[6N2] VW Polo 6N2 1.9 SDI, 5-ty bieg.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
hugo999
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2016, 13:45

[6N2] VW Polo 6N2 1.9 SDI, 5-ty bieg.

Post autor: hugo999 »

Witam, ostatnio jadąc w większe mrozy na trasie zepsuł się piąty bieg, od razu mówię, że nie jestem mechanikiem, ale na moje oko to tak jakby do końca nie wchodził ten piąty bieg, słychać nie to stukanie, nie to piszczenie, nie wiem jak to opisać. Dodatkowo, na "zimnej" skrzyni biegów, gdy redukuję z piątki na np. jedynkę, czy dwójkę, jest takie odczucie blokady drążka z luzu w lewo, trzeba mocniej przesunąć dźwignię. Są dwie możliwości wg. mnie: wybierak, albo coś w środku skrzyni biegów, czyli łożysko piątego biegu - zepsute z powodu ubytku oleju przekładniowego. I właśnie nie wiem co z tym fantem zrobić, bo za używaną skrzynię pewien `handlarz` częściami krzyknął 900 zł...

Co o tym myślicie, koledzy?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MaciekBMW
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 17 sie 2015, 1:36

Post autor: MaciekBMW »

sprawdź czy jest luz na wybieraku, zobacz stan oleju, jak coś to dolej, u mnie tak się działo jak zaczynał padać synchronizator, jeden ten badziew kosztuje 200 zł do tych skrzyń, co do skrzyni to lepiej dać do regeneracji koszt jakiś 800 zł z tym, że masz gwarancje, a od tych dziadów handlarzy, złomiarzy itp. to szkoda im dać 5 zł za coś
Nie dziękuj, tylko kliknij pomógł
Oferuję AutoDetailing oraz polerowanie aluminium
M
Mihau
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2015, 12:29

Post autor: Mihau »

Mi też ciężko bieg wchodził, w trakcie jazdy nie mogłem w pewnym momencie wrzucić żadnego i po chwili zaczęło coś grzechotać, okazało się, że łożyska poszły po 4 miesiącach skrzynia znowu poszła, zaczęło zgrzytać a teraz wyje jakbym na wstecznym jechał a olej jest w normie, więc nie wiem czy jest sens na regeneracje skrzyni :(
g
grzesiol
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 19 kwie 2016, 12:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzesiol »

To mój pierwszy post więc chciałem się od razu przywitać, Cześć wszystkim :)
Podepnę się pod temat. Otóż jestem w posiadaniu VW Polo z 96 z 1.9sdi pod maską.
W chwili gdy go nabyłem nie było już 5 biegu, można wrzucać na 5 w czasie jazdy z wciśniętym sprzęgłem czy bez sprzęgła a i tak żadnej reakcji nie ma, wchodzi bez zgrzytnięcia. Po prostu jakby tego biegu tam nie było. Auto śmigało fajnie, nic się działo, skrzynia chodzi cicho. Pewnego razu zablokowała się na 1 biegu, nie mogłem go wyjąć. Ale przejechałem się na tej jedynce po uliczkach żeby wrócić do domu i nagle bieg wyszedł jakby gdyby nic i wszystko wróciło do normy po za 5 biegiem oczywiście. Później miałem podobną sytuację z tym, że z 3 biegiem, zablokował się na obwodnicy ale zaraz po zjechaniu z niej problem ustąpił. Od tamtej pory zrobiłem z 3 tys km jakby gdyby nic i dziś znów to samo, zablokowała się na 3cim biegu. Doczłapałem się jakoś pod dom, po delikatnej próbie wyszarpania biegu mam teraz tak jakby biegi w górnej pozycji lewarka czyli wsteczny, 1 i 3 poza 5 której nie ma od początku. Lewarek ma dość spory luz lewo prawo nawet na wrzuconym biegu ( takie mam przynajmniej odczucie ). Co to może być? Gdzie szukać przyczyny zacinających się biegów. Czytałem o padających synchronizatorach ale generalnie biegi wchodzą płynnie i w ogóle nie słychać jakichś niepokojących dźwięków. Może to mieć coś wspólnego z brakiem 5 biegu? Będę wdzięczny za podanie mi wskazówek gdzie szukać i co sprawdzić aby rozwiązać problem zacinających się biegów. :victory:
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”