Licznik MFA bez kontrolki rezerwy:
Licznik MFA z kontrolką rezerwy (patrz opis niżej):
Czujniki temperatury powietrza i oleju
Wiązki i manetka
Wieczorem postaram się wrzucić materiały z którymi się zapoznałem i mogą być przydatne.
Tabela liczników kompatybilnych pod kątem wskazań w zależności od silnika:

Link do fotoporady z montażem MFA w golfie MK3:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539
Znalazłem również w sieci informację, że można we wsadzie licznika edytować wartość WGSZ, zmieniać skalę prędkościomierza i obrotomierza.
Przy zamianie licznika należy pamiętać o przystosowaniu nowego licznika. W moim przypadku musiałem przepisać przebieg i WGSZ. W przypadku tej drugiej wartości możemy ją uzyskać z trybu serwisowego licznika. Wystarczy przytrzymać przycisk od resetowania dziennego przebiegu i dwa razy włączyć zapłon. Za drugi razem zostawiamy zapłon włączony i puszczamy przycisk. Tym samym przyciskiem zmieniamy odczyt parametrów od 1 do 8. Na pierwszej znajduje się właśnie wartość WGSZ, na 3 kodowanie licznika (zakresy prędkości i obrotów).
Dowiedziałem się, że licznik który kupiłem za pierwszym razem ma bardzo ubogą belkę z piktogramami, a zależało mi na kontrolce rezerwy. I informacja dla potomnych:
Kontrolka rezerwy w zegarach z golfa MK3 występuje tylko w zegrach VDO, w których prędkość wyskalowana jest od 0 km/h
Przy przeszczepie licznika należy liczyć się z problemami. W moim przypadku po uruchomieniu silnika i pierwszej przejażdżce pojawił się problem z kontrolką oleju i brzęczkiem. Okazało się, że licznik z Golfa MK3 przystosowany jest do obsługi dwóch czujników ciśnienia oleju. A w swoim polo mam jeden. Rozwiązaniem okazało się zwarcie pinu 8 z pinem 5 złącza licznika. Innymi słowy oszukałem licznik podając mu sygnał jak z czujnika. Do rozważenia zostaje instalacja drugiego czujnika ciśnienia oleju. Poniżej fotki przed i po przeszczepie. Mgiełka w nowym liczniku wynikła z wyniesienia go z domu na mróz.
Przed:

Po:[/]
