(9n3) Brzęczek świateł

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

(9n3) Brzęczek świateł

Post autor: jerry007 »

Pryskałem WD40, oraz smarowałem wazeliną cięzko chodzący zamek kierowcy. Chodzi dobrze,ale przestał buczec, przy zostawionych światłach. Dioda mruga, centralny i oświetlenie wnętrza działa. Co robic? Pryskałem kontaktem do styków, bez efektów...
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Zamek trzeba rozebrać i czasem tylko wymiana mikro-styku pomaga , a czasem ślizg zamka co wciska mikro-styk jest wyrobiony i trzeba cały zamek wymienić.
Lenistwo drogą do postępu
j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

Post autor: jerry007 »

[quote="Wolga85"]Zamek trzeba rozebrać i czasem tylko wymiana mikro-styku pomaga , a czasem ślizg zamka co wciska mikro-styk jest wyrobiony i trzeba cały zamek wymienić.[/quote]
Dzięki za cenną podpowiedź.Właśnie wróciłem od elektryka,który stwierdził: Zamek działa,dioda mruga,oświetlenie wnętrza się włącza po otwarciu drzwi,więc przy zamku wszystko ok. Jego zdaniem winien jest sam brzęczek,a że znajduje się pod zegarami,to albo alternatywny z allegro kupić i zamontować,albo brać coś na pamięć,by nie zapominać o światłach, bo zegarów nie opłaca się demontować.Co wy na to?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Brzęczyk możesz sprawdzić przez zaciągniecie ręcznego podczas jazdy tak by tylko lampka się zapaliła po 3 sek powinien być dźwięk ostrzegawczy. Co do demontażu zegarów to nie ma problemu nawet kierownicy nie trzeba ściągać (wychodzi ciasno ale da się). Problem jest gdybyś chciał założyć używane zegary wtedy kodowanie, zmiana pinu , dodanie kluczyków i korekta przebiegu i inspekcje. Jak kupisz identyczne do wystarczy podmiana eepromu ale i tak zwykłym kabelkiem tego nie zrobisz. Przylutowanie/wymiana głośniczka (bo to on może być przyczyną) to już w miarę łatwa operacja. Wyjęcie zegarów rozebranie wlutowanie starego wlutowanie nowego i składanie jakaś 1h roboty.
Lenistwo drogą do postępu
j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

Post autor: jerry007 »

[quote="Wolga85"]Brzęczyk możesz sprawdzić przez zaciągniecie ręcznego podczas jazdy tak by tylko lampka się zapaliła po 3 sek powinien być dźwięk ostrzegawczy. Co do demontażu zegarów to nie ma problemu nawet kierownicy nie trzeba ściągać (wychodzi ciasno ale da się). Problem jest gdybyś chciał założyć używane zegary wtedy kodowanie, zmiana pinu , dodanie kluczyków i korekta przebiegu i inspekcje. Jak kupisz identyczne do wystarczy podmiana eepromu ale i tak zwykłym kabelkiem tego nie zrobisz. Przylutowanie/wymiana głośniczka (bo to on może być przyczyną) to już w miarę łatwa operacja. Wyjęcie zegarów rozebranie wlutowanie starego wlutowanie nowego i składanie jakaś 1h roboty.[/quote]
Dzięki za bardzo konkretną podpowiedź,test z zaciągniętym ręcznym wypadł negatywnie tzn. brak dźwięku. Po świętach biorę się do roboty. A konkretnie,to czy jest możliwość dostania i wymiany samego głośniczka,czy lepiej cały zegar? A przy okazji,czy kierunki powinny tykać, bo u mnie mrugają bezgłośnie?
Pozdrawiam Wołgę85
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tak powinny tykać. Dawniej tykał przekaźnik w nowszych tykanie jest generowane przez głośnik w zegarach. Czyli na 99 % uszkodzony głośnik w zegarach. Jak pisałem wcześniej nowy licznik to 100 plus cała masa operacji z kodowaniem immo w praktyce jakieś dodatkowe 100-150 PLN za spasowanie elektroniczne nowego licznika z twoim autem. A kupno i wymiana brzeczyka powinna się zamknąć 100. Wymiana jest prosta i ktoś kto dysponuje śrubokrętami i lutownicą z małym grotem i wie co nieco o lutowania powinien sobie poradzić.
Lenistwo drogą do postępu
j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

Post autor: jerry007 »

[quote="Wolga85"]Tak powinny tykać. Dawniej tykał przekaźnik w nowszych tykanie jest generowane przez głośnik w zegarach. Czyli na 99 % uszkodzony głośnik w zegarach. Jak pisałem wcześniej nowy licznik to 100 plus cała masa operacji z kodowaniem immo w praktyce jakieś dodatkowe 100-150 PLN za spasowanie elektroniczne nowego licznika z twoim autem. A kupno i wymiana brzeczyka powinna się zamknąć 100. Wymiana jest prosta i ktoś kto dysponuje śrubokrętami i lutownicą z małym grotem i wie co nieco o lutowania powinien sobie poradzić.[/quote]
Czyli szukam brzęczyka i kogoś z zacięciem mechaniczno-elektrycznym,sam raczej się tego nie podejmę. Zegar zostaje ten co był.
Dziękuję i pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”