[9n]Polo /[3]błędy, olej, sonda bądź bezpiecznik sondy?

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

[9n]Polo /[3]błędy, olej, sonda bądź bezpiecznik sondy?

Post autor: Izabelka »

Witam serdecznie,

Podczas jazdy zapalił się mi check, pojechałam do Mechanika-podłączył komputer i wyskoczyły następujące błędy(zrobiłam foto):

Kody błędów
17511 P1103 Bank1-Sonda1, Obwód elementu ogrzewania Za słabe...sp:
16804 P0420 Bank1, System katalizatora Zbyt niska wydajność
17925 P1517 Główny przekaźnik => -J271 Błąd w obwodzie elektry...sp:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 18:04 przez Izabelka, łącznie zmieniany 1 raz.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

1) 16804 P0420 Bank1, System katalizatora Zbyt niska wydajność

Możliwe przyczyny:
Przeciek w wlot i / lub układ wydechowy
katalizator uszkodzony
Czujnik (-i ) Tlen uszkodzony
Sensor ( y) tlenu Sterowanie uszkodzony

2) 17511 P1103 Bank1-Sonda1, Obwód elementu ogrzewania Za słabe...sp:
Możliwe rozwiązania
Sprawdź czujnik tlenu ogrzewaniem przez czujnik tlenu przed konwerter katalityczny

3) 17925 P1517 Główny przekaźnik => -J271 Błąd w obwodzie elektry...sp:
Możliwe przyczyny:
Zasilanie Przekaźnik do modułu sterującego silnika ( J271 i J363 ) wadliwe
Okablowanie pomiędzy modułem sterowania silnika ( J220 ) i zasilanie przekaźnika na module sterującym silnika ( J271 lub J363 ) wadliwe

Możliwe rozwiązania:
Sprawdzić / wymienić Zasilanie przekaźnika dla modułu sterowania silnika ( J271 lub J363 )
Sprawdzić okablowanie między modułem sterowania silnika ( J220 ) i zasilanie przekaźnika na module sterującym silnika ( J271 i J363 )
Sprawdzić / wymienić moduł sterujący silnika ( J220 )

Uwagi specjalne:
Kiedy w silnikach TDI w połączeniu z P2146 / 008518 - Napięcie zasilające dla wtryskiwacz paliwa Grupa A : Open Circuit - 009 - otwarty lub zwarty do masy sprawdzić wtryskiwacze i ich okablowanie , jak wspomniano tutaj

To informacje z opisu błędów

Ponadto silnik zaczął pobierać olej, w zeszłym tygodniu (w poniedziałek) dolałam ok 200 ml oleju 10 W-40 dzisiejszego dnia pojawiła się żółta kontrolka z sygnałem ostrzegawczym braku oleju. Przebieg km podczas poprzedniej wymiany to 188608 obecny stan licznika 192665 km. Po konsultacji z Mechanikiem mam kilka wskazówek i serdecznie proszę o radę :)

Mechanik:
Duże prawdopodobieństwo iż silnik wymaga remontu (koszt ok 1100-1300zł), trzeba również sprawdzić bezpieczniki sondy lambda, przekaznika lub ogrzewania sondy. Zmierzyć również ciśnienie.

Moje pytanie:
Czy to dobry kierunek?-serdecznie proszę o wsparcie iż moje doświadczenie nie pozwala mi na ocenę stanu technicznego. Z góry dziękuję
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Dzisiejszego dnia Mechanik sprawdził mi również ciśnienie wykazało 16,5 na trzech tłokach, podłączył komputer znów pokazał błąd sondy lambdy bank1-diagnoza do wymiany
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Masz instalację LPG w samochodzie? Jeśli tak to błąd sondy lambda i niskiej skuteczności katalizatora będzie się pojawiał.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""Bartosz85""]Masz instalację LPG w samochodzie? Jeśli tak to błąd sondy lambda i niskiej skuteczności katalizatora będzie się pojawiał.[/quote]

Nie mam LPG, Mechanik stwierdził iż potrzebna jest wymiana sondy(ze względu na błąd trwały,stały) niestety dużo również mówi o remoncie silnika(co wiąże się z dużymi kosztami). Dolałam dzisiaj olej Castrol10W40 400ml(spisałam stan km) obecnie jest maksimum. Pojeżdżę i sprawdzę kiedy pojawi się komunikat braku oleju-czy faktycznie zżera olej a teraz szukam sondy. Macie propozycje czy kupić nową/używaną jakiej firmy?
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Witam ponownie,

Tak jak przypuszczaliśmy..Silnik pobiera olej, dolałam 400 ml oleju 10W-40 i po przejechaniu 666 km pojawiła się żółta kontrolka informująca o braku oleju. Informacja dodatkowa to taka że praktycznie za każdym razem kontrolka daje o sobie znać jadąc powyżej 120-130 km/h /Zastanawiam się co teraz?


stan licznika w trakcie uzupełnienia oleju wynosił 192672
stan licznika w momencie pojawienia się żółtej kontrolki informującej o braku oleju 193338

różnica wynosi 666 km

Macie jakiekolwiek wskazówki? co dalej robić ? jaki kierunek obrać ? -z góry dziękuję :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”