[86C] Jakie jest oznaczenie tego silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
przerwa_92
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 02 mar 2016, 17:42

[86C] Jakie jest oznaczenie tego silnika?

Post autor: przerwa_92 »

Witam wszystkich bardzo serdecznie - jestem tu nowy i mam nazywam się Przemek :)

Mam 23 lata, a polówka jest moim 1szym autkiem, które posiadam już ponad 2 lata.
Często zaglądałem na forum jako "gość", aż przyszedł czas na dołączenie do Waszego grona :)

A teraz do rzeczy, moja polówka "łyka" różne ilości paliwa i nie ma reguły ile średnio pali na 100km.
Jako, iż jestem 5 właścicielem auta i chyba jako jedyny postanowiłem trochę o nie zadbać to przyszła teraz pora na silnik, mianowicie podejrzewam jakieś przeróbki - silnik rzekomo ma 1.0ccm, ale przyspieszenie i spalanie temu przeczy, dodatkowo przy wymianie kopułki i palucha rozdzielacza, nie pasowały części od "tysiaczka", podeszły dopiero od 1.3 wzwyż.

Pomoże mi ktoś ustalić jakie jest oznaczenie mojego motoru w Poli?
Poniżej załączam fotki - z góry dziękuję za każdą konstruktywną wypowiedź :)

http://zapodaj.net/6a3630cc943c5.jpg.html
http://zapodaj.net/22bcfd94ea6d2.jpg.html
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

oznaczenie masz wybite na bloku zaraz nad skrzynia, po tych zdjeciach niewiele mozna wywnioskowac :acute:
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Powinno być poniżej aparatu zapłonowego.Możesz sprawdzić za pomocą lusterka lub odkręcić aparat zapłonowy.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Prawdopodobnie masz AAU taki jak w 86c2f
Glowica jest uniwersalna bo nawet w 1,6 takie dawano
A tak nawiasem pokaz komorę silnika albo numery i będzie wiadomo
Awatar użytkownika
przerwa_92
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 02 mar 2016, 17:42

Post autor: przerwa_92 »

Na początku dziękuję wszystkim za odezw w temacie i pomoc laikowi od spraw mechanicznych :)

Dzięki Wam udało się znaleźć oznaczenie tego silnika - macie fotkę poniżej :)

http://zapodaj.net/94fe71493bad8.jpg.html

Szukałem ostatnio oznaczenia mając info z głowicy i okazało się, że to głowica z golfa III - info o głowicy http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bd00a0f326ab5348

Teraz rodzi się pytanie, co sprawia, że ten silniczek AAU ma około 10s do 100kmh? -według danych z neta powinien mieć 20.5s
Możliwe jest, że "bebechy" silnika są inne aniżeli wskazuje na to opis tego silnika?

Serdecznie pozdrawiam :)
s
siwy44
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 25 lut 2016, 9:44

Post autor: siwy44 »

Witaj.
Szczerze mówiąc to te dane z przyśpieszenia do setki jakoś mi się nigdy nie pokrywały z tym co napisane w danych technicznych.
Zawsze wychodziło mi lepiej niż podawał to producent. Może dlatego że bardziej się depcze w pedał gazu i wychodzi to lepiej. Samą głowicą się nie sugeruj, miałem kiedyś polo z 84 roku na gaźniku o pojemności 1.3 a głowica siedziała od 1.05. Auto chodziło ok, był tylko mały szkopół, a mianowicie strzelił pasek rozrządu i pogieło zawory, a silnik podobno miał być bezkolizyjny. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
przerwa_92
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 02 mar 2016, 17:42

Post autor: przerwa_92 »

[quote="siwy44"]Witaj.
Szczerze mówiąc to te dane z przyśpieszenia do setki jakoś mi się nigdy nie pokrywały z tym co napisane w danych technicznych.
Zawsze wychodziło mi lepiej niż podawał to producent. Może dlatego że bardziej się depcze w pedał gazu i wychodzi to lepiej. Samą głowicą się nie sugeruj, miałem kiedyś polo z 84 roku na gaźniku o pojemności 1.3 a głowica siedziała od 1.05. Auto chodziło ok, był tylko mały szkopół, a mianowicie strzelił pasek rozrządu i pogieło zawory, a silnik podobno miał być bezkolizyjny. Pozdrawiam.[/quote]

Czyli wychodzi, że mam tysiaczka z powerem :3

Zapytam przy okazji o termostat, bo mam dylemat, mianowicie, autko na postoju do 90st nagrzewa się w około 10minut - czy to oznacza, że termostat zablokował się w pozycji otwartej?

Dziękuje Wam za wszystkie odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Raczej nie. Zważ na to, że przy pracy na obrotach jałowych silnik jest nie obciążony, więc emituje mniej ciepła niż by pracował podczas jazdy np. na 2 tyś. obr./min. Jak zachowuje się wskazówka temperatury podczas jazdy?
Awatar użytkownika
przerwa_92
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 02 mar 2016, 17:42

Post autor: przerwa_92 »

[quote="adek1983"]Raczej nie. Zważ na to, że przy pracy na obrotach jałowych silnik jest nie obciążony, więc emituje mniej ciepła niż by pracował podczas jazdy np. na 2 tyś. obr./min. Jak zachowuje się wskazówka temperatury podczas jazdy?[/quote]

Wskazówka zarówno podczas postoju jak i podczas jazdy oscylowała max w granicach 75st - przy ostrym gazowaniu dopiero 90st. Jadąc 30km lub stojąc w korkach pokazywało max 75-80st.
Jako, że termostat nie jest jakoś nie wiadomo jak drogą częścią to go kupiłem dałem za markowy 27zł - nazwy firmy całej nie pamiętam, ale wiem, że była na "G" i nie jest to "gó*no" :mrgreen:
Przy okazji wymieniłem sporo płynu chłodniczego. Teraz po przejechaniu 2-3km "zuomek" nagrzewa się do 75-80st - czyli chyba tak powinno być?

Pozdrawiam Serdecznie - Przemek :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”