[86c2f] polo fox 1,3

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

[86c2f] polo fox 1,3

Post autor: bogusz38 »

Witam
Mam taki problem : chodzi o moc silnika. w dowodzie rejestracyjnym nie mam wpisanej mocy silnika i jest problem z kupowaniem i szukaniem czesci bo moj model wychodzil z roznymi silnikami. wiem tylko ze mam 1,3 pojemnosci ,polo fox rocznik 1993 na monowtrysku.
Mechanik mi mowil ze jak jest mono to mam 55koni czyli ten slabszy motor. moze ktos mi dopomóc w tym temacie?
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Masz prawdopodobnie silnik o oznaczeniu ADX, za wikipedią: 55 KM (40 kW) przy 5200 obr./min i 100 Nm przy 2800 obr./min. Podobno montowany był w latach 1994 i 1995, więc relatywnie krótko. Na monowtrysku był właśnie twój, ADX oraz litrówka.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

dzieki za odpowiedz ale nie do konca rozumiem - silnik byl montowany w latach 1994-1995, a ja mam pojazd z 1993 i on byl konczony produkcja do 1993, potem juz te obłe polowki wychodzily a kanciaste w 1993 sie zakonczyly. czyli silnik 55 konia bede mial stuprocentowo?
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

A, ok, bo ty nie masz sześć-enki, tylko 86c2f. Już wszystko jasne, wybacz moją pomyłkę. Masz prawdopodobnie silnik AAV. Jeśli mono to faktycznie będzie mieć 55 KM, tutaj niewiele zrobisz, chcesz mieć większą moc, pozostaje ci swap ;)
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

nie chce wiekszej mocy, pisalem tylko o doborze czesci bo w sklepach przewaznie pytaja sie o moc. sa dwa motory na te roczniki z ta pojemnoscia 55 i 75 koni wiec zawsze nie wiem jak im to wytlumaczyc. monowtrysk czyli 55konia bedzie z tego wynika?

ja nie do konca kumam tych oznaczen, w sensie na forum jak dodawalem cos o mojej polowce z tym 86C2F to mi moderator nie przyjmowal posta, teraz zrobilem 6N i poszlo ale mam 86C2F jak piszesz - taki model co do 93 produkowali kanciak, potem ten motor z tego co wiem jeszcze dalej klepali w obłych polowkach do ktoregos tam roku. monowtrysk bo mi gazownik jak LPG tam zakladali powiedzial ze mam mono i na tym nie ma problemow z gazem i mial racje. 6 lat juz smigam na gazie i wszystko gra :D
chodzi mi tylko o dobor czesci, wiec ostawiam wersje z 55 koni od teraz.
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Admini też się mogą pomylić, to w końcu też ludzie ;)

viewtopic.php?f=26&t=27

W tym temacie kolejne generacje polo, oznaczenie modeli wraz ze zdjęciami.

I tak, monowtrysk ma 55 KM, wielopunkt miał 55, 75 i 113/115 KM.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

WIELKIE DZIĘKI ZA TE CENNE DLA MNIE INFORMACJE.
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Jakieś tłumoki w tym sklepie.. Jak nie wiedzą to daj im dowód rej. Mój znajomy ma sklep i wstukuje VIN i wszystko wie ;)
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

nikt w sklepie nie jest tłumokiem. pewnie ze wbili vin ale co sie okazalo? system nie znalazl wiec nie mogli dopomoc. moge podac jak ktos znajdzie to super wvwzzz80zny269323
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

[quote=""bogusz38""]nikt w sklepie nie jest tłumokiem. pewnie ze wbili vin ale co sie okazalo? system nie znalazl wiec nie mogli dopomoc. moge podac jak ktos znajdzie to super wvwzzz80zny269323[/quote]

Vin podaje rok produkcji 1992, a także hiszpańską fabrykę Navara/Pampalona.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

ale info o mocy zero, w sklepie powiedzieli ze za stary model, w sumie za dwa latka mysle o zoltych tablicach. jak to jest z tymi zabytkami, slyszalem ze przeglady na koszt panstwa, w sumie zabytek tez nalezy do panstwa wiec ponoc sporo korzysci z tego jest, nie mozna sprzedac ale to mnie nie bolia a po Unii tez nie jezdze wiec luz zabytku nie wywiozę :-)
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

poczytaj w necie o rejestracji na żółtą blachę i raczej Ci się odechce :D kilka przywilejów i sporo wad ma ten biznes
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Fakt, przegląd masz raz przy rejestracji, i mniejsze oc, dodatkowo, jak będziesz tym autem uczestniczył w stłuczce i nie będziesz ty sprawcą, to masz w nosie naprawę, bo naprawę pokrywa ubezpieczyciel sprawcy i ma wtedy obowiązkem doprowadzić auto do stanu sprzed wypadku, czyli minimum 75% oryginalnych części. Ale z minusów, gdy ty jesteś sprawcą, to ty się użerasz ze skarbem państwa (który wtedy jest współwłaścicielem) i na tobie spoczywa ten obowiązek, i nieważne, czy to będzie 200 zł czy 20 tysięcy, masz to zrobić na oryginał. Jeszcze jakieś tam ograniczenia w pokonywanym dystansie zdaje się, no i żadnych modyfikacji bez zatwierdzenia przez konserwatora zabytków.

Żółte blachy moim zdaniem mają więc wad niż zalet.

Jak chcesz mieć tańsze ubezpieczenie, zapisz się do automobilklubu zrzeszonego w PZMot, i dla właścicieli aut, które mają co najmniej 25 lat i są zrzeszeni w PZM (czyli jakimkolwiek automobilklubie) przysługuje dokładnie 70% DODATKOWEJ zniżki na ubezpieczenie OC od aktualnej składki. Czyli jeśli masz na dzień dobry zniżkę powiedmy 20%, to z tej kwoty dostajesz jeszcze kolejne 70%.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

teraz mam 60 procent i jeszcze bym 70 dostal czy 70 maks?
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

I od tego dostałbyś kolejne 70%, ale auto musi mieć co najmniej 25 lat, a sam musisz należeć to automobilklubu, który z kolei jest zrzeszony w PZMot. Wtedy PZU oferuje dodatkową zniżkę na OC.

Tu masz więcej informacji:

http://www.pzm.pl/pojazdy-zabytkowe/pzu

Co ważne, auto nie musi być na żółtych blachach, wystarczą zwykłe białe lub ewentualnie czarne.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”