9n3 Silnik BMT 1.9 TDI 101

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

9n3 Silnik BMT 1.9 TDI 101

Post autor: Piecia1022 »

Witam !!
Mam prosbe prosze o opinie na temat BMT 101 km jak z tym DPF jest ?. i
jeszcze mam pytanie czy warto było kupic??. Bo kupilem ostatnio Polo Cross 2007/08 auto super wszystko chodzi jak nowe. przebieg 102 tys km na 99% byl w serwisie sprawilem u dobrego mechamika mojego cale auto i jest na 100% bezwypakowe. .autem jedzily tylko 2 kobiety caly czas. ksiazka serwisa jest niemiecka jest.
Gory dziekuje
Pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja do końca nie rozumiem o co chodzi o chwaleniu się że kobieta jeździła. Tak ukryta informacja że spalone sprzęgło felgi podobijane o krawężniki, silnik duszony przy 1200 RPM.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

Post autor: Piecia1022 »

Wolga85 nie chwaleniu się że kobieta jeździła. tylko w papierach byli kobiety i nie kazda kobieta tak jedzi jak piszesz.
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Ale większość.

Kobiety, które faktycznie dbają o samochód, to rzadkość, choć nie twierdzę, że niespotykana. Tak jak wśród facetów zdarzają się wyjątki, tak u kobiet też. Mimo wszystko fakt, że auto było w rękach kobiety niespecjalnie napawa optymizmem.

Osobiście znam faceta, który totalnie nie zna się na samochodach, myślał, że jak czerwony to szybszy i nie miał totalnie pojęcia, że w silniku znajduje się olej.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Bmt dla mnie silnik porażka znam dwa auta z tym silnikiem jedno ma sąsiad drugie brat w obu przypadkach silnik przy przebeigu około 250/300 miał robione panewki bo przekrecilo je.
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No niestety druga generacja diesli od vag czyli seria Bxx była już projektowana z mniejszymi zapasami wytrzymałości. Byle zakład od podnoszenia mocy ci to powie. Bxe pękały wały poszła "wadliwa" seria niby gwarancję wytrzymywały ale przy 200 000 km wał robił się dwuczęściowy. Niestety taki jest trend ze zapasy wytrzymałości są coraz mniejsze. Jednak z drugiej strony sporo tego jeździ i nic się nie dzieje. Porządne oględziny odpalenie zimnego silnika ( w przypadku diesla) rozgrzanie a potem trochę jazdy z pedałem w podłodze (tak jak przy logach) słuchanie jak pracuje silnik , dwumasa ,ewentualne wibrację i można brać. Podstawowa zasada to zostawić sobie ok 2000-2500 PLN na naprawy. Rozrząd oleje filtry i co wyjdzie po drodze. Niestety nikt nie inwestuje w auto myśląc że je za chwile sprzeda. Warto też patrzeć na opony nowy komplet to prawie 1000 PLN tak samo z rozmiarem felg 17-18 ładnie wygląda ale kupienie opon drożeje przez rozmiar.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

Post autor: Piecia1022 »

DZIEKUJE ZA RADE I POMOC :)
Awatar użytkownika
KrzysztofZe
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 paź 2014, 10:12
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: KrzysztofZe »

Witam,
Byłem szczęśliwym posiadaczem Polo Cross 2008r. z silnikiem 1.9 TDI z oznaczeniem BMT.
Byłem szczęśliwy do dnia dzisiejszego. 192 000 km, Rozrząd wymieniony na 150 000, oleje i płyny eksploatacyjne wymieniane na czas. A dzisiejsza diagnoza mechanika „stoi wał” a zaczęło się niewinnie od nieudanej próby odpalenia Crosika (przekręcił raz ale nie odpalił a a za drugim razem wydawało się że rozrusznik się zblokował).
Czy ktoś miał podobny problem?
Czy jest jakaś łatka przypisana do BMT, że np. siadają panewki?
Awatar użytkownika
KrzysztofZe
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 paź 2014, 10:12
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: KrzysztofZe »

Sprawa okazała się jednak banalna.  ;D Łożysko igiełkowe w rozruszniku rozpadło się i zblokowało tak rozrusznik, że został wysunięty i zablokował koło zamachowe a co za tym idzie i wał. Wymiana rozrusznika i śmiga jak zły:)

Pozdrawiam
Krzysztofze
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”