[6n2] Problem z płynnym ruszaniem oraz pedałem sprzęgła.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kedziore800
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:36

[6n2] Problem z płynnym ruszaniem oraz pedałem sprzęgła.

Post autor: kedziore800 »

Siemanko wszystkim. :D
Otóż bardzo często zdarza mi się właśnie taki problem.
Na niższych obrotach tzn. (1000-2300) jeżeli puszczę gaz (samochód będzie zwalniał), po lekkim dotknięciu pedału gazu zaczyna się kangurek. Muszę albo wcisnąć sprzęgło, albo gaz w opór, żeby przestało. Jeżeli mocniej dotknę pedału przy tych obrotach samochód normalnie przyspiesza. Wcześniej występował taki problem tylko na gazie, teraz również i na benzynie. Wymienione świece i przewody. Zamiast katalizatora rura kwasowa.(Sonda lambda wisi obok rury tzn. przyczepiona na trititkę. Świeci się check, jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie. Zapala się i gaśnie w zależności czy dłużej pojeżdżę na benzynie. Błędy mogę podesłać jutro. Samochodzik przyspiesza normalnie(ma moc). Spalanie na poziomie 7.5l w trasie.
Drugi problem to pedał sprzęgła. Chodzi tak niepłynnie tzn. przy puszczaniu tak jakby przycina się. Z czasem jak samochód się rozgrzewa w czasie drogi, jest coraz gorzej. Mimo iż jest to bardzo irytujące i przyzwyczaiłem się to bardzo bym chciał to ogarnąć. Tulejki(dwie) w skrzyni wymienione (te na której chodzi łapa sprzęgła). Sprzęgło nowe, łożysko oporowe nowe. Tulejka na której chodzi to łożysko też nowe, linka nowa. Zastanawiam się czy przyczyną tego może być pedał sprzęgła?
Jeżeli ktokolwiek miałby jakieś rady lub rozwiązania byłbym bardzo wdzięczny! Z góry dzięki. :)

Silnik: 1.6 16v AVY
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 798
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

[quote="kedziore800"]Zamiast katalizatora rura kwasowa.(Sonda lambda wisi obok rury tzn. przyczepiona na trititkę. Świeci się check, jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie. Zapala się i gaśnie w zależności czy dłużej pojeżdżę na benzynie. Błędy mogę podesłać jutro.[/quote]
To podaj na początek. Bez tego trudno będzie wywnioskować gdzie szukać problemu.

[quote="kedziore800"]Samochodzik przyspiesza normalnie(ma moc). Spalanie na poziomie 7.5l w trasie. [/quote]
To coś dużo . Mój pali około 5,6 na 100 w trasie benzyny.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Najpierw podaj kody błędów, Ale według mnie sprawdziłbym cały układ zapłonowy, świece, kable itd. Spalanie jak na gti w normie :D Co do sprzęgła, wpisałeś praktycznie wszystkie podzespoły. U mnie też pedal sprzęgła chodzi skokowo, ale nie do takiego stopnia. Linke założyłes ori, czy tańszy zamiennik?
k
kedziore800
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:36

Post autor: kedziore800 »

7.5l na LPG :)
Jak juz mówiłem kable i świece wymienione. Z tym pedałem jest tak, że chodzi tak jakby gdzieś się przycinał. Metal o metal lub coś podobnego. TAK jakby nie była nasmarowana linka. Strasznie skacze. Próbujac lekko puścić pedał jak za wolno puszczam wtedy dochodzi właśnie do tych zacięć. Linka sachsa. :angry:
Dobra jutro podpinam pod kompa i wrzucę błędy :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="kedziore800"]Sonda lambda wisi obok rury tzn. przyczepiona na trititkę. Świeci się check, jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie[/quote]
tak ma to diametralne znaczenie dla pracy silnika

jakiś idiota odwalił fuchę w stylu C&G, zacznij od naprawy tego problemu
k
kedziore800
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:36

Post autor: kedziore800 »

Obrazek

Wybaczcie, ale nie miałem kiedy podlecieć podpiąć pod kompa.
Myślę, że ten cały problem to przez ten ostatni błąd. :grin: :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”