Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

Znalazłem taki silnik AEE niby 185 tysi km.
http://allegro.pl/polo-3-6n-6n2-silnik- ... 47136.html
Do Warszawy nie mam daleko. Silnik wygląda chyba całkiem przyzwoicie.

Mam jeszcze pytanko. Czy dałoby radę zamontować do niego przepustnicę od AUD i wgrać inne mapy do ECU od 1.4.
Awatar użytkownika
patrykbadyl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 21 mar 2012, 20:34
Lokalizacja: NDG

Post autor: patrykbadyl »

Siemacie wszyscy!
Sprawa wygląda następująco, mógłby mi ktoś powiedzieć czy jakbym kupił silnik 1.4 to czy przypasował by pod mocowania i osprzęt mojego silnika, no i najważniejsze czy skrzynia będzie pasować? Niestety chyba przyszedł czas na mój silnik i trzeba się rozejrzeć za 'nowym' czyli używanym. I stąd moje pytanie. Chcę wstawić 1.4 żeby trochę ożywić trochę to polo chyba że nie będzie możliwości to pozostanę przy litrowej jednostce....
Awatar użytkownika
MaciekBMW
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 17 sie 2015, 1:36

Post autor: MaciekBMW »

no jak może ci pasować większy silnik na osprzęt ? po 1 komputer inaczej steruje wtryskami po 2 nawet jak skrzynia będzie pasować od 1.0 to wyobraź sobie przełożenie będziesz piłował na 5 jak byś jechał na 3 albo 4 przy normalnej skrzyni. Nie są to drogie rzeczy komputer 50 zł skrzynia 500-700 zł, a będzie to już miało ręce i nogi. I nie zapomnij o sprężynach z przodu bo silnik jak by nie było jest cięższy i są inne oznaczenia sprężyn inna twardość
Nie dziękuj, tylko kliknij pomógł
Oferuję AutoDetailing oraz polerowanie aluminium
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jeśli już masz zmieniać silnik to bym sugerował poszukiwanie kompletnego swapa 1.6 75KM AEA lub AEE.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

[quote=""MaciekBMW""]no jak może ci pasować większy silnik na osprzęt ? po 1 komputer inaczej steruje wtryskami po 2 nawet jak skrzynia będzie pasować od 1.0 to wyobraź sobie przełożenie będziesz piłował na 5 jak byś jechał na 3 albo 4 przy normalnej skrzyni. Nie są to drogie rzeczy komputer 50 zł skrzynia 500-700 zł, a będzie to już miało ręce i nogi. I nie zapomnij o sprężynach z przodu bo silnik jak by nie było jest cięższy i są inne oznaczenia sprężyn inna twardość[/quote]

Maciek BMW ? Masz polo ? Robiłeś swap ? Silnik jest dokładnie tych samych wymiarów. Jedynie może być kilka kilo cięższy chociaż wątpię ale na naszych drogach to nawet nie zrobi różnicy. Mocowania tzn łapy z poduszkami do każdego nawet do SDI z tego co widziałem są identyczne. Co do komputera się zgodzę warto wymienić. Natomiast takie rzeczy jak:
- listwa wtryskowa
- przepustnica
- alternator
- pompa wspomagania
- kolektory

Co do skrzyni, jeżeli chcesz utrzymać niskie spalanie to wymieniaj na skrzynię od 1.4, sam jeżdżę na kombinacji AEX + skrzynia z ALL ale spalanie w mieście skoczyło o 1,5 litra. Chyba, że chcesz zapier**lać to polecam :D
Co do przełożeń to niech Cię kolega Maciek nie straszy przy 3000rpm na 5 biegu jedzie się około 82-84kmph.
W razie pytań pisz bo nie wiem co Ci więcej powiedzieć.

Natomiast polecam opcję kolegi wyżej zdrowe AEE to już zapas mocy w tej budzie w porównaniu do 50 KM ;)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
patrykbadyl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 21 mar 2012, 20:34
Lokalizacja: NDG

Post autor: patrykbadyl »

[quote=""adek1983""]Jeśli już masz zmieniać silnik to bym sugerował poszukiwanie kompletnego swapa 1.6 75KM AEA lub AEE.[/quote]

a gdzie radzisz szukać tego silnika?
Awatar użytkownika
MaciekBMW
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 17 sie 2015, 1:36

Post autor: MaciekBMW »

zrobisz interes życia na szrocie, po 1 nie wiadomo czy dobry kupisz, to jest typowa loteria, nie masz jak go nawet sprawdzić, a po 2 lepiej kup sobie polo z większym silnikiem, no chyba, że chcesz kupić silnik wstawić szrota zrobić mu remont i dopiero jeździć to jakieś 2 tyś cie szarpnie lekko
Nie dziękuj, tylko kliknij pomógł
Oferuję AutoDetailing oraz polerowanie aluminium
w
wolak15
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2016, 17:33

Post autor: wolak15 »

Mam pytanie czy głowica od 1.4 (16v) podejdzie do bloku silnika powiedzmy 1.6 8v albo 1.6 16v bądź 1.6 gti? jeśli tak to który blok najlepiej byłoby zakupić ( u mnie są zatarte tuleje i panewki ogólnie silnik na szrot ale głowica jest ok )
a
abeber
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2015, 21:13

Post autor: abeber »

Witam.
Zaczynam niedługo w caddy zmianę z 1.4 aex na 1.6 aee pytanie odnośnie wydechu
W aee jest inny kolektor wydechowy niż w aex i do tego sonda jest w innym miejscu (za silnikiem).
Czy dać stary wydech czy spawać ori od aee w miejscu za sondą??
Czy miejsce położenia sondy ma jakieś znaczenie dla komputera auta (z przodu auta jak w aex czy za silnikiem jak w aee)
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

AEX też wychodził z sondą za silnikiem.
Wydech za kolektorem i portkami możesz dać od AEX, nie ma problemu.
a
abeber
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2015, 21:13

Post autor: abeber »

dzięki za info
Ale chyba raczej będę musiał wydech od 1.4 zostawić bo dziś zdjąłem metalową osłonę kolektora w aee i widzę że pomiędzy 3 i 4 cylindrem jest pęknięty :(

A swoją drogą to odczuje jakąś różnicę na wydechu od 1,4 czyli 4/1 a nie jak w 1.6 4-2-1
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

One zawsze tam pękają.
A kolektor o dłuższych rurach i delikatniejszych zgięciach zawsze będzie jechał odczuwalnie lepiej. Ja bym dawał 4-2-1
w
wolak15
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2016, 17:33

Post autor: wolak15 »

Doczytalem z tyłu w bagażniku na tabliczce mój silnik to AHw idzie założyć do niego dół od 1.6 w polo 6n2? albo jakoś go podkręcić bo dla mnie to troche muł ;/
k
kamil2479
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2016, 20:44

Post autor: kamil2479 »

W związku z tym że wiele osób chce robić swapy silników w swoich polówkach (ja także) więc udałem się do warsztatu który zajmuje się tylko samochodami grupy VAG zapytać ile bedzie wynosił swap silnika 1.8T 180 KM i oto moje wyniki:
3800 zł silnik skrzynia osprzęt
550 zł obróbka ecu
2300 zł elektryka
1500 zł wydech
1500 zł IC
2500 zł robocizna
1000 zł części do przeróbek
Całość ok 13200 zł. Nie uwzglednilem tutaj zawieszenia i hamulców poniewaz to jest indywidualna sprawa ake dla mnie całość będzie wynosić 16,5 tys zł.
Licze że komuś się to przyda. Pozdrawiam :)
r
rad918
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 19 mar 2016, 8:15

Post autor: rad918 »

Witam. Jak wygląda swap polo 6n 1.9SDI na 1.8T, na swapa miałbym całe Audi a3 1.8t 150KM. Co musiałbym wymienić? Na pewno:
Silnik z osprzętem i całą elektryką
Skrzynia, półosie...
Łapy silnika
Zbiornik paliwa ?
Liczniki ?
Stacyjka ?
I jeszcze jak jest z tą elektryką wymieniam całą wiązkę silnika na 1.8t a wiązka w kabinie zostaje czy trzeba przerabiać?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”