[86c] Zawór magnetyczny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

[86c] Zawór magnetyczny

Post autor: mt4d »

VW Polo 86c 89r 1.0 HZ pytanie odnośnie zaworu magnetycznego prawdopodobnie związanego z podciśnieniem. Jego numer katalogowy to 321 906 283
Obrazek
Pytanie jest następujące ... do czego on jest i jakie powinny być objawy gdy jest uszkodzony ? w rzeczywistości są do niego wpięte dwa wężyki powietrzne oraz kostka zasilająca (dwie żyły czyli +-) Po wypięciu kostki zero reakcji ze strony silnika.
AHA jest on umieszczony po prawej stronie przy zbiorniku cieczy chłodzącej przykręcony do obudowy komory silnika.
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
F
FUCEK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 2008, 13:14

Post autor: FUCEK »

Właśnie podpinam się pod temat. Ja mam ten zawór wypięty z wtyczki, gdy go wepnę to falują (wzrastają ale tak nie "naturalnie") obroty i słychać taki dziwny dźwięk jakby wibracje z obudowy filtra powietrza, podczas jazdy gaśnie, muli go itp. Próbowałem czyścić ten zaworek lecz to nic nie pomogło. Nie odnotowałem żadnych negatywnych wpływów po odłączeniu tego zaworka oprócz piszczenia komputera co jakieś 3 może 5 sekund i ew. wzrostu spalania choć nie jestem tego pewien gdyż u mnie oscyluje ono w okolicach 8 litrów po mieście. Aha byłbym zapomniał silniczek to MH
Obrazek
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Bylem dzisiaj w sklepie i dowiedziałem się tylko ile ten zawór kosztuje ... :cry: 175 zł i nie ma zamienników ;/
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Uściślając moje zapytanie na temat zaworu magnetycznego ...
Obrazek

Czy jest ktoś w stanie wyciągnąć wtyczkę zasilania i opisanie objawów jakie zaszły po wypięciu ??

Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
F
FUCEK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 2008, 13:14

Post autor: FUCEK »

Tak ja mam wypiętą tzn. odłączony zawór od zasilania a objawy masz 2posty wyżej
Obrazek
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Na ciepłym silniku zero reakcji ... Silnik robi sobie "jaja" dopiero po ściągnięciu któregokolwiek wężyka ...
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

i o taką odpowiedź mi chodziło ... dzięki JarekF
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
j
jawor88
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2015, 10:12

Post autor: jawor88 »

Czy ktokolwiek wie jaka jest zasada dzialania i funcja tego zaworu (wg instrukcji zaworu regulacji wolnych obrotow) ?
tez posiadam HZ 1050 i pierburg 1B - rocznik 89 i zagrzany silnik nie ma wolnych obrotow, po puszczeniu pedalu gazu natychmiast gasnie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zasada działania jak każdego zaworu czyli otwiera się lub zamyka
zapewne po podaniu pewnego napięcia odcina on przepływ powietrza przez wężyki (lub odwrotnie czyli otwiera)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Zawór odpowiada za podanie dodatkowego powietrza gdy silnik jest na ssaniu. Były w ten zawór wyposażone silniki bez silnika krokowego. Można spokojnie stosować używane z silników Audi 1.8 z lat 80 i 90.
j
jawor88
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2015, 10:12

Post autor: jawor88 »

Dzieki za odpowiedz,

czy ktos orientuje sie , z ktorego czujnika (jesli z czujnika) doprowadzany jest sygnal do tego regulatora/zaworu magnetycznego ?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Sygnał podawany jest z ECU. A odpowiada za niego czujnik temperatury zasysanego powietrza (w przepływomierzu) i/lub czujnik temperatury cieczy. Poprawność działania można sprawdzić tak:

Odpalasz zimny silnik i ściskasz jeden z węży podłączonych do tego zaworu (zmniejszasz ilość powietrza). Silnik powinien się dusić. Na ciepłym silniku nie powinno być reakcji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”