[9N3] Skrzynia biegów JHG ktos wymieniał łożyska

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wrhz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2013, 20:47

[9N3] Skrzynia biegów JHG ktos wymieniał łożyska

Post autor: wrhz »

Witam czy ktoś z kolegów wymieniał może łożyska w skrzyni JHG głównie chodzi mi o te na mechanizmie różnicowym.

Wczoraj rozłożyłem skrzynie na części (pomoc z elsy i super filmiki kolegów zza wschodniej granicy na youtube pomocne). Okazało się że jednak nie łożyska na mechanizmie różnicowym a łożysko podwójne 02T311206F - rozsypało się jedno. Teraz kwestia jego wymiany ale jakoś pokombinuje. Co najważniejsze koszt ori to około 260zł w zamienniku SKF około 150zł (żeby było śmiesznie na ori widnieje napis SKF :) do tego oliwa reszte łożysk zostawiam bez wymiany bo auto nie ma jeszcze 90tys. przelotu. U 'skrzyniarzy' ceny kosmos za taką przyjemność od 800zł do 2tys.

Jak ktoś będzie potrzebował info chętnie podpowiem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,mam dokładnie tą samą skrzynię i u mnie też po 100 tyś km posypało się to samo podwójne łożysko,był charakterystyczny odgłos ze skrzyni,gdy silnik pracował na luzie. U mnie wyszło dużo drożej,bo łożyska były brane w serwisie VW (jeśli dobrze pamiętam ok.400zł) no i wyjęcie skrzyni+rozłożenie i wymiana w warsztacie,razem ok 800-900zł,do tego poszło przy okazji nowe sprzęgło więc sumka była całkiem spora.
Widać ten zestaw dwóch łożysk to pięta achillesowa tych skrzyń.
z
zorba134
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 04 mar 2015, 19:47

Post autor: zorba134 »

Jakie miałeś objawy? U mnie na luzie słychać chrobotanie a jak wcisnę sprzęgło to cisza. Ale jak się silnik zagrzeje to nic nie słychać. Pozdrawiam.
w
wrhz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2013, 20:47

Post autor: wrhz »

Dzis przyszly czesci lozysko podwojne 156zl skf olej shell 75w90 28zl litr, pasta uszcz elniajaca 33zl
Skrzynia zlozona jutro wkladam do auta.
Objawy u mnie halas, tarcie na biegach wieksze przy dodawqni gazu lub chamowqniu silnikiem. U mnie akurat padlo lozysko na walku wyjsciowym z tych ppodwojnych. Wymienia sie caly plaster. Sorki za literowki pisze z komorki a nie lubie.
M
Mihau
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2015, 12:29

Post autor: Mihau »

Z objaw może być ciężkie włączenie biegu, podobne chrobotanie mam w polo 6n już raz skrzynie robiłem i wytrzymała 4 miechy więc nie wiem czy dalej będę ją robił czy używkę kupię

Co nie co o skrzyni można poczytać w tym ciekawym artykule:
http://www.auto-swiat.pl/porady/jak-nap ... egow/19yb4
w
wrhz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2013, 20:47

Post autor: wrhz »

Wg mnie można sprawdzić czy padło łożysko podwójne bez zdejmowania skrzyni.
-odkręcamy koło
-odkręcamy nadkole
-odkręcamy dekiel ze skrzyni trochę pokapie olej ( w dekielku miałem kawałki zmielonego plastikowego koszyka z łożyska)
- ściągamy koła V biegu (potrzebne jedynie szczypce do zdjęcia pierscieni)
po takim zabiegu widać łożyska. U mnie jedno było rozsypane, tzn kulki były już bez koszyczki i zamkniecie łożyska było w połowie już starte.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”