dużo pali...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

dużo pali...

Post autor: mar-zik »

Witam. Od roku jestem posiadaczem vw polo, silnik 1.0, rocznik 86. Martwi mnie jej spalanie... Czasem pije nawet 9,10 l na 100 przy jezdzie ze srednia pred. 70 km/h. :assasin: Nie znam się jakoś szczególnie dobrze na samochodach, ale wydaje mi się, że to troche duzo... Proszę o Wasze opinie i sugestie co moze byc nie tak. Dodam jeszcze, że autko posiada skrzynie 4-ro biegową, opony 185/60 r 14.
P
PanRyba
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2009, 21:57
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PanRyba »

Pewnie silnik HZ albo coś innego na gaźniku. W zależności od stylu jazdy szczególnie przy takiej szerokiej gumie to normalne spalanie. Mi najmniej udało się zejść do 7/100 ale przy bardzo emeryckiej jeździe.
Obrazek
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Witaj,mam takie polo 86c,silnik HZ pali 6,8l/100 w jeździe mieszanej,ale opony są 145/70R13,a takie jak Ty masz to są stanowczo za szerokie.Właściciel może palić dowolną gumę;-)
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

Panowie, dzieki :piwo: tak właśnie myślałem odsprzedać koła bratu do golfa II, a samemu kupic jakieś mniejsze alusy, no ale to juz raczej wydatek na wiosne
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Popieram opinię poprzedników - zapewne 1.0 HZ :grin:
Przy oponach 165/65/13 spalanie w granicach 7,5 - 8l ... Opony 175/65/13 spalanie już 8,5l w trybie mieszanym (większość drogi lokalne). Skrzynia 4 biegowa ciągnięta za każdym razem do ok 3200 obr.
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

czyli w sumie nie ma rozwiazania na mój problem, oprócz zmiany kół ?
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

możesz jeszcze zmienić silnik :grin:
Obrazek
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

[quote="qboslavo"]możesz jeszcze zmienić silnik :grin:[/quote]
Żeby było jak najmniej problemów polecam 1.3 MH - plug&play :grin:
A tak na poważnie to może regulacja gaźnika by się przydała? :)
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

no o regulacji gaznika trzeba bedzie pomyslec... :)
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

Wymień też filtry, oleje o ile nie wymienialeś. Płyn hamulcowy i sprawdz czy tloczki się cofaja i klocki nie hamują.
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

Olej wymieniałem w lipcu, podobnie filtry, jednak nic sie nie poprawiło. Klocki wporzadku, bo to tez sprawdzalem...

-- Wto Paź 06, 2009 6:48 pm --

A czy REGENERACJA gaźnika mialaby tu jakiś sens? Mogłoby to przynieść jakikolwiek pozytywny efekt? Orientuje się ktoś ile to może kosztować? :D A i jeszcze orientuje się ktoś w jakich kosztach może chodzić silnik o poj. 1,3 ? :buba:
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

z tych wszystkich wymian to regeneracja gaźnika ma największy sens i może przynieść największy efekt. ja np. właśnie rozgrzebałem swojego przeczyściłem i czekam na zestaw naprawczy, poskładam założę nowe wężyki podciśnienia i zobaczę jak to będzie chodzić. zestawy takie w zależności od gaźnika i ilości elementów tak od 80 do 150zł, oddanie do regeneracji i regulacji to koszt od 200zł wzwyż. zerknij sobie też tu http://www.eter-mot.com/default.asp

silnik 1.3 goły tak od 300zł wzwyż
Obrazek
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

qboslavo dzieki za info. Rozumiem, że masz podobny problem ze spalaniem? :( Daj znac o efektach :piwo:
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

ja mam bardziej z odpalaniem. musze wymienić aparat zapłonowy i przy okazji zabrałem się też za gaźnik. ile wachy łyka to jeszcze nie wiem w każdym razie albo dużo bo przy rozruchu na ssaniu dużo wciąga albo gdzieś w tajemniczy sposób mi znika z baku choć przy wstępnych oględzinach nie widać żadnych wycieków :/ a elpidżi wcina po mieście tak 8-10 litrów.
Obrazek
m
mar-zik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Wierzchosławice/Tarnów

Post autor: mar-zik »

A co myslicie o montażu instalacji gazowej w tym aucie ? Warto ? Jest sens ? :beg:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”