Elto - Białe 9n3 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Elto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 06 sie 2013, 21:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Elto - Białe 9n3 1.4 TDI

Post autor: Elto »

Model: 9n3
Rok produkcji: 2006
Przebieg: 217775 km
Liczba furtek: 3
Silnik: 1.4 TDI 70 KM BNM
Kolor: Biały
Koła: lato: Pirelli P6000 185/60 r14 6"
zima: Kleber 165/70 r14 5,5"

Wyposażenie:
:arrow:Klimatyzacja
:arrow:abs
:arrow:centralny zamek
:arrow:el szyby przednie
:arrow:airbag x 2
:arrow:fabryczne radio

Przeprowadzone zmiany:
:arrow:brak

Nagłośnienie:
:arrow:seria

Planowane zmiany:
:arrow:może jakaś felga w kolorze czarnym, ale to odległa przyszłość
:arrow:przejście na otwieranie zamka z kluczyka

Zrobione
:arrow: wymieniony olej na Shell Helix 5w30 pełen syntetyk

Do zrobienia:
:arrow: wymiana amortyzatorów tył
:arrow: zbieżność kół
:arrow: wymienić filtry: paliwa, powietrza i kabinowy
:arrow: usunąć wgnioty: w prawej tylnej ćwiartce i na lewych drzwiach
:arrow: oddać fotel kierowcy do tapicera aby usnął przetarcie
:arrow: pousuwać pozostałości naklejek z szyb -zrobione
:arrow: naprawić centralny zamek


Cześć. Mam na imię Marcin, pochodzę z Zielonej Góry i chciałbym wam przedstawić swoje POLO. Jest to 9n3 1.4 TDi 70 KM, pierwsza rejestracja 23.11.2006. Wcześniej szukałem 6N, które niektórzy z was pomagali mi znaleźć w temacie w dziale giełda. Jednak plany uległy zmianie i mam 9n3.
Przebieg dość spory, potwierdzony książką serwisową i mam wrażenie że może być prawdziwy, ale kupując auto od handlarzy 100% pewności nigdy nie ma.

Fotka zaraz po zakupie:

Obrazek

Fotki wykonane dziś na szybko, jakość kiepska bo robione zużytym filtrem oleju i fotograf też kiepski:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2014, 21:22 przez Elto, łącznie zmieniany 1 raz.
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju.
No pain, no gain.
Awatar użytkownika
Elto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 06 sie 2013, 21:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Elto »

Widzę, że ogromny ruch w moim temacie więc jedziemy z monologiem.

Mała fotka z wczorajszego wypadu nad jezioro. Polówka w trasie spisała się ok, ale w przydałoby się choć te 30 KM więcej jak w 1.9 TDI. Kolejna sprawa to fabryczne radio, w którym brakuje mi dostępu do mp3. Przydałoby się coś gdzie można podłączyć odtwarzacz mp3 przez aux lub coś na USB/SD.

Obrazek

W przyszłym tygodniu szukam opon na lato, mam bardzo ładne zimówki i po prostu mi ich szkoda w taką pogodę. I tu mam dylemat czy w letnim nie przejść czasem na z 14 na 15 cali. W przyszłości chciałbym Polówce wrzucić jakieś czarne alufelgi i nie wiem czy jest sens kupować opony na 14 cali. Myślę obecnie nad zestawem 14 plus stalowa felga + mój kołpak lub 15 + stalowa felga puki nie kupię alu.

Ponadto zaczynam walkę z centralnym zamkiem. Jeśli kogoś to w ogóle obchodzi to temat założyłem i opisałem tutaj
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju.
No pain, no gain.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Ruch spory bo temat wyswietlony 128 razy, ale postów brak, bo cóż komentować- zwykła seryjna fura na chwile obecną ;)
Niech bezawaryjnie służy :piwo:

[size=99px]ps. temat założony wzorowo :good: [/size]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Elto""]Mała fotka z wczorajszego wypadu nad jezioro. Polówka w trasie spisała się ok, ale w przydałoby się choć te 30 KM więcej jak w 1.9 TDI. Kolejna sprawa to fabryczne radio, w którym brakuje mi dostępu do mp3. Przydałoby się coś gdzie można podłączyć odtwarzacz mp3 przez aux lub coś na USB/SD.[/quote]
30KM to nie problem, wystarczy program w dobrej firmie i 100KM się wyciąga spokojnie z serii, tak przynajmniej jest w 6n2 1.4TDi a to podobny silnik

mp3 najlepiej z transmitera fm (używałem w 86c2f)
Awatar użytkownika
Elto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 06 sie 2013, 21:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Elto »

Dziś wleciały koła letnie. Kupiłem używane Pirelli P6000 185/60 r14 na feldze 6 cali. Z racji że zimówki mam 5,5 cala nie pasują mi stare kołpaki :agresyw: Mógłby mi ktoś podrzucić link do używanych kołpaków, oryginalnych, nie chcę żadnych lipnych podróbek, wole takie ze śladami użytkowania niż tandetę. I takie które będą pasowały na 6 cali i et 43
Kolejna sprawa to zawieszenie. Wylewa mi tylny amortyzator, więc wypada wymienić oba. Możecie coś polecić, ale tak abym nie zbankrutował.
Trzecia sprawa to zrobienie zbieżności, bo Polówka lekko ciągnie w lewo, na szczęście nie mocno, bez dramatu, ale jak dla mnie takie coś musi być zrobione. Jak wygląda ustawianie geometrii przód/tył w 9n3 i jakie są przybliżone koszta.
I na koniec pytanie: ile wynosi rezerwa paliwa? Tj jak zapala się lampka to ile zostaje w baku.
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju.
No pain, no gain.
Awatar użytkownika
Wilku89
Niesolidny klient sklepiku
Posty: 132
Rejestracja: 21 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: RT

Post autor: Wilku89 »

1.4 16V - rezerwa 70km na trasie spokojne tempo

geometria koszt ok 60-80zł zależy od stacji diagnostycznej
Awatar użytkownika
Elto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 06 sie 2013, 21:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Elto »

Bardzo dawno nic nie pisałem, więc przyszła pora aby odrobinę odświeżyć temat.

Eksploatacja przebiega niestety z małymi przygodami, ale o tym później.
Od ostatniego wpisu wymieniłem:
-amortyzatory z tyłu
-akumulator Exide (w Polo był jeszcze oryginalny z wybita datą 2006)
- raz do roku filtry + olej obecnie Castrol pełen syntetyk.
- raz do roku nabicie klimatyzacji wraz z odgrzybianiem
- w lipcu 2015 wymieniłem kompletny rozrząd (rolka, pasek, napinacz, pompa wody) na Contitech
- tarcze i klocki z przodu TRW
- z racji że zapiekła się "wolnobieżka" na alternatorze została wymieniona plus pasek wieloklinowy i łożysko alternatora
- pewnego dnia pojawił się problem z odpalaniem więc rozrusznik poddano regeneracji
- na koniec listopada 2015 wymieniłem końcówki oraz drążki kierownicze plus ustawienie zbieżności

Z rzeczy które mnie denerwują lub nie działają to:
Zamek w drzwiach kierowcy, zniszczenia okazały się duże pęknięta sprężynka, połamana łopatka niestety zestaw naprawczy z allego przewidziany do polo IV gen nie pasuje. Ponadto najprawdopodobniej padł też przekaźnik czy coś takiego w klamce. Narazie jestem zmuszony otwierać zamek drzwiami pasażera.

Radio- wszytko działało dobrze do momentu ułamania bacika od antenki. Zakupiłem na szrocie używany, wygląda na oryginalny pasował idealnie, radio działa, ale dużo dużo słabiej niż na pierwszym połamanym. Ulubione stacje radiowe bardzo słabo odbierają gdzie kiedyś nie było z tym problemu. Nie wiem czy to wina słabego bacika czy coś więcej uległo uszkodzeniu.

W sobotę po dużych mrozach po -10 pojawił się problem z wycieraczkami z przodu. Działają ale bardzo powoli niezależnie od biegu. Po przejechaniu 50 km, nagrzaniu wnętrza sytuacja nie uległa poprawie.

Teraz najgorsze. Latem na sam koniec mojego urlopu kurier nie ustąpił mi pierwszeństwa i doszło do kolizji. Uszkodzone drzwi pasażera z listwą oraz przedni błotnik.
http://i67.tinypic.com/281r52q.jpg http://i67.tinypic.com/1fjred.jpg
Rzeczoznawca zakwalifikował oba elementy do wymiany. Niestety do dziś tak jeżdżę, drzwi trochę haczą przy otwieraniu. Szukam może trafią się części pod kolor, jak nie to chyba zostanie już tak do końca.

Ostatnio udało mi się pobic rekord w spalaniu. Średnio wyszło mi poniżej 6l/100km. (670km na 40l) Co prawda sporo km przejechałem w trasie, ale dla mnie to świetny wynik, gdyż jeżdżę raczej dynamicznie.

Jeżdżę nim już niemal 2 lata generalnie samochód wywiązuje się ze swojej roli czyli wożenia mojego tyłka do pracy. Niestety brakuje mu mocy, podczas dalszych wypadów jazda nim meczy, zwłaszcza jazda autostradą. Prędkości 100-110 są ok ale przy wyższych jest bardzo głośno i spalanie robi się wysokie. W mieście jest ok lub nawet lepiej niż ok. Ostatnio miałem okazję pojeździć innymi samochodami i po powrocie do mojego Polo denerwująca jest kultura pracy trzycylindrowego silnika.
Mam nadzieję że uda mi się szybko uporać z awariami bo bardzo mnie irytują i utrudniają życie.
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju.
No pain, no gain.
Awatar użytkownika
Dziubasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 16 maja 2014, 22:43

Post autor: Dziubasek »

Bardzo ladny kolor autka, szkoda kolizji, ale mam nadzieje ze juz sie z tym uporałeś ;) Niestety te silniki nie grzeszą cichą i spokojną pracą.
ODPOWIEDZ

Wróć do „9N3”