Filterek odmy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
SylMaker
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 paź 2010, 11:05

Filterek odmy

Post autor: SylMaker »

Witam

Mam pytanie czy w ogóle warto zakładać filtr na odmę czy pozostać przy układzie zamkniętym z oil catch tankiem?


pozdrawiam
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Ani to ani to. Nic nie przyniesie zysku w mocy, za to obydwie opcje pozbawią przepustnicę jakiegokolwiek smarowania. A czyszczenie przepustnicy z adaptacją nie jest na tyle uciążliwą czynnością by stanowiła powód do kasacji odmy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

chyba że odma zamarza co jest standardową usterką w silnikach VW z odmą z tyłu i wydechem z przodu, wtedy tylko otwarty układ oil-catch tank załatwi problem ;)
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Jeśli cały układ jest czysty i szczelny, a silnik szczelny to nie zamarza. No ale łatwiej dać filterek niż zadbać o układ...
S
SylMaker
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 paź 2010, 11:05

Post autor: SylMaker »

Obecnie mam układ zamknięty z catch tankiem i jak na razie nie zamarza. Zobaczyłem w internecie, że są filterki na odmę i zastanawiam się czy to się sprawdza. Oczywiście chodzi mi o nie zamarzanie oraz żeby nie było czuć spalin w kabinie.
A pro po nie zamarzania odmy. Jeżeli fabryka zrobiła układ odmy podgrzewany płynem chłodniczym to jednak ten układ często zamarza nawet jak jest szczelny.
Jeszcze zastanawiam się nad smarowaniem przepustnicy tym czymś co z odmy wylatuje. Moim zdaniem to nie spełnia żadnych opcji smarowania tylko szybciej brudzi sama przepustnicę. Układy ekologiczne często nie idą w parze z motoryzacją.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Winiacz""]Jeśli cały układ jest czysty i szczelny, a silnik szczelny to nie zamarza. No ale łatwiej dać filterek niż zadbać o układ...[/quote]
zapewniam cie że zamarza jesli auto jest używane w trybie miejskim na krótkich dystansach
[quote=""SylMaker""]Oczywiście chodzi mi o nie zamarzanie oraz żeby nie było czuć spalin w kabinie. [/quote]
filterek nie spowoduje że nie będzie nic czuć w kabinie
[quote=""SylMaker""]Oczywiście chodzi mi o nie zamarzanie oraz żeby nie było czuć spalin w kabinie.
A pro po nie zamarzania odmy. Jeżeli fabryka zrobiła układ odmy podgrzewany płynem chłodniczym to jednak ten układ często zamarza nawet jak jest szczelny.[/quote]
Nawet wystepowało elektryczne podgrzewanie odmy jako opcja montowana do niektórych aut - pewnie krajów skandynawskich.
[quote=""SylMaker""]Jeszcze zastanawiam się nad smarowaniem przepustnicy tym czymś co z odmy wylatuje. Moim zdaniem to nie spełnia żadnych opcji smarowania tylko szybciej brudzi sama przepustnicę. Układy ekologiczne często nie idą w parze z motoryzacją.[/quote]
Też nie sadze aby opary cokolwiek smarowały.
W 86c2f przejechałem 2 sezony z otwartym oil-catch tankiem i nic się nie działo z przepustnica, a przynajmniej mi nie zamarzała przy 20* mrozach.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Nie zalecam zakładania takich ustrojstw do polo z racji tego co już od dawna wiadomo czyli zapychająca się odma oraz tworzenie się korka lodowego w zimie wywalanie oleju i inne historie.
Jedyną rzeczą którą powinieneś robić to raz do roku czyścić i udrożnić odmę.
Jak chcesz w nią zainwestować to można zainstalować w niej moduł podgrzewania elektrycznego.
Jeszcze inni robią tak zwany bypass wiercąc dziurę w korku oleju i prowadząc przewód do pokrywy zaworów w ten sposób można uniknąć wywalenia oleju i zatarcia jednostki.
Na zdjęciu przykładowy podgrzewacz tego felernego elementu.
Obrazek
:beach:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
robim76
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2016, 22:00
Lokalizacja: zalew Zegrzyński

Post autor: robim76 »

w moim przypadku nie chodzi o to co zrobić żeby nie było żadnych problemów, pogodziłem się z myślą o tym że trzeba czyścić odmę raz w roku. zasadnicze pytanie brzmi JAK?
odkręciłem filtr, przeczyściłem przewód odmy, ale nie wiem co jeszcze mogę zrobić :beg:
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

A dlaczego sam przewód a nie całą odme?
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
robim76
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2016, 22:00
Lokalizacja: zalew Zegrzyński

Post autor: robim76 »

bo jestem użytkownikiem Polo od 10 czerwca i nie znam tego autka od strony technicznej!
lubię naprawiać autka, ale co komu po chęciach jak brakuje wiedzy technicznej :agree:
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

to wystarczyło odkręcić 3 śruby przy odmie i sama wychodzi.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
robim76
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2016, 22:00
Lokalizacja: zalew Zegrzyński

Post autor: robim76 »

to w związku z odmą mam jeszcze jedno pytanie
czy wypływanie oleju z pod korka wlewowego może być skutkiem zapchanej odmy?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

może ale nie koniecznie, prędzej przez bagnet by wywaliło. Raczej po prostu uszczelka na korku jest kiepska. w motoryzayjnym nowy korek dostaniesz za parenaście złotych. ( też ostanio musiałęm go wymienić bo ciekł)
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
robim76
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2016, 22:00
Lokalizacja: zalew Zegrzyński

Post autor: robim76 »

Dzięki pomyślę nad wymianą korka.
Ale wrócę jeszcze do odmy. Dzisiaj odkręciłem obudowę z filtrem powietrza, zdjąłem przewód odmy, i przez następne 30min szukałem śrub żeby odkręcić filterek. Niestety nie znalazłem nawet jednej.
Jestem posiadaczem Polo 1.4 i może w tym silniku są inne rozwiązania techniczne.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

em jeśli ci chodzi o dolną obudowę filtra to z tego co wiem jest ona na wcisk trzeba ją wyszarpac do góry, ale dla pewności musiałbym zobaczyć zdj. bo nie wiem czy masz zwykle 1.4 czy 1.4 16v, w tym drugim na pewno jest wcisk bo sam tak mam.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”