[9n] 1.4 tdi 2002r wyłącza turbinę

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

[9n] 1.4 tdi 2002r wyłącza turbinę

Post autor: danieldeni20 »

Witam. Jakiś czas temu kupiliśmy polo 1.4 tdi dla mamy i jest kłopot . Po jakimś czasie podczas przyspieszania były takie dziwne przery w przyspieszaniu tak jakby w wyłączało turbinę na chwilę.. np przyspieszając auto ciągnie do 2500 ob przestaje i od 3300 ciagnie do końca ... czasem jest tak , że całkiem wyłączy się turbina auto nie ciągnie i pomaga ponowne odpalenie auta. przebieg 220 tyś. Bład odczytany przyrządem :
Obrazek
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Generalnie oznacza to problem ze sterowaniem cisnieniem doładowania. Próbowałeś szukać tutaj na forum? 1.4 TDI to dosc popularna jednostka.
Google też dużo wie w przypadku podania konkretnego numeru błędu :)
ale obstawiam, że bez interwencji mechanika się nie obejdzie :)
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

Zgadza się, ale wszystkie zazwyczaj są nie dokonczone tematy albo ktoś nie podał przyczyny po naprawie więc nic mi po innych tematach :)
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

To moglaby byc prosta sprawa jak nieszczelny przewod od.turbo ale i tak lepiej nie ruszac tego bez doświadczenia :)
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

polo to szmelcwagen .. maluśki silnik a nie M50b25 z bmw brata który jest 4 x większy więc jakie tu doświadczenie potrzebne? silniki się wymieniało ;)Trzeba tylko wiedzieć co i jak sprawdzić a o to pytam..
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""danieldeni20""]polo to szmelcwagen ..[/quote]
to sprzedaj i nie chrzań głupot, że szmelcwagen jak ci sie nie podoba coś...
220tys przebiegu i myślisz ze nic nie ma prawa się zepsuć? bmw takie idealne i nic się nigdy nie psuje?

Proszę bardzo czytaj ze zrozumieniem i sprawdzaj po kolei, a jak się nie znasz to do mechanika.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 556/005462
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

A kto powiedział, że nic nie ma prawa się zepsuć? Nie ja powinienem czytać ze zrozumieniem. 220tys to jest nic w tych czasach gdzie robią około 100tys rocznie. Nie sprzedam bo nie moje :) Dziękuję za link, zaraz zobaczę czy coś wnosi do tego tematu.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

mi to wygląda na typowy notlauf - turbo do wyczyszczenia a generalnie to sama zmienna geometria VNT, możesz jeszcze zrobić test sztangi i gruchy, wpisz sobie w neta notlauf i będziesz miał milion sposobów jak sprawdzić :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Gdzieś ty widział w polo 1.4 TDI z turbina VNT?
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

przyznaje mała pomyłka, pomyślałem o polo po 2005 80km gdzie pakowali BorgWarner'a BV39 z VNT, mimo wszystko coś ewidentnie się blokuje, grucha może puszczać podciśnienie ewentualnie jakiś zawór nie trzyma
Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

Post autor: kazmirz_pawlak »

A paliwo dostaje? Sprawdź filtr paliwa. Podobne objawy miałem kiedyś w 1.9. Spokojna jazda było elegancko. Dostawała buta to się dławiła a pp chwili szła. Nieraz bywało tak ze od razu trup i tylko zgłaszanie pomagało.

Wysłane z mojego D6603
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tylko wtedy nie mialby błędu od turbo. A tak ewidentnie ciśnienie doladowania poza regulacją.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

Koledzy a co powiecie na to , że wyczyściłem błąd, mama zrobiła z tysiać km i od tamtej pory auto ciągnie jak powinno, równo i dobrze a błąd nie wrócił? Za jakiś czas i tak sprawdzę czy jest ok).Dodam, że na desce nigdy się żaden komunikat nie pokazał od błędu .. dde czy ikona grzania świec (nie wiem jak w VW Polo jest)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Właśnie not lauf w autach z grupy vag do 2004 r. (nie wszystkich) nie sygnalizowany niczym. W skodzie octavii ojca z 2001 nic się nie świeciło mimo że turbo wyłączało co chwilę. U mnie w polo z 2004 jak wyrwało rurę turbo tez nic. Druga sprawa to sporadyczność błędu, który przy początkach problemów występuje tylko na autostradzie przy pełnym gazie (wyprzedzanie przy dużej prędkości). Po ponownym opaleniu problem znika do czasu wystąpienia warunków powodujących błąd.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Proponuję zrobić loga dynamicznego. Pokażę czy turbo ładuje poprawnie. Jeśli tak nie jest to auto wchodzi w tryb awaryjny i ponowne odpaleniu przywraca sprawność na chwilę. Sprawdź węże idące do sterowania gruszki jak i sam zawór na podszybiu.
RUMAK
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”