[86c2f] Coto za silnik???

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

s
szczurweks
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2013, 15:03

[86c2f] Coto za silnik???

Post autor: szczurweks »

Witam! Zakupiłem niedawno do mojego 86c silnik z 86c2f. Miał być 1.0 monowtrysk. Potrzebuje kupić do niego kilka uszczelek, rozrząd, filtr oleju...
I tu się zaczęły komplikacje, ponieważ sprawdzając numery poszczególnych części wychodzi, że nie jest tak, jak twierdził poprzedni właściciel... Dlatego potrzebuje rady...

Na bloku silnika mam nr: 030103021 S, co według internetu jest silnikiem 1.0 AAU, numer silnika pod termostatem zaczyna się: chyba! (bylo troche zardzewiałe) RY, z tego co mi internet powiedział, to nie ma takiego modelu silnika, więc może to być PY, czyli blok g40.

Głowica ma numer: 030103374 F, według internetu jakiś 1.3... Pokrywa zaworów jest taka sama jak w każdym 1.0 i 1.3 poza g40.

Komputer ma numer: 030906026 M, i z tego co wiem jest to 1.0...

Jeszcze dodam, że jeździło to na skrzyni czwórce...

I jeszcze jedna rzecz ciekawa: Poprzedni właściciel mówił, że jak miał to w swoim 2f, to gonił tym 160km/h, a ja w swoim poprzednim 86c 1.0 na gaźniku i skrzyni piątce jechałem max 140km/h..

Ktoś jest w stanie podpowiedzieć co to za origami, bo ja już nie ogarniam... Najwięcej wskazuje na to, że to AAU, ale chciałbym dostać jakieś potwierdzenie moich domysłów...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zdjęcia prosimy

bloki we wszystkich silnikach 1.0 i 1.3 były takie same
głowice w 1.0 i 1.3 też mogły być zamienne, bo pojemność uzyskiwano innym wykorbieniem, a nie wielkością cylindra/tłoka - w etce wszystkie (poza dieslem) mają poczatek numeru 030 103 kolejne 3 cyfry i litera się różnią zapewne z tego względu że jest opisana jako "głowica z zaworami i wałkiem rozrządu"

[quote="szczurweks"]Poprzedni właściciel mówił, że jak miał to w swoim 2f, to gonił tym 160km/h[/quote]
całkiem możliwe

[quote="szczurweks"]Miał być 1.0 monowtrysk.[/quote]
AAU to jedyny monowtrysk 1.0 montowany w polo

[quote="szczurweks"]Potrzebuje kupić do niego kilka uszczelek, rozrząd, filtr oleju...[/quote]
większość uszczelek, np. pokrywy zaworów (zamawiaj tylko erling, bo nie cieknie bez silikonu), miski czy głowicy, jest taka sama we wszystkich silnikach 86c2f
filtr oleju tez wszędzie ten sam

rozrząd http://prntscr.com/7xj8w4 (screen z etki)
wygląda na to ze również ten sam wszędzie

pompa wody wszędzie taka sama


W razie czego pytaj to ci sprawdzę numery fabryczne.
s
szczurweks
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2013, 15:03

Post autor: szczurweks »

Tak wygląda to urządzenie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Wygląda jak AAU.


Ciekawie pomalowany.. ale dlaczego, dlaczego litrówka? to opcja dla cierpliwych!
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

lub AAV

najłatwiej będzie sprawdzić po numerach wtrysku zapewne
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Nie ma znaczenia czy kupisz do AAU czy AAV wszystko jest takie samo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”