[9n3] Problem z odpalaniem na zimnym i drgania na jałowym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
iwan22
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2015, 9:29

[9n3] Problem z odpalaniem na zimnym i drgania na jałowym

Post autor: iwan22 »

Witam forumowiczów,
Zwracam się do was o pomoc bo już rozkładam ręce.
Problem z moim polo jest następujący: na zimnym silniku ma problem z odpaleniem, trzeba długo kręcić (tak jakby padł aku), kręcimy, kręcimy, zapala się kontrolka oleju i w końcu zaskakuje.
Poza tym pojawiły się drgania/szarpnięcia na jałowym, podobne do utraty mocy i obrotów, na wyższych obrotach nie czuć drgań.
"Drgania" nie są ciągłe tylko pojawiają się co 2 sekundy.
Ważną kwestią jest, że te problemy się już pojawiały, zaufany mechanik już raz usunął usterkę (identyczną).
Przyczyną był walnięty wtrysk i nieszczelność głowicy silnika. Aktualnie wymieniona głowica na zregenerowaną z gwarancją.
Wymieniony o ile pamiętam również był czujnik położenia wałka.
Poprzednim razem skończyło się na powyższych objawach i kopceniu bo przez nieszczelność głowicy w otworze na wtrysk brał olej.
Głowica wymieniona i wtryski, jeden z wtrysków miał powoli dogorywać, wtrysk miał wytrzymać jeszcze 20-40 tyś. km. ,ale robione było wszystko ze dwa miesiące temu. Obawiam się, że objawy nie są spowodowane tylko wtryskiem.

Za pomoc i podpowiedzi dziękuję z góry.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nawet nie podałeś czy to benzyna czy diesel. Jaka pojemność ,moc (kod silnika też by się przydał)?
Lenistwo drogą do postępu
i
iwan22
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2015, 9:29

Post autor: iwan22 »

Słuszna uwaga, nie wiem jak mogłem pominąć.
Polo bluemotion 2007 1,4 TDi 59KW.
Kodu silnika nie znam, poszukam gdzie znaleźć
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Skoro odpala po długim kręceniu a potem szarpie jakby mu wypadały zapłony. To ja bym szukał problemów w systmie dostarczania paliwa. Pierwsze przed opalaniem zajrzał bym do filtra paliwa pod maską czy ma paliwo (możesz porównać np przed odpalaniem gdy były problemy i po przejechaniu kilku km zaraz po zgaszeniu). W Polo TDi są dwie pompy jedna w baku (niskociśnieniowa podaję ok 1 bar na filtr paliwa i pompę tandemową) i druga tandemowa (zwana tandem bo to tak naprawdę dwie pompy paliwa i podciśnienia). Pompa tandem ma zaślepkę w którą wkręca się manometr i można zmierzyć ciśnienie jakie podaję. Prawidłowe wartości to ok 2 bary dla wolnych obrotów i ok 8 bar dla powyżej 2000 RPM. Sprawdź sobie czy pompa w baku uruchamia się na chwilę po zapaleniu się kontrolek przed uruchomieniem (słychać ją). U mnie np był problem z zatkanym sitkiem w baku i przy pełnej mocy po chwili silnik się dławił.
Lenistwo drogą do postępu
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Moze podpiecie do vcds i odczytanie błędów by pomoglo?
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""franz""]Moze podpiecie do vcds i odczytanie błędów by pomoglo?[/quote] - pomoże co najwyżej w zdiagnozowaniu problemu ;)

i tu bym właśnie wystartował z szukaniem przyczyny, podłączyć pod Vaga i sprawdzić korekcje i BIPy wtrysków i inne parametry.
jeżeli tu będzie wszystko w porządku należy zmierzyć ciśnienia tak jak kolega wyżej napisał do tego kompresja cylindrów,
czy na ciepłym silniku objawy ustają?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”