Piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Papkin
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 30 cze 2009, 19:42

Piski

Post autor: Papkin »

Witam,
Przy porannym rozruchu słychać piski z okolicy paska klinowego. Przy niskich obrotach słychać je na każdym biegu tak do 1200, przy wyższych nic nie słychać. mam silnik 1.7 sdi. Kiedy silnik się nagrzeje nie nie słychać :) i teraz pytanie co to jest czy jakaś rolka czy może pompa wodna. jak to sprawdzić? i czy jest jakiś sposób żeby tymczasowo uciszyć te piski bo narazie kasy brak :glare:
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

u mnie piszczy napinacz paska wielorakowego jak sie auto nagrzeje. Nie chce mi sie go wymieniac bo koszty spore. Mozesz uzyc chwilowo wd 40 zeby nie piszczalo ale wiadomo kiedys trzeba to wymienic co ci piszczy.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
P
Papkin
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 30 cze 2009, 19:42

Post autor: Papkin »

ale mi jak się silnik nagrzeje to nic nie piszczy. wie ktoś co to moze być za przyczyna?

-- Wto Sie 25, 2009 7:45 am --

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, kiedy na dworzu jest wilgotno to pisków nie słychać a jak samochód się nagrzeje znowu się pojawiają :glare: i gdy włącze odbiorniki prądu piski się nasilają. która rolka może to być? napinacza?czy jaka? prosze o odpowiedź :D
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

ja mialem piski gdy:

* pasek byl BOSCHA
* wyrobila sie tulejka na napinaczu trzymajacym rolke paska wielorowkowego

* teraz jest Cisza :)
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm skoro piski sie nasilaja po wlaczeniu odbiornikow to moze cos byc z alternatorem. Moze juz lozysko pada calkiem albo sprzegielko na nim.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Chłopie naciągnij pasek problem z głowy jak włączasz światła to obciążasz alternator on zwiększa moc ładowania czyli opór w stosunku do paska a że pasek lużny to masz te piski.
P
Papkin
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 30 cze 2009, 19:42

Post autor: Papkin »

[quote=""Dziadek13""]Chłopie naciągnij pasek problem z głowy jak włączasz światła to obciążasz alternator on zwiększa moc ładowania czyli opór w stosunku do paska a że pasek lużny to masz te piski.[/quote]

A jak naciągnąć ten pasek, skoro jest samonapinacz? :niewiem:
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

No tak ma samonapinacz wiec juz raczej go bardziej nie podciagniesz poprostu pasek juz jest stary ,rozciagniety ,przegrzany i wypadało by załozyc nowy pasek i bedzie :good:
RUMAK
P
Papkin
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 30 cze 2009, 19:42

Post autor: Papkin »

[quote=""lukasz6oo""]No tak ma samonapinacz wiec juz raczej go bardziej nie podciagniesz poprostu pasek juz jest stary ,rozciagniety ,przegrzany i wypadało by załozyc nowy pasek i bedzie :good:[/quote]


Pasek wymieniony, rolka napinająca również a nadal piszczy:(
może to koło pasowe na wale?? czy to może być to?? z góry dziękuję za wszystkie posty:)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Kawalkiem smoly posmaruj pasek to bedzie trzymac. Oczewiscie smolo musi byc twarda a silnik pracowac. Dotykasz do paska tak zeby smola tarła po pasku i odrazu bedziesz slyszal ze az sie klei do rolek. Ja tak robie juz chyba w 5 aucie. Zreszta ta metoda jest znana na innyc forach. Mozna tez uzyc kalafonii ale szkoda jej.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Pierwsze słysze samo napinacz zawsze na alternatorze masz jak naciągniesz pasek śrube blokującą,np w golfie masz napinacz sprężynowy przy alternatorze ale po naciągnięciu blokujesz śrubą,pasek o tej długości i dużych obrotach sam by ci odciągał ten napinacz chyba że sprężyna z czołgu.W polo też popatrz albo poczytaj polo sam naprawiam.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”