6N2 /Stance/Open air/Artec Edit L/by Rumak

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Orientowałem się u znajomego mechanika, który rozmawiał z ASO VW i usłyszałem taką opinię, że silnik ten nie ma dużego naddatku materiału (jak np. 1.9 tdi), przez co zwiększenie mocy (a więc zwiększenie występujących obciążeń i momentów skręcających np. wał) może skrócić jego żywotność, która fabrycznie była obliczona na 250-300 tkm. Więc ja się waham, ale Tobie życzę jak największej liczby kilometrów ;)
Jak możesz, napisz mi ile dałeś za profi chip. Jeśli to tajemnica to na PW :piwo:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sam program nie powinien znacząco zmniejszać zywotnosci
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Od pewnego czasu sam rozważam program w swoim.
Myślałem też o większym IC (w garażu nawet leży taki jak miał Bejcuś), ale skoro fabryczny ogarnia na samym programie to sensu chyba nie ma.



Ogólnie rzecz biorąc większy tuning tego silnika wymaga wymiany turbiny na VNT (do tego program lub komp a A2 które taką turbinę posiadało).
W Polsce nikt Ci szczegółów nie zdradzi bo próbowałem się dowiedzieć.. kończy się na "przyjedź to zrobimy".... ale wytarczy poczytać na zagranicznych forach, np. forums.tdiclub.com/showthread.php?t=217983&page=4 podaja nawet konkretne turbiny żeby uzyskać lepszy spool (jedna z nich występowała w clio 1.5dci).
I wiadomo że turbina z 2.0TDI (ew 1.9tdi z vnt tez może być) + komputer z Audi A2 + FMIC (taki jak miał bejcuś starcza) + wtryski z PD120 (seryjnie sa takie jak w PD100) + wydech (kolektor customowy, bo turbiny z 2.0 i 1.9 sa na 4 a nie 3 śruby przykręcane) + sprzęgło organiczne (na ulice, bo na tor tylko spiek czyli praca 0/1) i mamy około 140KM i moment ponad 250Nm (jak dobrze pamiętam)
Sprzęgło fabryczne niestety mało ogarnia, a te z 1.9 i VR6 są większe i nie pasują.

Na seryjnych wtryskach można wycisnąć do 120KM
Można się bawić z turbiną non-VNT (westgate) z 1.9 ale wtedy auto idzie dopiero od 2500@


Podejrzewam ze taniej (sam komplet pompowtrysków swoje kosztuje) jest przeswapować AFN-a (skrzynie na hydro i linki) + FMIC (i tak trzeba robić dolot na nowo) + program i mamy ok 140KM z szansą na dużo więcej... znajomy ma uliczną Ibizę 6k z AFN i 220-240KM... mieli na mokrym na 5.
Na pewno mniej awaryjnie, bo cholera wie kiedy taki wysilony na 140KM 1.4 kleknie :D
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Marcin, ale tutaj chyba rozważamy sam program ;)
Ja przynajmniej obawiam się wzrostu obciążeń (jak pisałem wyżej) po samym chipie. Gdybym miał pewność, że po zachipowaniu przy 200 tkm pojeździ jeszcze z 4-5 lat to bym brał.
A sprzęgło z 1.9 TDI wsadzałem do siebie i pasuje P&P, a sporo tańsze (przynajmniej LUKa)
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Panowie wracamy do tematu  <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> Jak zapowiadałem czas było zabrać się za przednie hamulce . Przy okazji mały remont zawieszenia ale to potem.

Demontaż ulazł mi tarcze kotwiczne opłakanym stanie . Próbowałem je ratować ale jak widać śrut tylko dokonał zniszczenia  <!-- s:glare: -->:glare:<!-- s:glare: --> . Nie jeden by ich nie ruszał tym bardziej jak dowiedziałem się że szt stoi 80zł w ASO  <!-- s:shock: -->:shock:<!-- s:shock: -->
Obrazek

Sworznie wahacza powiedziały już odwidzenia <!-- s;-) -->;-)<!-- s;-) -->  ich miejsce zastąpiły nowe Febi
Obrazek
Czas na zaciski i jarzma które demontowałem chyba jako pierwszy w tym aucie . Śruby stawiały mega opór.
Po demontażu zaciski pozbawiłem je tłoczków. Dokładnie umyte wyszkiełkowałem  <!-- s:oki: -->:oki:<!-- s:oki: -->. Kilka foto dla porównania .
Obrazek

Obrazek
Po szkle przyszedł czas na proszek. Efekt jak zawsze mnie zadowalający <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
Obrazek

Obrazek
Całość dostała
-nowe tłoczyska
-nowe zestawy uszczelniaczy na tłoczyska
-nowe prowadnice
-nowe osłony prowadnic
-złożone na smarze Boscha
-nowe klocek Delphi
Obrazek
Wspomniane tarcze kotwiczne
Obrazek

Obrazek

I efekt po złożeniu. Powinno sie to przyzwoicie komponować z chabrowym kołem  <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> .
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 21:20 przez lukasz6oo, łącznie zmieniany 1 raz.
RUMAK
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Efekt miód malina! :oki:
Sam szkiełkowałeś/malowałeś?
F
Filipovic
Swój
Swój
Posty: 750
Rejestracja: 19 lut 2013, 2:14
Lokalizacja: GDA

Post autor: Filipovic »

Ja walczyłem z zaciskami w weekend. Niech wuj jasny strzeli tego kto by wymyślił te 2 imbusy jeszcze od wewnątrz co by zacisk wyciągnąć. Pierwszy ruch kluczem i przekręcona główka śruby.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

[quote="adam2308"]Efekt miód malina! :oki:
Sam szkiełkowałeś/malowałeś?[/quote]
Tylko malowanie proszkiem dałem do innej firmy ,u nas nie maja takich kolorów jaskrawych . Tak całą resztę robiłem sam :)

[quote="Filipovic"]Ja walczyłem z zaciskami w weekend. Niech wuj jasny strzeli tego kto by wymyślił te 2 imbusy jeszcze od wewnątrz co by zacisk wyciągnąć. Pierwszy ruch kluczem i przekręcona główka śruby.[/quote]
W moim 6n2 jest troszkę inaczej to rozwiązane. Zamiast imbus-a masz na 13 klucz a 15-stka przytrzymujesz by się prowadnica nie obracała . Wiem o czym mowa miałem takie rozwiązanie w 6n i to prawie zawsze się obrabiało w gnieździe ;-)
RUMAK
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Jasiek tam drobiazgi :)
Obrazek

Obrazek
Auto po korekcie lakieru w końcu trzeba było odsztyftować je po zimie ;)

Kilka foto z Faktorii
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejne foto z sieci :).
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
RUMAK
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

:oki:
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

W tym sezonie autko zaliczy jeszcze Style'd oraz zakończenie sezonu w Chojnicach :)
RUMAK
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Wpadły nowe gumy z Frogum
Obrazek
Stary mieszek został zastąpiony nowym
Obrazek

Nowy komplet rozrządu z pompą oraz napinaczem hydraulicznym Ina . Będzie spokój na długi czas i sen spokojny :).

Wczorajsza wizyta na STYLE'd  <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->  <!-- s:oki: -->:oki:<!-- s:oki: -->
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 21:22 przez lukasz6oo, łącznie zmieniany 1 raz.
RUMAK
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

A ja w tym roku nie mogłem tam jechać.ech...
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

[quote="Kuba"]A ja w tym roku nie mogłem tam jechać.ech...[/quote]
A ja nie ukrywam że liczyłem iż spotkam tam żółte 6n :) od zawsze Cie kojarzyłem z ta imprezą :grin: pozdro

A tym czasem w 6n2 nie wiadomo z jakiej przyczyny stary Sony przestał grać . Zaproponowałem bratu zakup czegoś co by dobrze współgrało z Pawerbass-ami na froncie .Wpadł po namyśle większy brat z Powerbass-a na dwóch cewkach:). Poprzedni Sony przy tym to zabawka patrząc choć by na wykonanie kosza.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 mar 2016, 19:23 przez lukasz6oo, łącznie zmieniany 1 raz.
RUMAK
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Trzeba ruszyć trochę temat 6n2 auto powoli się budzi do życia. Na dniach ogarnę temat by foty chodziły.

Jest nowe koło na sezon . Będzie skręcana 17stka 8j no chyba że dorwiemy ranty to zrobi sie 8j i 9j czas pokaże :)
RUMAK
Zablokowany

Wróć do „Auta sprzedane /kasacja”