Od pewnego czasu sam rozważam program w swoim.
Myślałem też o większym IC (w garażu nawet leży taki jak miał Bejcuś), ale skoro fabryczny ogarnia na samym programie to sensu chyba nie ma.
Ogólnie rzecz biorąc większy tuning tego silnika wymaga wymiany turbiny na VNT (do tego program lub komp a A2 które taką turbinę posiadało).
W Polsce nikt Ci szczegółów nie zdradzi bo próbowałem się dowiedzieć.. kończy się na "przyjedź to zrobimy".... ale wytarczy poczytać na zagranicznych forach, np. forums.tdiclub.com/showthread.php?t=217983&page=4 podaja nawet konkretne turbiny żeby uzyskać lepszy spool (jedna z nich występowała w clio 1.5dci).
I wiadomo że turbina z 2.0TDI (ew 1.9tdi z vnt tez może być) + komputer z Audi A2 + FMIC (taki jak miał bejcuś starcza) + wtryski z PD120 (seryjnie sa takie jak w PD100) + wydech (kolektor customowy, bo turbiny z 2.0 i 1.9 sa na 4 a nie 3 śruby przykręcane) + sprzęgło organiczne (na ulice, bo na tor tylko spiek czyli praca 0/1) i mamy około 140KM i moment ponad 250Nm (jak dobrze pamiętam)
Sprzęgło fabryczne niestety mało ogarnia, a te z 1.9 i VR6 są większe i nie pasują.
Na seryjnych wtryskach można wycisnąć do 120KM
Można się bawić z turbiną non-VNT (westgate) z 1.9 ale wtedy auto idzie dopiero od 2500@
Podejrzewam ze taniej (sam komplet pompowtrysków swoje kosztuje) jest przeswapować AFN-a (skrzynie na hydro i linki) + FMIC (i tak trzeba robić dolot na nowo) + program i mamy ok 140KM z szansą na dużo więcej... znajomy ma uliczną Ibizę 6k z AFN i 220-240KM... mieli na mokrym na 5.
Na pewno mniej awaryjnie, bo cholera wie kiedy taki wysilony na 140KM 1.4 kleknie
