[6N2] Świszczy przy większych prędkościach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6N2] Świszczy przy większych prędkościach

Post autor: twister »

Panowie, potrzebuję Waszej eksperckiej opinii. Auto z silnikiem 1.4 AUD. Od jakiegoś czasu słyszę coraz częściej pojawiający się świst od strony silnika przy wyższych prędkościach (>= 70km/h). Dźwięk nie jest zależny od biegu na którym jadę. Tak samo pojawia się na czwórce jak i na piątce. Nie jest ciągły, znika na dłuższy czas, żeby później się pojawić na dłuższą lub krótszą chwilę. Zwykle jednak przy dość stabilnej prędkości (bez przyspieszania).
Wcześniej coś takiego występowało u mnie tylko w zimie gdy temperatura spadała poniżej zera i dopóki silnik się nie nagrzał, ale wówczas wspomniany świst również był słyszalny przy wyższych prędkościach (w okolicy 80km/h). Pamiętam, że jakiś mechanik mówił mi wtedy, że to sprawa podciśnienia w skrzyni korbowej. Idąc tym tropem wyczytałem że to kwestia przewietrzania skrzyni i problemów z odmą. Ale u mnie auto głównie jeździ na długich odcinkach, więc odma raczej odpada.
Co sprawdzić, od czego zacząć? Z góry dziękuję za wskazówki.
Obrazek
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

A nie jest to przypadkiem kwestia uderzania powietrza o jakiś plastik? U mnie też coś takiego występuje i jeszcze nie doszedłem gdzie to dokładnie świszczy, ale jestem pewien, że to nie jest kwestia mechaniczna. Jakbyś nagrał ten dźwięk to też pewnie więcej by się dało powiedzieć.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Dla mnie raczej mało prawdopodobne biorąc pod uwagę, kiedy ten dźwięk się pojawia. Zwykle między 70-90km/h. Gdyby to była kwastia przepływu powietrze między jakimiś elementami, raczej dźwięk byłby bardziej intensywny przy wyższych prędkościach. A on potrafi zniknąć jadąc z tą samą prędkością.
Raczej skłaniam się do idei problemu z silnikiem i przedmuchami. Jak zacząć diagnozowanie takiej usterki?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”