[6N] Wyciek spod aparatu zapłonowego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

[6N] Wyciek spod aparatu zapłonowego

Post autor: kuba90876 »

Cześć wszystkim. Mam cieknący problem. Chodzi o wyciek spod aparatu zapłonowego. Chciałbym to sam zrobić, ale nie wiem czy tam jest uszczelniacz, czy oring. Oraz jak wygląda samo odkręcenie aparatu, zaznaczyć sobie położenie aparatu i mieć nadzieję, że zapłon się nie przestawi, czy udać się na regulację po jego ponownym założeniu? Z góry dziękuję za wszelką pomoc, oraz za wskazówki jak się do tego zabrać :) Silnik 1.4 AEX
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zapewne uszczelniacz wałka rozrządu cieknie
jeśli się nie myle to aby to zrobić trzeba wyjąc wałek
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Marcin86c teraz to mnie zaskoczyłes, myślałem, że tam jest gumowy oring. Btw. Nie leci mi w środku kopułki tylko na łączeniu aparatu z głowicą. W kopułce jest sucho.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Bo tam jest gumowy oring. Trzeba zdjąć aparat i zobaczyć.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Mam identyczny problem, poci mi się z pod aparatu i dodatkowo ubywa delikatnie płynu chłodniczego...
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Camel19 mi właśnie płynu też delikatnie ubywa. Ale to akurat jest pewnie kwestia wycieku. Co do aparatu to tam jest coraz gorzej bo normalnie teraz zbierają się krople oleju na nim, A nie wiem jak zabrać się za jego demontaż.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Jest normalny oring na samym aparacie zapłonowym.
Żeby zdemontować, wystarczy zdjąć kopułkę, palec, odkręcić 2 śruby imbusowe (dobrze zaznaczyć ich poprzednie położenie), odłączyć wtyczkę czujnika halla i wyciągnąć. Będzie szło z oporem, a przynajmniej idzie z oporem jak jest zdrowy oring.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Winiacz dzięki wielkie za konkretne info co do demontażu aparatu. W tygodniu to ogarne.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Żeby zaznaczyć to można nawet przebijakiem stuknąć i się odznaczy. Na silikon też działa tak btw dla oszczędnych ;)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

u mnie jest ten sam problem. juz dwa razy wymieniałem uszczelkę pod aparatem zapłonowym, ale w dalszym ciągu jest niewielki wyciek. chyba trzeba będzie to potraktować dodatkowo silikonem :crazy:
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jeśli mimo wymiany uszczelki pod aparatem zapłonowym pojawia się wyciek to trzeba rozebrać sam aparat zapłonowy. Tam są dwie uszczelki karbowane teflonowe. I one ze starości puszczają. Możliwe, że u ciebie jest ten sam problem.
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

dzięki za radę. jak będę miał trochę czasu to do tego zajrze.
a takie uszczelki są gdzieś do dostania czy konieczna będzie wymiana całego aparatu zapłonowego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”