[6n] Problem z ustawieniem zapłonu po wymianie rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

[6n] Problem z ustawieniem zapłonu po wymianie rozrządu

Post autor: k_jakub »

Witam wszystkich!

Mam Vw Polo z 1996/7 z silnikiem 1.6 AEE.

Moim problemem jest to, iż po przeskoczeniu rozrządu o 3 ząbki :banghead: i następnie wymianie, ustawieniu na znaki okazuje się, że nie mogę ustawić zapłonu. Jest on za bardzo opóźniony i nie mam już możliwości regulacji na aparacie zapłonowym :niewiem: . Czy ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić, aby dobrze ustawić zapłon?

Rozrząd jest teraz ustawiony na znaki i na pewno poprawnie (już 2 razy sprawdzałem).

Czy możliwe jest przestawienie się kół od rozrządu? Czy może powyginało zawory i głowica do remontu? :beg:

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Często wychodzi tak, że po przestawieniu się rozrządu trzeba robić na nowo głowicę. Gdyby przeskoczył o 1 ząbek może by nic się wielkiego nie działo, ale o 3 ząbki to sporo i w sumie ja bym pojechał gdzieś do mechanika konkretnego i żeby sam obejrzał i powiedział co zrobić.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

silniki w Polo sa kolizyjnę więc jak napisał kolega wyżej należało by oddać auto do sprawdzenia
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

3 ząbki to już dużo. Głowica do ściągnięcia i sprawdzenia.
k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Dzięki za odpowiedzi, ale nie takich się spodziewałem. Myślałem, że poradzicie mi co to może być i jak sobie z tym poradzić w domowym zaciszu. Generalnie rozbiorę głowicę w weekend i się okaże co i jak.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Wiesz, gdyby się dało w domowym zaciszu ściągać głowicę zrobić jej planowanie i wgl to byśmy o tym napisali :)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sa rzeczy które trzeba oddać w ręce specjaliście... tak jak sam sobie guza nie wytniesz to sam nie zrobisz głowicy
nie mając klucza dynamometrycznego oraz wiedzy o kolejności i momentach dokręcania nie złożysz tego ponownie w sposób odpowiedni
k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Powiem wam tak, jedyne czego nie zrobie to nie splanuje głowicy sam. Wszystkie narzędzia i klucze mam. Wiem o momentach dokręcania, wiem jak rozebrać głowice, bo już w nie jednym aucie to robiłem i póki co jeszcze jeżdżą :) Więc prosze nie zakładajcie że mam dwie lewe ręce i że nie potrafię klucza trzymać. Jeśli uważacie ze wymiana i rozbiórka głowicy jest trudna to powiem wam że jest tom robota na góra 6h. Chcecie coś trudniejszego to sobie sprawdźcie jak się wymienia łożyska skrzyni biegów w mercedesie W168. To jest dopiero jazda jak się nie ma kanału i żurawia :oki: Więc takie coś jak głowica w polo to pikuś. :boredom:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”