[6n2] Zwrotnice 239 a 256 GTI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

[6n2] Zwrotnice 239 a 256 GTI

Post autor: TOFIK_6n2 »

Panowie jak to jest . Zwykłe zwrotnice pod tarcze 239 mm maja wyprowadzenie sforznia centralnie. A zwrtonice pod tarczee 256 w TDI badz GTI maja mocowanie sforznia jak by bardziej z przodu. Czemu tak jest po co to jest i jak jest z robieniem geometrii takiego auta ?

Dotychczas mialem zwrotnice pod 256 od polo 6n 1.4 16V i bylo mocowanie centralnie niestety po stluczce zwrotnica jenda sie do niczego nie nadaje a dostac taka prkatycznie jest niemozliwe. Wszedzie jak sa to sa te z przesunietym sforzniem. A za nowa taka jak mam, 800 zł nie mam zamiaru płacic.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

przesuniecie sworznia jest normalne w zwrotnicach GTI/TDI.
Zajrzyj (jak masz dostęp) do zeszytów serwisowych VW, tam jest to wszystko dobrze opisane. Zmienia się nieznacznie kąt wyprzedzenia sworznia, przez to, że nastawy geometrii w GTI są nieco bardziej agresywne.
Poza tym co jest bardzo ważne przy zwrotnicach GTI - lewy sworzeń montuje sie na prawą stronę, i analogicznie z prawym.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

[quote=""turzol""]przesuniecie sworznia jest normalne w zwrotnicach GTI/TDI.
Zajrzyj (jak masz dostęp) do zeszytów serwisowych VW, tam jest to wszystko dobrze opisane. Zmienia się nieznacznie kąt wyprzedzenia sworznia, przez to, że nastawy geometrii w GTI są nieco bardziej agresywne.
Poza tym co jest bardzo ważne przy zwrotnicach GTI - lewy sworzeń montuje sie na prawą stronę, i analogicznie z prawym.[/quote]

To mi kolega zabil klina teraz...wiesz może o jaki kąt może przykładowo zmienic sie wyprzedzenie sworznia? Na geometri wyszly mi troche dziwne rzeczy :-D Dokladnie od strony gdzie Polo mialo lekkie zdarzenie, moze ktos sobie odpuścił poszukiwania i zalozyl od zwyklej wersji... Jesli dobrze pamietam to bylo to + ponad 2 stopnie.
Mechanik wszystko ogladal i nie mogl dopatrzec sie uszkodzen badz skrzywien, sam zastanawial sie skad wyskoczyla taka wartosc...
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""patryk2k""]To mi kolega zabil klina teraz...wiesz może o jaki kąt może przykładowo zmienic sie wyprzedzenie sworznia? Na geometri wyszly mi troche dziwne rzeczy :-D Dokladnie od strony gdzie Polo mialo lekkie zdarzenie, moze ktos sobie odpuścił poszukiwania i zalozyl od zwyklej wersji...[/quote]
A to dziwne. Ostatnio z moim mechanikiem konsultowalem temat zalozenia tarcz 256 i w 6N TRZEBA wymienic zwrotnice, bo na tych pod 239 nie ma bata, zeby sie dalo je zamontowac. Podejrzewam,ze w 6N2 bedzie podobnie.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Znalazlem wydruk :D Oba koła maja zły kąt pochylenia i oba w okolicach +2 stopnie, jedno jest tylko trochę większe. Ale na wydruku wybrana jest wersja 60KM ?? Może to jednak bład diagnosty...albo :banghead:
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""patryk2k""]Może to jednak bład diagnosty...albo :banghead:[/quote]
raczej to pierwsze, 8v i 16v mają inne nastawy, nie napisze dokładnie bo sam nie ogarniam jak to jest z tymi róznymi zwrotnicami i połozeniami sworznia, ale generalnie róznica jest i ma znaczenie wg. jakich wytycznych ustawia się geometrię
s
seboo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2013, 15:24

Post autor: seboo »

Cześć koledzy mam polo 6n2 1.4 16v i kupiłem zwrotnice od 1.4 tdi ale jedna była krzywa i musiałem odesłać i teraz szukam prawej i znalazłem ale od gti i moje pytanie czy będzie pasować od gti czy muszę szukać od tdi?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2015, 8:55 przez seboo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

[quote=""seboo""]Cześć koledzy mam polo 6n2 1.4 16v i kupiłem zwrotnice od 1.4 tdi ale jedna była krzywa i musiałem odesłać i teraz szukam prawa znalazłem ale od gti czy będzie pasować od gti czy muszę szukać od tdi?[/quote]

W pierwszej kolejności zmierz sobie jaka masz tarcze z przodu jak 256mm to masz hamulce i zwrotnice jak w GTI.
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
s
seboo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2013, 15:24

Post autor: seboo »

U siebie mam tarcze 239mm i mam jedna zwrotnice od polo 6n2 1.4tdi i pytanie moje jest takie czy zwrotnica jest taka sama w tdi jak gti bo czytałem różni opinię?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""seboo""]czy zwrotnica jest taka sama w tdi jak gti[/quote]jest taka sama:
6N0407255C wheel bearing housing; left; PR-1ZE,1ZJ,; 1ZK,1LX:; AFK,AUB,ARC,; AMF,AVY
6N0407256C wheel bearing housing; right; PR-1ZE,1ZJ,; 1ZK,1LX:; AFK,AUB,ARC,; AMF,AVY
tarcza z 1.4 16V / 1.4 TDI ma grubość 20 mm:
Obrazek

tarcza z gti ma grubość 25 mm:
Obrazek
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

zwrotnice zakladasz z passata b3 g60 albo corrado g60 i masz swap hamulcy na 280mm :p
s
seboo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2013, 15:24

Post autor: seboo »

Aż takie hamulce mi nie potrzebne a wszystko w domu leży pod 256mm (zaciski,jarzma,lewa zwrotnica,klocki,tarcze) brakuje tylko prawej ale już jedzie do mnie :)
s
seboo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2013, 15:24

Post autor: seboo »

A mam do was takie pytanie czy grubość piasty taka sama ma gti jak tdi?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

lupo, arosa, 6N, 6N2 - wszystkie mają tą samą piastę bez znaczenia jaki mają silnik. nr OE 6N0407613
s
seboo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2013, 15:24

Post autor: seboo »

A co może być problemem że zbieżność jest dobrze ustawiona i kąty a jedno kolo bardziej około 0,5cm wystaje drugie mniej jedna zwrotnica jest od tdi a druga od gti
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”