Witam. Zauważyłem, podczas jazdy, że przy około 3000 rpm jest zauważalny spadek mocy. Pedał gazu wciskany na tzw "maksa" ale auto nie idzie moim zdaniem jak powinno. Wykonałem kilka logów statycznych przy temp. powyżej 80 stopni. Jeśli ktoś mógłby je sprawdzić to byłbym wdzięczny. Wydaje mi się, że może coś być z przepływomierzem. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Na podstawie logów statycznych nie można stwierdzić co jest przyczyną utraty mocy. Musisz wykonać logi dynamiczne z grup 003, 008, 010, 011. Przepływomierz w silniku 3-cylindrowym nie ma wpływu na moc. Jeżeli chodzi o wskazania z grupy 003, to źle został zapisany log, ponieważ po 2 minutach zostaje deaktywowany EGR i silnik pracuje na samym powietrzu, dlatego masz wyższe wskazania. Nic nie wspomniałeś o ewentualnych błędach, jeżeli był to napisz jaki, bo to też ważna sprawa. Następna sprawa, to czujnik ciśnienia doładowania. Gdy problem tkwi w układzie doładowania, zawsze należy zacząć od sprawdzenia wspomnianego czujnika, lub podmiany ze sprawnego auta.
Był błąd, który wykasowałem "ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44) 35-10" oraz drugi, który chyba nie udało mi się wykasować ale w 100 % nie jestem pewien. Ten drugi błąd to: "16485 Mass Air Flow Sensor (G70) - Implausible signal - P010-35-00". Na jego podstawie sądzę, że ten spadek mocy może mieć związek z przepływomierzem, bo co prawda bardzo się nie znam na samochodach ale znam trochę j. angielski. Podejrzewam, że ten pierwszy wykasowany błąd nie wpływa na moc. Co w przypadku takich błędów mogę zrobić ?
Błędy z ABS nie mają wpływu na moc, tak samo przepływomierz. Musisz wykonać logi dynamiczne, może coś się wyjaśni. Ale tak w ciemno podejrzewam MAP sensor.
[quote=""Stanley""]tak samo przepływomierz[/quote]
przepraszam za wyrażenie, ale pierd**isz głupoty....
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 101/000257
kilka rozwiązań problemu powyżej
zacznij od wypięcia wtyczki z przepływomierza i sprawdzenia styków (mogą być zaśniedziałe, albo wtyczka luźna), filtr powietrza też warto sprawdzić jeśli dawno nie wymieniałeś
Sam miałem podobny problem. Auto jechało max 140km/h. Skończyło się na wymianie przepływomierza na używany (70zł). Przy wymianie zauważyłem ze mój był zasyfiony jakąś sadzą.
PS Podawaj jaki masz silnik, bo to podstawowa informacja. Po logach widzę ze masz 1.4tdi.
te z grupy 011 to ciśnienie doładowania oczekiwane i uzyskiwane
wygląda to w miarę dobrze na moje oko, nie ma jakiś drastycznych odchyłek, poza niskimi obrotami
patrząc na ta tabelę to grupa 008 nie wiele nam mówi o dawce paliwa
lepsza była by chyba 15
sprawdziłeś filtr powietrza oraz wtyczkę przepływomierza?
zwróć uwagę na to co napisano w linku który podałem:
"In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm) "
oraz
"It is not uncommon for a TDI to set Implausible Signal Mass Air Flow Sensor (G70) faults when the engine performance is reduced due to a mechanical problem. These mechanical problems may include, but are not limited to: .... "
Filtr powietrza wymieniony jakieś 4 miesiące temu, wtyczka przepływomierza przeczyszczona, wygląda również dobrze. Przewody do przepływomierza, pouszczelnianie, bez dziur =, nie widać żadnych niepokojących oznak.