Polo 9N wymiana paska klinowego (Alternatora)

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
duczmal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:09
Lokalizacja: Kraków

Polo 9N wymiana paska klinowego (Alternatora)

Post autor: duczmal »

Witajcie,

mam problem jak wymienić pasek klinowy silnik - Alternator (bez klimy) u mnie jest to silnik BBY 1.4 16V i pasek jest dość krótki. Po odkręceniu tych dwóch śrub (nie wyjmowałem ich do końca-tylko poluzowałem) z boku alternator nawet nie chce drgnąć... a pasek jest cały czas napięty (muszę go wymienić bo mam DAYCO który po 4 mieśiącach popękał - szajs jak nie wiem, odradzam zmieniam na Continentala).
Na dole jest jakaś sprężyna. W moim modelu NIE MA napinacza... bo pasek jest dość krótki. Zatem może ktoś wie jak to poluzować żeby zdjąc stary i założyć nowy pasek?
Nawet w książce SAM NAPRAWIAM brak takiego rozwiązania... Wszelkie są na napinaczu co byłoby banalnie proste.

Poniżej zdjęcia:

http://zapodaj.net/d88df7bf6455a.jpg.html


http://zapodaj.net/825902339b060.jpg.html


http://zapodaj.net/dbe99f6b61415.jpg.html



dzięki!
FUCK THE MAINSTREAM
e
erni_vw
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 wrz 2015, 12:31

Post autor: erni_vw »

Pasek u Ciebie jest napinany samym alternatorem i ta sprężyna jest właśnie po to żeby było odpowiednie napięcie, po odkręceniu alternatora musisz łyżką monterską lub czymś innym długim zrobić dźwignię wkładając ją między alternator a jego podstawę od góry i ową sprężynę ścisnąć, pasek wtedy zejdzie bez problemu.
Awatar użytkownika
duczmal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: duczmal »

Wielkie dzięki, wystarczy wymienić pasek alternatora na contitech (wcześniej gówniany dayco którego za nic nie polecam) Teraz już nic nie piszczy na zimnym silniku, więc nic nie trzeba smarować wd40 itp jak to piszą na tysiąca innych forach.
Reasumując firma DAYCO robi najgorsze paski ever (mi zaczął pękać po 5 miesiącach jazdy...)
FUCK THE MAINSTREAM
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""duczmal""]nie trzeba smarować wd40 itp jak to piszą na tysiąca innych forach.[/quote]
jakieś brednie piszą... odbry i dobrze naciągnięty pasek nie będzie piszczał
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”