Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

polo 6n 1.6 eae 75km bylo blok ma mala skrzynie typu 085A ale to jest to samo co 085
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Mam zamiar włożyć 1.4 aex do 6n i mam pytanie, czy wiązka będzie pasowała z 1.0 ADR mpi ?? co będzie potrzebne do takiego swapu ?? skrzynia bedzie pasowała ??
Awatar użytkownika
rybatychy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2014, 22:00
Lokalizacja: Tychy

Post autor: rybatychy »

Skrzynia na bank bedzie pasować do aex ale bedzie dobra tylko na miasto (spalanie w trasie troche wysokie )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Skrzynia jest 5, ale to i tak dupowóz na pewien okres czasu, do pracy na miasto i spowrotem.
r
rzasek
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2015, 14:01

Post autor: rzasek »

planuję zmienić silnik z 1.4 mpi na 1.6 75km lub 102km. który wybrać, jakie przeciwwskazania (mocowanie skrzyni biegów itp)?

poprawka: zmieniłem zdanie, będę zmieniał na 1.4 16v AUA. co mi będzie potrzebne?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2015, 0:19 przez rzasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Przesiadka z AEX'a na AEE to plug&play w zasadzie. Dobre do zrobienia jak 1.4 zdechnie.
Awatar użytkownika
chalabala
Stefan
Posty: 522
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: chalabala »

Witam, padł mi silnik w moim 1.7 SDI AKU z 1998r. Jeżeli nie będzie opłacalne rozkręcanie i dłubanie w aucie, to szukam odpowiedzi na poniższe pytania:

- jakie dokładne silniki podejdą - na pewno z 6N 1.7 SDI AKU podobnie z lupo?
- na allegro widziałem sporo silników z 6n2, młodszego lupo, seata arosy - te młodsze (sprzedawane często bez osprzetu) też bez zadnych kombinacji podejda plug&play, czy potrzebne są wymiany sterowników etc? Myślicie, że sprzedawcy sprzedają sprane motory w cenie 400-500 pln bez osprzętu? Generalnie wartość auta też jest znikoma:)

Generalnie szukam najtańszej metody uruchomienia auta, jak nie będzie musiało pójść na wypatroszenie i żyletki;/

Dzięki za fachową odpowiedź.
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""chalabala""] jakie dokładne silniki podejdą - na pewno z 6N 1.7 SDI AKU podobnie z lupo?[/quote]
Tak, AKU i AHG z Lupo i 6N spokojnie. Równie dobrze możesz zapodać AEFa, tylko do niego prawdopodobnie musiałbyś dokupić osprzęt.
W 6N2 z tego, co wiem, też były AKU na początku produkcji.


A teraz coś dla ludków, którzy planują swap z 1,4 bądź 1,6 8V na 1,4 16V 101KM o oznaczeniu AFH.

Jeżeli do silnika nie macie wiązki, nic straconego :) Da się to ogarnąć na wiązce z motoru 8V, ale trzeba ją zmodyfikować. Przedłużenia wymagają kable od kilku wtyczek (samych czujników itp jest tyle samo, ile w 8V, ale są inaczej umiejscowione). To jedna rzecz. A druga to taka, że nawet, jak silnik macie z polifta, a auto przedliftowe (albo i na odwrót), da się to ogarnąć. Będzie to jednak wymagać rzeźby wtyczek końcowych w wiązkach, żeby nie trzeba było drzeć całej instalacji samochodu. Moje 6N to przedlift, a silnik pochodził z polifta. Darcie całej wiązki (a co za tym idzie deski rozdzielczej) itp mogłoby zająć cały dzień, żeby później wszystko dobrze podpiąć. Zamiast tego zdecydowaliśmy, że przerobimy wtyczki, co zajęło raptem 2-3h. W polifcie wiązka silnika ma 3 wtyczki podobne do tych, które znajdują się przy lampach (tylko z inną ilością pinów). Przedlift natomiast ma jedną, okrągłą wtyczkę (Podobną, jak ta od wiązki drzwi). My posprawdzaliśmy miernikiem, które kable odpowiadają za co w obu wiązkach i dzięki temu udało się nam przerobić wtyczkę tak, aby wszystko pasowało.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
V
Volloox
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 24 wrz 2013, 12:16
Lokalizacja: Śląsk, powiat bielski

Post autor: Volloox »

Mam silnik 1.6 AEA i zastanawia mnie, czy można byłoby go przerobić na GTI...w końcu to ta sama pojemność i chyba ten sam small block. Trzeba by było wrzucić tylko głowicę z 16v + wałki, rozrząd, odpowiedniego kompa, kolektor dolotowy, bo to w końcu wielopunkt i... coś jeszcze pominąłem? Obieg oleju na pewno się różni biorąc pod uwagę te rurki, które gdzieś tam wędrują obok filtra, ale nie mam takiej wiedzy, czy kanały pasują.

Bawił się ktoś w takie przeróbki?
C
Cinekpsw
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2013, 21:22

Post autor: Cinekpsw »

witam serdecznie. ogolnie to smigam astra h gtc 1.9 175 km ale wczesniej jezdzilem polo kombi 1.9 sdi ojca ;)
po 6 latach tato chce zmienic furke i mam do niej sentyment i szkoda oddac ją na złom.
mam na nią plan zeby zrobic z niej fajna furke. Moje pytanko: jakiego swapa lepiej zrobic ? 1.9 tdi arl ? 1.9 turbo 180km ? 2.8 vr6 ? co będzie najłatwiej ?

Pozdrawiam, Marcin.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

polo kombi ma jaeśli się nie mylę tą samą budę co ibiza vario (cordoba), a tam występował 1.9tdi ale nie wiem o jakim oznaczeniu (nie gra większej roli bo bloki są te same)

poszukaj opisy swapów na angielskich stronach (więcej informacji), albo kogoś kto to robił
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Cinekpsw
W Variancie normalnie występowały 1.9TDI 90 i 110KM. Szukałbym ASZ, bo ARL jest sporo droższy w zakupie, a bebechy praktycznie te same. Jeżeli znajdziesz ASZ z Ibizy 6K2, to pakuj od racu, podejdzie praktycznie p&p.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Rogal91
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2012, 20:30
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Rogal91 »

Hej, czy silnik 1.6 AEE od classica różni się czymś od AEE hatchbacka? Podejdzie to do zwykłej 6N?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

silniki sa takie same... w końcu oba to AEE
inne moga być jedynie łapy, bo classic ma trochę inne podłożnice z tego co wiem
Awatar użytkownika
Rogal91
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2012, 20:30
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Rogal91 »

Czyli powinien podejść bez problemu do zwykłej 6N? A jak ma się sprawa do skrzyni biegów? Jeżeli silnik pracował z automatem, będzie pasować i chodzić na manualu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”