[6n2] 1.4 16v głośna praca silnika (głuche stuki) **Film**

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

f
freestylee
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2015, 20:42

[6n2] 1.4 16v głośna praca silnika (głuche stuki) **Film**

Post autor: freestylee »

Witam wszystkim na tym forum :) , posiadam polo jw. które ma tak iż na zimnym silniku wszystko jest dobrze, do czasu aż nie zagrzeje się do 98 tzn nagrzeje się do temp. pracy ,w tym czasie zaczyna pikać olej ,przy przegazowaniu do 3 tyś cisza na 2/3 min po czym to samo po ok 4/5 km w korkach kontrolka nie zaczyna gasnąć już nawet przy 5tyś . Zdarzało się to sporadycznie dziś rozgrzana była do tego stopnia iż ta kontrolka nie gasła woq i musiałem zjechać by silnik mi nie padł . :/ co może być powodem tego
Auto to Polo z 2000r . 1.4 16v 75km , silnik ma przejechane 208 tyś , klekocze bardzo głośno.. Olej wymieniony ok 3/5 tyś km temu olej 15W40 Castrol
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 12:27 przez freestylee, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Zacznij od tego że pozbądź się tego 15W40 i zalej coś porządnego.
A kontrolka oleju po rozgrzaniu może wskazywać na braki ciśnienia oleju. Podjedź do mechanika na zmierzenie ciśnienia manometrem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dokładnie jak napisał kolega wyżej... to nie olej do tego silnika!!
który spec ci to zalał?
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Nie dam głowy, ale ja miałem podobnie teraz w Golfie. Okazało się, że plastikowa osłona wału korbowego się pokruszyła i jej fragmenty oblepiały smoka, co powodowało spadek ciśnienia. Czyszczenie miski pomogło.
f
freestylee
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2015, 20:42

Post autor: freestylee »

Odkopię troszkę temat bo zapomniałem z lekka o nim,dziękuję za rady kolegów z góry. Opiszę co robiłem z autem od tamtego czasu może się komuś przyda. ;-)

To tak autko ma już ponad 216000km ,od czasu kiedy pisałem na temat oleju zrobiłem przy Polówce
-wymieniony czujnik ciśnienia oleju ponieważ uszkodził się i leciał olej
-wyczyszczona rurka w którą wchodzi wąż od odmy ( była niedrożna ,zalepiona w bardzo złym stanie)
- wymieniony filtr Powietrza (był cały zaolejony jak i również przepustnica)
- Wymiana oleju wraz z fltrem przy 210000 na 10W40 Liqui Moly
-Przed wymianą oleju zalany płukanką do silnika
-Wyczyszczona Przepustnica (1.5h czyściłem :eek: ) tak zaolejona była)

Wnioski

Od momentu wymiany czujnika i czyszczenia rurki w którą wchodzi wąż od odmy cisza z kontrolką ciśnienia oleju.
Auto ma wolne obroty i nie gaśnie już po czyszczeniu przepustnicy
Lepiej się zbiera
Pali trochę mniej paliwa jak i oleju




Nie mam pomysłu co może być z tak głośnym klekotaniem które się prawie wcale nie zmniejszyło co możecie jeszcze zasugerować... ? :?:
Tak to autkiem się jeździ w miarę gdyby nie to udawanie starego Diesla Pozdrawiam ;-)
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Noooo jeśli paneweczke chwycilo to nie fajnie... Jak nie remont to słupek.
f
freestylee
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2015, 20:42

Post autor: freestylee »

Hmmm wiecie koledzy w tym problem że auto kupione z Niemiec w lutym i od początku tak chodziła niestety i nawet nie wiem czy coś się opłaca jeszcze robić skoro narazie jakoś jeździ ? Powiem też że na stacji benzynowych , no gdzie nie podjadę Diesel ? :) ,a klekot mi przeszkadza w tym że nie wiadomo ile to jeszcze polata....
Awatar użytkownika
razzor_6n2
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 02 maja 2009, 8:54
Lokalizacja: WND

Post autor: razzor_6n2 »

To nie jest klekot panewek tylko tlokow. Fabryczne tloki w latach 2000 sa bardziej elipsowate i maja mniejsza powieszchnie styku o scianke. Jest duzo filmikow na yt z gulfem IV aua. Ja na swoim bylym 1.4 zrobilem 276 tys i dalej jezdzil ;)
Opa-GermanStyle 6n2 /// ARC 1.6 16v GTi
f
freestylee
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2015, 20:42

Post autor: freestylee »

zrobiłem filmik z pracy silnika... i tak ona sobie chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=wzmuMbC_hV0
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Moja kobieta ma fabię trochę młodsza bo 04r oznaczenia BBY i też delikatnie klekocze ale auto zalane 5w40. Na rozgrzanym silniku praktycznie cisza. U Ciebie słychać to bardzo mocno. No i w fabi wraz z wzrostem obrotów silnik pracuje ciszej. A jak z zużyciem oleju??
RUMAK
f
franc

Post autor: franc »

Ten typ tak ma po przekroczeniu 150 tysi
k
kowal93
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2016, 0:12

Post autor: kowal93 »

Odkopię trochę. Mam 1,4 mpi lecz podejrzewam że przyczyna taka jak u mnie.
Mój może trochę ciszej klekocze, lecz każdy się śmieje że to diesel. Zmierzam do czego? jeśli miałeś zatkaną rurkę odmy to i prawdopodobnie odma jest zapchana przez co ciśnienie oleju w górnej części silnika jest mniejsze, co powoduje wolną cyrkulację oleju w górnych partiach. Z tego co wiem to akurat Mpi mają ten problem i raz do roku warto wyczyścić ową część. Ja jestem jeszcze przed wykonaniem czyszczenia odmy i przepustnicy ale opowiem na pewno o efektach mojej pracy :grin: :good:
k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Proponuję też sprawdzić hydropopychacze na zużycie. Możliwe, że one tak bardzo hałasują. Jeśli klekot jest bardziej w górnej części silnika :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”