[9N] Brak Mocy na PB i LPG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

[9N] Brak Mocy na PB i LPG

Post autor: halabalala71 »

Witam, mam duży problem, mianowicie auta nie ma mocy na obu paliwach. W upalne dni i w godzinach największych upałów jest masakra, ledwo jedzie. Kiedy przychodzi wieczór i chłodniejsze powietrze to coś tam się poprawia ale dalej jest słabo nie tak jak powinno. W sterowniku silnika błędów brak, jedyny błąd który wyskakuje stale jest w centralnej elektryce:
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
28-00 - Short to B+

W aucie wymieniłem:

listwę wtryskową, pompę, świece, sondę, cewki ok, filtry itd. dodatkowo listwę wtryskową lpg i reduktor.

Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Auto zachowuje się jakby dostawało ubogą mieszankę, potwierdził to również biały osad na świecach kiedy je wymieniałem.

Poradźcie coś, jakieś pomysły. Ja już wymiękam, może gdzieś lewe powietrze, może poprawić masowanie samochodu... Niewiem. Dwóch diagnostów wymiękło, nic w programie nie widzą, błędów nie ma więc nie ogarniają. Umówiłem się już do serwisu VW na diagnostykę za gruby hajs...
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Warto by było jeszcze podmienić przepływomierz na drugi taki sam i zobaczyć czy będzie poprawa. Czasami jak przepływka siada to błędów brak,a objawy mogą być podobne.
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Ja kiedyś z kolei miałem tak, że po wciśnięciu gazu do przysłowiowej dechy, klapka przepływomierza otwierała się tylko w 1/3 co skutkowało tym, że auto ledwo się poradziło. Przyczyną było to, że spadła blokada linki gazu która przytrzymuje pancerz linki w okolicach przepustnicy. Warto to sprawdzić.
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

W 9N 1.4 16V benzyna nie ma ani przepływomierza ani linki gazu.
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Dzis wyskoczyl błąd :

17560/P1152/004434 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Lean

w mozliwych przyczynach jest:

Mass Air Flow Sensors (G70) faulty
Intake Air System faulty/leaking (false Air)
Fuel Injector(s) faulty
Fuel Pump faulty
Exhaust System leaking
Secondary Air Injection System faulty/leaking

Z tego wszystkiego do sprawdzenia zostaje tylko :

Lewe powietrze, nieszczelny dolot i nieszczelny wydech
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Czy ktos moze mi chociaz powiedziec czym jest przekaznik i gdzie konkretnie znajduje sie

Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)

Pod kierą na wysokosci kolan mam tylko trzy przekazniki:
167, 18 i taki maly czarny boscha. Sa gdzies jeszcze? Jaki numer ma ten J317
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""halabalala71""]Power Supply Relay: Terminal 30 (J317) [/quote]Przekaźnik ten stosowany jest w silnikach diesla, a montowany jest w tym samym miejscu co przekaźnik pompy paliwa J17 o nr 167. Trochę to dziwne, bo tego błędu być nie powinno i najprawdopodonie problem leży gdzieś w kodowaniu któregoś ze sterowników. Jeżeli chodzi o utratę mocy problem może leżeć w nieszczelnym dolocie lub błędnych wskazaniach czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. błędny odczyt może być spowodowany zarówno przez nieszczelny dolot, jak i przez przekłamanie samego czujnika. Aby przekonać się czy czujnik poprawnie mierzy, wystarczy podłączyć vag-a i oczytać ciśnienie na zgaszonym silniku, które ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu, a po odpaleniu ok. 350 mbar. Na koniec dodam, że vw polo w wersji 6N, 6N2, 9N i 9N3 w silnikach o poj. 1L-1,4L niezależnie od ilości zaworów przepływomierze nie były montowane, natomiast montowane były MAP-sensory, inaczej czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

No wkoncu ktos ogarnal temat z tym przekaznikiem, na zadnym forum nie znalazlem takiej informacji a wlasnie nie moglem nigdzie znalezc w benzynie tego przekaznika. A sterownik w ktorym to wyskakuje to cent.electric czy mogr jakos zakodowac sterownik vcds-em

Jesli chodzi o cisnienie to wlasnie mniej wiecej takie jest, w okolicach 340-350 mbar. A czy po samym odczycie cisnienia moge zdiagnozowac czy dolot szczelny? Jak sie powinno zachowywac przy np.3000 obrotow albo przy gwaltownym dodaniu gazu?
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Panowie, ponawiam temat...

Witam, mam duży problem którego nie mogę zdiagnozować, mechanicy, diagności również, albo nie wiedzą co się dzieje albo mówią że wszystko wygląda ok. Auto nie ma mocy ani na PB ani na LPG. Od dołu zbiera się tragicznie, od 2,3 tyś trochę lepiej ale też nie zawsze. Po rozpędzeniu auta np. na 3 biegu i puszczeniu gazu jest szarpnięcie i czuć że auto ma ubogą mieszankę. Czasami wyskakiwał błąd:

17560/P1152/004434 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Lean

który oznacza zbyt ubogą mieszankę. Ostatnio prawie ten błąd nie występuje ale auto dalej tak samo nie ma mocy. Potwierdziły to również świece które jak wymieniałem były całe okopcone na biało.

Teraz wypisze co zostało wymienione:

Pompa paliwa, listwa wtryskowa, świece, cewki, sonda (szerokopasmowa), filtry, aku, alternator ok. Czyszczona przepustnica+ adaptacja, sprawdzany kolektor-szczelny.
Dodatkowo listwa wtryskowa LPG oraz reduktor. Wszystkie części oryginał VW lub bardzo dobry zamiennik. Wszystko wymieniałem sam więc jestem tego pewien.

Sprawdzano ciśnienie sprężania na cylindrach, wyszło idealne, ok 15 bar na każdym...

Auto ewidentnie się męczy, najgorsze że mechanicy nie wiedzą co jest, albo mówią że wszystko ok. Ostatnio byłem kolejny raz na diagnostyce to sprawdzili analizatorem spalin i podobno od 2,3 tyś ma idealną mieszankę, trochę ubogo na jałowych ale minimalnie ( oczywiście było to sprawdzane na postoju...)

Słyszałem np. o AFR, może podczas jazdy wykazałoby coś. Albo może ktoś poleci jakiegoś człowieka z wielkim łbem który usiądzie i pomyśli a nie tylko podłączy kompa i sprawdzi czy są błędy.

Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Macie jakieś pomysły gdzie szukać rozwiązania? Proszę o pomoc...
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Poszukaj dziurki w dolocie za przepustnicą odłącz na chwile i zaślep system EVAP.
Lenistwo drogą do postępu
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Dziur szukalem, myk z odlaczeniem evap-a i zaslepieniem rowniez...
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Rozwiązałeś problem?
Sprawdź plecionkę wydechu czy nie jest dziurawa... u mnie był podobny problem i okazało się że plecionka była wypalona w środku. Po dźwięku silnika nie było nic słychać że jest uszkodzona jednak po przyłożeniu ręki i gazowaniu spaliny bardzo mocno uciekały.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”