[6n] Silnik grzeje się (zwłaszcza pod obciążeniem)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lipmar1789
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2011, 0:00
Lokalizacja: OGL

[6n] Silnik grzeje się (zwłaszcza pod obciążeniem)

Post autor: lipmar1789 »

Witam. Mam polo 6n 1,4 1996r AEX. Od pewnego czasu mam problem z temperaturą. Nawet na krótkim dystansie temperatura wzrasta do ok 100-110st. Dzieje się tak zwłaszcza gdy silnik jest obciążony (wyjeżdżam pod górkę itp.) Potem temperatura powoli się stabilizuje. Przyczyną mogą być upały, ale jak dotąd nigdy nie miałem takiego problemu, a bywały czasy, że pokonywałem 70-100km latem.
Kilka faktów:
- Jakieś pół roku temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo zauważyłem, że płyn dostaje mi się do komory silnika (biały osad). Przy tej okazji oczywiście wymieniłem płyn i olej.
- Kilka miesięcy temu miałem niemiłą przygodę z pompą wody. W trasie nagle skoczyła mi temperatura prawie do 120st i zagotował się płyn. Winna okazała się pompa wody, która się ukręciła na wałku (była plastikowa). Tym sposobem silnik mógł się przegrzać (kontrolka od temp. się świeciła). Wymieniłem oczywiście pompę oraz rozrząd. Przy tej wymianie popełniłem dość duży błąd, ponieważ przez pomyłkę wlałem bezpośrednio koncentrat płynu chłodzenia i dopiero po chwili dolałem wody:/

A teraz co już zdążyłem sprawdzić:
- Termostat sprawny (wskazówka zatrzymuje się na 90st, wąż z termostatu do chłodnicy ciepły)
- Obieg jest, bo płyn wraca do zbiorniczka wyrównawczego (przynajmniej z małego obiegu)
- Wentylator włącza się normalnie. Wyłącza się jakiś czas po zatrzymaniu i ostygnięciu płynu w chłodnicy (czujnik temp w chłodnicy raczej sprawny)
- Myślałem na początku, że winny może być płyn, ponieważ po tej pomyłce nie wiedziałem jakie proporcje tak naprawdę są teraz w układzie. Tak więc wymieniłem płyn, niestety nic nie pomogło.
- Wyczyściłem chłodnicę. Najpierw sprężonym powietrzem, a potem myjką ciśnieniową (oczywiście z pewnej odległości, aby nie uszkodzić chłodnicy). Przy okazji zauważyłem wyciek z chłodnicy z dwóch stron przy zakończeniach. Płyn już zdążył wyschnąć, więc nie wydaje mi się, że to może być przyczyną. Mycie również nic nie pomogło.
- Mój tato (mechanik) polecił mi, abym sprawdził filtr powietrza. Okazało się, że był - delikatnie mówiąc - brudny:) Myślałem, że znalazłem przyczynę. Następnego dnia wymieniłem filtr. Niestety nic to nie pomogło.

Jakie jeszcze rzeczy mogę sprawdzić, co może być przyczyną. Myślicie, że winna może być chłodnica, która może być niedrożna przez wlanie koncentratu, czy może silnik mocno się przegrzał i mam do wymiany np. pierścienie? Czy może nie mam się co przejmować i takie rzeczy są normalne w takich temperaturach? Proszę o rady
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Jeżeli to nie termostat to sam nie ma pojęcia.. Ale może ktoś się jeszcze wypowie jak zobaczy chociaż jedną niepotrzebną odpowiedź..
Pomogłem ? Kliknij pomógł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

trudno powiedzieć co się stało z koncentratem bez wody w silniku, może narobiło jakiś glutów
warto by przepłukać układ
l
lipmar1789
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2011, 0:00
Lokalizacja: OGL

Post autor: lipmar1789 »

Układ został przepłukany 2x wodą. Nie chciałem używać jakiś środków do czyszczenia chłodnic, bo nie wiem czy nie rozszczelni mi tej mojej. Nic to nie pomogło. W najbliższym czasie zamierzam wykręcić chłodnicę i ją przepłukać i wyczyścić na zewnątrz. Zauważyłem, że wąż powrotny z chłodnicy jest tylko nieznacznie chłodniejszy od wejściowego. Może akurat w niej jest problem
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Chłodnica była naprawiana jakimś syfiastym proszkiem lub innym "doktorem"?
Tam bym szukał przyczyny jeśli temperatura na wyjściu nie spada.
l
lipmar1789
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2011, 0:00
Lokalizacja: OGL

Post autor: lipmar1789 »

Niczym takim. Przynajmniej za mojej kadencji. Jedynie przygoda z tym koncentratem. Czyli myślicie że to wina niedrożnej chłodnicy?
k
kluska
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:16

Post autor: kluska »

Miałem kiedyś podobne zjawiska po wymianie termostatu. nowy wahler miał trochę dłuższy bolec co wyszło po porównaniu z oryginalnym. Przegrzewało się przy jeździe z przyczepą w gorące dni. Termostaty do polówek są podobne wyglądem ale mogą się róźnić. Trzeba dokładnie sprawdzać.
l
lipmar1789
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2011, 0:00
Lokalizacja: OGL

Post autor: lipmar1789 »

Kilka dni temu postanowiłem wyciągnąć chłodnicę i zobaczyć co z nią. Okazało się, że przez nieszczelność i wyciek płynu część żeberek zgniła.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Więc zamówiłem nową, dzisiaj zamontowałem. Czy to pomogło, to nie wiem, ale obawiam się, że to nie jest przyczyna, bo zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się pęcherze powietrza (dosyć spore). Tak więc gdzieś się zapowietrza. A że ostatnio była wymieniana uszczelka pod głowicą, to obawiam się, że została źle założona i teraz zaciąga powietrze gdzieś na uszczelce:/
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”