VAG 506 czy ELM327 ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

VAG 506 czy ELM327 ?

Post autor: Polo_24 »

Jeżeli dobrze doczytałem w necie róznica powmiędzy ELM327 a VAG506 jest taka, że ELM327 testuje tylko silnik i skrzynię biegów, natomiast VAG506 wszystko (rozmowa z producentem) z tym, ze tutaj dedykacja jedynie do grupy VAG. Zamierzam kupić tester na własne potrzeby (Polo 2008r., 9N3; 1.2 benzyna, 60KM, nie warsztat) więc nie zależy mi na innych samochodach (ELM327).
Czy może ktoś ma doświdczenie z testerem VAG506, plusy, minusy?, - może polecacie inny model :) .

O co chodzi z cofaniem testerem siłowników do wymiany klocków hamulcowcych, czy bez testera nie cofnie się ich?.
Które modele tak mają, bo zapewne nie mój ;) .
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

a nie lepiej zamiast testera kupić kabel diagnostyczny?
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote=""qwertypol""]a nie lepiej zamiast testera kupić kabel diagnostyczny?[/quote]
ELM 327 to chyba kabel diagnostyczny?.

Gubię się już w tym powoli :( , może doradzisz jaki kabel. Producent VAG 506 przekazał mi, że kable mają właśnie ograniczenia np. do skrzyni i silnika a tester pokaże wszystko. Mnie tez się wydaje, że kabel + komputer powinien więcej zdziałać, większe możliwości komputera ale nie znam tego tematu za dobrze. Skoro kabel to jaki program do niego?
VAG 506 ma: K line - 1988-2004, CAN - 2004-2008, USD- 2008-2014 i też tym się sugeruję, ze obejmuje wszystkie szyny, kable natomiast mają ograniczenia.
Mam Polo z 2008r. i nawet nie wiem czy mam jeszcze CAN czy już USD?.

Możesz coś polecić?.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Polo 2008r jest na Can,jesli kabel i program do pelnej diagnostyki to VCDS. Cena oryginalu to ok. 1700zl,chinczyka podrobki -nie wypowiadam sie.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Klona można kupić za ok.170 zł., czy to też chińczyk?
Dziękuję i pozdrawiam.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W 99% producent to chiny czasem ktoś z PL lub innego kraju poprawia bo je bo zdążają się wpadki że od nowości nie działa (posklejane ścieżki błędnie przylutowane przewody). Wadą ich jest to że działają z konkretną wersja VCDS (nawet wersja językowa jest ważna) i nie można ich aktualizować czyli należy je odciąć od internetu.
Lenistwo drogą do postępu
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Wadą ich jest to że działają z konkretną wersją VCDS (nawet wersja językowa jest ważna) i nie można ich aktualizować czyli należy je odciąć od internetu.
Właśnie doczytałem, że nie powinno się ich aktualizować, dystrybutor (producent?) twierdzi, że nie ma potrzeby aktualizacji,
ponieważ nic się nie zmienia jeżeli chodzi o samochody produkowane wstecz, natomiast te nowe wiadomo soft się zmienia.
Niestety przy VCDS nie ma PL :( .
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
mikki68
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 26 lip 2012, 20:15
Lokalizacja: LUBELSKIE

Post autor: mikki68 »

Dopnę się do tematu.
Czy takowy "VAG 505" będzie pasował do mojej strzały czy za te około 115zł polecicie coś innego?.
to znalazłem na all. i ponoć ma być dobre i po naszemu http://allegro.pl/najtanszy-skaner-vag- ... 99482.html

O tyle fajny że ma możliwość aktualizacji i nie potrzebuje lapka :) ani dodatkowego oprogramowania
:)
Moja srebrna strzała
na podtlenku LPG :)
f
franc

Post autor: franc »

Odkopię trochę temat co kupić do domowego użytku ,do diagnozy i kasowania błędów w polo 9n3 z 2007r może przydało by się jeszcze sprawdzenie przebiegu przed zakupem kolejnego auta ale nie koniecznie .
Mini skaner czy jakiś kabel i program na kompa ?
Nie chce wydawać za dużo ,no i nie chciał bym sobie samochodu zepsuć nieumiejętną obsługą takowego urządzenia
dzięki .
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

vcds. Z tym ze pamietaj nie kabel zrobi z ciebie diagnoste. Nie bedziewsz wiedizal co i jak to niewiele tym podzialasz.
f
franc

Post autor: franc »

[quote=""wesol""]vcds. Z tym ze pamietaj nie kabel zrobi z ciebie diagnoste. Nie bedziewsz wiedizal co i jak to niewiele tym podzialasz.[/quote]

co nieco wiem o obsłudze kompa i podobnych programów coś raz po raz programuje
tak jak pisałem nie chce za wiele grzebać nie będę korygował liczników adoptował kluczy itp
potrzeba mi tylko zdiagnozować błąd i po naprawie go skasować .Dlatego myslałem ze taki mini skaner http://allegro.pl/najtanszy-skaner-vag- ... 99482.html
mi wystarczy
A może jakiś link do wartego uwagi kabla jest tego tyle na allegro że szok każdy ma naj lepsze .
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Po południu dam Ci namiary na VCDS, daruj sobie gadzety z allegro.

Ja korzystam z tego:
http://www.e-service.info.pl/
Jestem zadowolony. Firma jest otwarta na pomoc, odpowiadają na maile jak jakiś problem itd.
Korzystam z VAG 002 :)
Dziękuję i pozdrawiam.
f
franc

Post autor: franc »

[quote=""Polo_24""]Po południu dam Ci namiary na VCDS, daruj sobie gadzety z allegro.

Ja korzystam z tego:
http://www.e-service.info.pl/
Jestem zadowolony. Firma jest otwarta na pomoc, odpowiadają na maile jak jakiś problem itd.
Korzystam z VAG 002 :)[/quote]
Dzięki
zapoznam się z tematem
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do obsługi can to polo jej nie wymaga bo modułu mają opcje że diagnoza idzie w niektórych po Can a wszystkie obsługują linie k. Tak więc starymi Vagami dignoze i bloki na żywo też się zrobi. Wiadomo diagnoza po Can idzie szybciej i przy odczytać na żywo w blokach mamy więcej odświżeń na sekundę. Ale reasumując Can do polo 9n i 9n3 jest niepotrzebny. Jedynie do niektórych adaptacji na ECU i liczniku musi być coś z Can np do zmiany pinu licznika po wymianie na używany licznik.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”