[9N] Mocne drgania silnika na luzie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

[9N] Mocne drgania silnika na luzie

Post autor: ntn »

Cześć. :bye:

Mam problem z drganiami w moim Polo.
Czasem zapalając auto ma ono mocne drgania silnika. Takie drgania ze na luzie, na biegu czy na wciśniętym sprzęgle (bo to nie ma różnicy) czuje te drgania na kierownicy, drzwiach i fotelu. Dodając gazu tylko się to nasila. Przez to tez drążek zmiany biegów lata jak głupi. Np jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=QcyXfx6 ... e=youtu.be

Nie ma rożnicy czy auto jest zimne czy nagrzane. Czasem podczas jazdy coś jakby "zaskakuje" i się naprawia i drgań nie ma.
Czasem po zapaleniu auta też tych drgań nie ma i po przejechaniu 100 metrów się pojawiają. A czasem mogę jeździć 3 dni non stop i jest ok(bez drgań).

Wszyscy moi mechanicy juz rozkładają rece. Wtryski są ok bo wymieniałem.

Wymieniałem górna podusze silnika jednak nic to nie dało...

Co to może być? Pomóżcie prosze

A może znacie jakiegoś dobrego mechanika od Polo w Łodzi?
Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

Post autor: kazmirz_pawlak »

Może tłumik dotyka gdzieś budy i przenosi drgania z silnika?

Wysłane z mojego D6603
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

poduszki silnika i skrzyni sprawdzałeś?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Spróbuj odciągnąć puszkę z filtrem powietrza w stronę zderzaka czasem podpora jej się wygina i uderza w pompę hamulcową i po ścianie grodziowej na kabinę. A jaki masz obecnie przebieg i czy zaglądałeś na napinacz,łańcuch napędu pompy oleju i wałka wyrównoważającego. U mnie po wymianie napinacza (okładziny starte do metalu ) i łańcucha drgania silnika mocno się zredukowały. Sprawdziłbym jeszcze vagiem/VCDSem jak wyglądają wartości bloku 13 (silnik/ecu). Jak tam jest ok to zdjęcie miski olejowej i oględziny jak wygląda łańcuch i napinacz. Przy okazji roboty z tym warto zrobić rozrząd i tak jest ściągany i wymienić uszczelniacz na wale korbowym.
Lenistwo drogą do postępu
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Poduszke wymienilem tą na gorze. Poduszki skrzyni nie wymieniałem, moze to ona.Puszke z filtrem powietrza odginałem ale to nie to...
Zobaczcie jak silnikiem rzuca...

zła praca silnika (z pokrywą)
https://www.youtube.com/watch?v=LH5xNtzkGLc

zła praca silnika (bez pokrywy)
https://www.youtube.com/watch?v=ybGSJLt7Wjo


dobra praca silnika (z pokrywą)
https://www.youtube.com/watch?v=vVvcHpegc1k
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

VAG/VCDS ecu/silnik blok pomiarowy 13 i zobacz jak wyglądają korekcje na telepiącym się silniku a jak na spokojnym. Faktycznie po filmiku widać że coś grubo jest nie tak.
Lenistwo drogą do postępu
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Niestety ciężko tak ustrzelić bo to raz telepie a raz nie...
Spóbuję to sprawdzić. To może być poduszka od skrzyni?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na kanał lub podnośnik i sprawdź dolna łapę silnika (ta tak podłużna miedzy nadwoziem, a silnikiem) podobno gdy jest wybita tak się właśnie dzieje
coś się inaczej ułoży i przestaje trząść
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Sprawdze dopiero w poniedziałek tą poduszke i wymienie. Niestety mechanik mnie zmartwił ze to wygląda też jakby jeden tłok nie pracował...
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Dlatego sprawdź blok pomiarowy 13 jak jest problem mechanika/elektryką silnika to tam pojawią się duże korekcje na -lub+ i pojawią się na konkretnym cylindrze jak będzie w normie to zawieszenia ślinika padło (czyli któraś poducha). Kontrolka świeć żarowych czasem podczas takiego telepania się nie świeci albo kontrolka silnika?
Lenistwo drogą do postępu
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

gdyby 1 z tych 3 tłoków nie pracował to odczuł byś spora utratę mocy
jest możliwe że przerywa bo np wtryskiwacz zdycha, ale to było by widoczne w błędach po podpięciu komputera, ale piszesz że wymieniłeś...mam nadzieję ze nie w ciemno tylko jakiś mądry mechanik je sprawdził, albo chociaż sprawdził błędy
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Niestety te silniki jak wiadomo maja trzy cylindry i jakakolwiek różnica na jednym cylindrze daje takie efekty telepania. Poczekajmy aż autor zrobi diagnostykę komputerową bo nawet nie wiemy czy błędy sprawdzał.
Lenistwo drogą do postępu
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Na komputerze bledów nie ma. Każdy mechanik mowi ze to nie poduszka bo poduszka była by wtedy kiedy cały czas by tak trzęsło. Jestem bezradny bo nikt juz nie chce sie podjac naprawy tego. Znacice jakiegos dobrego mechanika z Łodzi od Polo?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Gdyby to była sprawa niepracującego cylindra powinien pojawić się błąd że korekcje dawek poza granicą tolerancji. Zostaje więc zawieszenia silnika lub nieszczęsny napinacz i łańcuch napędu wałka wyrównoważającego i pompy oleju. Zawieszenia łatwo sprawdzić zdejm osłonę złap za kolektor dolotowy i poszarp silnikiem przód tył jak wyczujesz luz to poduszka tylna do wymiany. Ale coś mi się wydaję że to sprawa napinacza i łańcuch napędu pompy oleju i wałka wyrównoważającego.
Lenistwo drogą do postępu
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Teraz zorientowałem się ze auto kopci na jasno-szary kolor.
Nie zależnie od biegu... Nawet na luzie podczas dodawania gazu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”