[6N1] Podwyższone obroty biegu jałowego.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Ricardo-53

[6N1] Podwyższone obroty biegu jałowego.

Post autor: Ricardo-53 »

Witam.
- VW Polo 6N1 1,0 (AER-pełen wtrysk) 98r (po małym liftingu) z ABS.
- Proszę o informacje jaki wpływ mają kręcące się koła z obrotami silnika na biegu jałowym.
Silnik prawidłowo nagrzany, obroty biegu jałowego ok.850 obr/min,
jednak jak tylko samochód jest w ruchu (kręcą się koła) bez znaczenia z jaką prędkością,
to obroty biegu jałowego utrzymują się lub podnoszą się do ok.2000 obr/min.
dopiero po całkowitym zatrzymaniu pojazdu (koła nie kręcą się) obroty spadną do ok.850 obr/min.
Przy kołach są tylko czujniki ABS (sprawne), jest jeszcze na skrzyni biegów czujnik szybkościomierza (licznik pokazuje prędkość i przejechaną odległość).
Przeczytałem sporo informacji o obrotach biegu jałowego silnika, jednak nie znalazłem odpowiedzi
na pytanie co mają wspólnego koła z obrotami silnika na biegu jałowym (chodzi o Polo 6N1).
Pozdrawiam.
R
Ricardo-53

Post autor: Ricardo-53 »

Problem głównie widać (obrotomierz) i słychać (silnik) podczas dojeżdżania rozpędem, na luzie np.do świateł.
Po przejściu na luz, silnik zwalnia obroty do ok. 2000 obr/min. i utrzymuje tą prędkość obrotową aż do całkowitego zatrzymania
pojazdu, wtedy dopiero schodzi na wolne obroty ok. 850 obr/min.

Usterka pojawiła się po tygodniowym postoju bez akumulatora.
Od momentu podłączenia akumulatora przejechałem ponad 100km i nic się nie zmieniło.
R
Ricardo-53

Post autor: Ricardo-53 »

Problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym
podczas ruchu pojazdu sam się rozwiązał.
Męczyłem się z tym do momentu, aż pewnego razu
silnika nie mogłem uruchomić.Okazało się że, uszkodził się
czujnik ciśnienia w kolekt. ssącym Map Sensor (0 261 230 011)
Po wymianie w/w czujnika wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam. :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”