[6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

[6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

Post autor: mates86 »

Witam, chciałbym sie poradzić forumowiczów co do silnika 1.4 16V montowanego w POLO oraz LUPO, w moim przypadku silnik ma już przebieg 150 000km i bierze spore ilości oleju, wiem że jest to wina głowic. Czy ktoś z was remontował taki silnik? Jakie są koszty co nalezy wymienić?
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Jeżeli chodzi o spalanie dużej ilości oleju to raczej czepiałbym się pierścieni tłokowych jak głowicy, 150tys. km to w sumie nie tak strasznie dużo ale nikt nie wie jak wcześniejszy właściciel dbał o ten samochód. Jeżeli chodzi o sam remont to przede wszystkim sprawdziłbym głowicę czy wszystkie zawory są szczelne a następnie dał do splanowania. Standardowa procedura wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy zaworowych oraz jeżeli bierze olej pokusiłbym się o te pierścienie :) Nie jest to mega duży koszt bo komplet pierścieni na jednego tłoka w granicach 60 zł to już dobra firma. Czy pokusisz się o wymianę tych pierścieni czy nie to robota jest praktycznie ta sama.
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

mates86
spore ilości oleju to znaczy ile?
Przy takim przebiegu (jesli prawdziwy) to raczej mało prawdopodobne aby pierscienie na tłokach sie zuzyły, raczej obstawiałbym że sie zapiekły. Nie było problemów z chłodzeniem?
Obrazek
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

No właśnie nie było problemu z chłodzeniem.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""mates86""]bierze spore ilości oleju[/quote]jest dokładnie tak jak napisał zxxck, powodem może być:
- uszkodzenie zgarniającego pierścienia tłokowego
- nieszczelność zaworów
- uszkodzenie uszczelniaczy prowadnic zaworowych
- nieszczelności układu smarowania
- padnięta uszczelka pod głowicą

spróbuj wlać CERAZIMERA, powinien się sprawdzić u Ciebie bo nie jest typowym motodoktorem - nie zagęszcza oleju i nie zatyka kanałów smarowania.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak czy inaczej ceramizery i inne wynalazki to tylko maskowanie tymczasowe problemu, a nie naprawa...
[quote=""mates86""]bierze spore ilości oleju[/quote]
spore to znaczy ile?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ceramizer tu nie pomoze. Tu raczje stoi deba w rowku pierscien smarujacy. Jesli ktos jedzi i wmienia olej co 30 tys to ja bym sie nawet nie dziwil. JElsi sam bedzie robil to koszty nie beda duze. 4 komplety pierscieni goetza to okolo 200 zl. Uszczleniacze to 8 zl na jeden zawór. Uszczleka pdo glowice okolo 80 zl, nowy olej i filtr, masa uszclenaijaca do miski bo trzeba ja zwalic itp. Mysle ze w 400-500 zl spokojnie sie zmiesci z tymi plynami itd.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""konrado85""]A ten ceramizer jest bezpieczny?[/quote]tak, jest bezpieczny[quote=""Marcin86c""]ceramizery i inne wynalazki to tylko maskowanie tymczasowe problemu[/quote]nie wrzucałbym ceramizera i podobnych produktów do jednego kotła. zdziwiłbyś się ile renomowanych warsztatów kupuje go na kartony, kasując klientów za kompleksowe remonty ..
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Nie opowiadaj takich bajek to ja w paru warsztatach i aso pracowalem i nigdzie sie z tym nie spotkalem. Sporo koelgow mam co prowadzi wlasne dzialalnosci i nie przypominal sobie by ktos o tym mowil kiedykolwiek ze dwa dobre slowa. Na uczleni jak nas bylo dwie grupy po 30 osób na technice samochodowej to tak 50% pracowala jako mechanicy itp a drug apolowa to juz miksy jakies i doradcy samochodowi itp.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""wesol""]ja w paru warsztatach i aso pracowalem i nigdzie sie z tym nie spotkalem[/quote]no to chyba mało jeszcze widziałeś. od dwóch lat przedstawiciele ceramizera wpychają go do warsztatów za darmo, zbierają co jakiś czas kasę za to co się sprzedało i uzupełniają zapasy. przez te dwa lata osiągneli 38% wzrostu sprzedaży, głównie za sprawą agresywnej polityki handlowej oraz wprowadzenia na rynek ceramizera do skrzyń biegów oraz maglownic.[quote=""wesol""]nie przypominal sobie by ktos o tym mowil kiedykolwiek ze dwa dobre slowa[/quote]ja też nie mam pozytywnej opinii, jest to środek doraźny i chyba każdy wlewając go - ma tego świadomość. rynek motoryzacyjny robi się patologiczny, bo każdy chcąc się na nim utrzymać, obniża ceny co niestety skutkuje jakością produktów i usług[quote=""wesol""]Na uczleni jak nas bylo dwie grupy po 30 osób na technice samochodowej to tak 50% pracowala jako mechanicy itp a drug apolowa to juz miksy jakies i doradcy samochodowi itp.[/quote]a co to ma do rzeczy?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ano ma do rzeczy bo chyba opinia grona mechaniow ze Szczecina moze dac jakis obraz. Troszke kolega pojechal z tym ze serwisy czy warsztaty naprawiaja ceramizerami skrzynie i kasuja za to. Tym preparatem nei naprawisz skrzyni.

Sam dostalem darmowa probke jakiegos ceramizera do skrzyni i aktualnie testuje.na forum mastersa koles rozdaje. Puki co nie odnotowalem zadnych zmian ani na plus ani na minus.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

jak masz 16v to na 1 ogien kpl panewek na korby i wał + pierścienie :) do tego jak juz rozbierasz to wszystko zestaw nowych uszczelek i simeringow na blok + głowica ktora od razu do sprawdzenia na szczelnosc + sprawdzic prowadnice zawory gniazda uszczelniacze :) obstawiam calosc roboty 2-3tysiace :) no chyba ze w glowicy wyjdzie sporo do roboty to dolicz jeszcze 1000 :p
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”