Witam.
Mam problem z klimatyzacja z tygodnia na tydzien przestala dzialać.
Słuchałem sie rad mechaników wymienilem:
- sprezarke z zawodem na zregenerowaną
- zawrór cisnienia klimatyzacji
- caly climatronic
I ciągle nie działa.
Bezpieczyniki w aucie i na akumulatorze są ok.
Wentylator CHYBA po podpieciu na krotko sie załączył... ale nie pamietam dokladnie już.
Po podpieciu do komputera pokazuje blad( bylo to przed wymiana sprazarki i zaworu):
00898
-Sterowanie prezarki A/C
-Zerwanie z biegunem dodatnim lub obwod przerwany
-staly
Teraz jaki blad jest to nie wiem bo nie mam mozliwosci podpiecia do komputera.
Nabilem czynnik i cisnienie w klimatyzacji nie potrzebnie bo czynnik i tak byl caly...
z klimą nie słuchaj mechaników tylko podjedź do fachowca od klimatyzacji, jeżeli jesteś z okolic Olsztyna służę namiarami na dobrego i taniego. W moim aucie też wyskakiwał błąd czujnika ciśnienia - zwarcie, wymieniany był trzy razy, dopiero na oryginalnym czujniku klimatronic wystartował i działa do tej pory
Eksperci od klimatyzacji tez rozkladaja rece...
części wymienialem na oryginalne.
A czy jezeli klimatronic pokazuje te bledy to klimatyzacja i sprezarka choc na chwile nie powinna wystartowac i cos tam zaczac chlodzic? Chociaz na chwile?
Bledy z climatronica to:
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany)
04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany)
04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany
2C6 - Defrost flap motor (V107) - silniczek klapy chłodzenia
382 - nie moge znalezc co to?!
Żeby klima zastartowała po jej włączeniu musi załączyć się wentylator, powinien wystartować od razu. Raczej mało prawdopodobne żeby padły cztery silniki w tym samym czasie, różne dziwne błędy wyskakują w climatronicach kiedy jest zaburzony przepływ czynnika, czy wymieniałeś kiedykolwiek skraplacz? (teoretycznie powinien być co kilka lat włożony nowy) koszt tp około stówki jak dobrze poszukasz, w okolicach podszybia powinieneś mieć zaworek zwrotny w którym jest sitko, to sitko lubi się zapchać i powoduje problemy. Zaworek kosztuje kilkanaście złotych ale trzeba spuścić czynnik.
Nie zawsze załączają się wentylatory od razu (bo po co jak np samochód jedzie i jest przepływ powietrza na pewno nie oba naraz i na drugi bieg). Od tego jest czujnik wysokiego ciśnienia aby włączył wentylator. Skraplacz wymienia się jak jest dziurawy (to po prostu chodnica klimy) co dwa lata zaleca się wymianę osuszacza (taki walec przy skraplaczu) wychwytuje on wilgoć z układu wymiana też jest zalecana po dłuższym okresie jazdy bez czynnika oraz w samochodach po kolizji i rozszczelnieniu klimy). Kompresory klimy używane to loteria. Mimo że był nawet dobry przed demontażem to po paru miesiącach leżenia na półeczce (jeśli go nie zabezpieczyli) korozja i wilgoć zrobiły swoje i jego sprawność jest poniżej normy. Niestety teraz serwisy klimy rosną jak grzyby po deszczu sprzęt kosztuje kilkanaście tysięcy i można się określić mianem serwisu klimy. Bo przecież maszyna jest, program ma wystarczy wybrać markę i enter. Poczekać chwilę i skasować klienta. W maszynie są dwa manometry i po wartościach na nich na pracującej klimie dobry serwisant potrafi dużo stwierdzić.
[quote=""ntn""]
Bledy z climatronica to:
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany)
04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany)
04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany
2C6 - Defrost flap motor (V107) - silniczek klapy chłodzenia
[/quote]
Typowe usterki w tym modelu. Do regeneracji potencjometry w wyżej wymienionych silniczkach nastaw. Wycierają się ścieżki oporowe.
Sprawdzałeś, czy sprężarka zaczyna pracować? Może po prostu nie otwiera odpowiedniej klapy i cały czas dmucha ciepłym powietrzem, a sprężarka pracuje. Na komputerze można zobaczyć temperaturę parownika. Nie wiem jak w 1.4 TDI, ale w moim 1.2 podczas włączania klimatyzacji obroty na chwilę lekko podskoczą.