[6n] Nie załacza sie wentylator na chlodnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
whoshotya
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2015, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

[6n] Nie załacza sie wentylator na chlodnicy

Post autor: whoshotya »

tak jak w temacie. Nie załącza się wentylator. Wczoraj miałem nieprzyjemna sytuacje bo temperatura na blacie wskazywała 110s. Wróciłem pod blok i zostawiłem samochód i tak stal do rana. Rano sprawdziłem bezpiecznik od wentylatora. Byl dobry to postanowiłem się przejechać i oczywiście temperatura na blacie po 4km wskoczyła na 90s i ani drgnie. Włączyłem ogrzewanie na full plus wiatrak na 4. Wskazówka cały czas na 90s. No wiec zatrzymałem się i dotykam węzy. Górny gorący a dolny ciepły. Chłodnica ciepła. Tak wiec wydaje mi się ze termostat działa a po prostu raz się przyciął. Dobrze rozumiem?! Skoro wentylator się nie załączył to postanowiłem go sprawdzić na krotko. Sprawdzianem oba biegi i oba są. No i teraz do sedna. Skoro wentylator się nie załączył a jest sprawny to winny jest czujnik na chłodnicy tak?czy może coś innego jeszcze być?teraz moje pytanie. Jak wymontować ten czujnik bez wyciągania chłodnicy?próbowałem to zrobić kluczem nasadowym ale najnormalniej jest za płytki ze tak powiem..nie dosięga do gwintu czujnika niestety. Co poradzicie?
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

To na pewno będzie czujnik w chłodnicy. Miałem tak samo w Polo 86c2f.

A co do wymiany to ja to zrobiłem za pomocą klucza nasadowego mam taki specjalny zestaw z długimi nasadami, który pasował idealnie do odkręcenia tego. No a drugi sposób to trzeba by chłodnice wyjąć żeby zwykłym kluczem odkręcić, inaczej wątpię że dasz rade :c
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie zawsze to czujnik... winny może być też sam wentylator (trzeba go podpiąć bezpośrednio do akumulatora zeby sprawdzić czy działa) którego silnik mógł sie spalić
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

[quote="Marcin86c"]nie zawsze to czujnik... winny może być też sam wentylator (trzeba go podpiąć bezpośrednio do akumulatora zeby sprawdzić czy działa) którego silnik mógł sie spalić[/quote]

Masz rację :) Ale kolega napisał, że sprawdzał na krótko wentylator i działa on na obydwu biegach :)
Awatar użytkownika
whoshotya
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2015, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: whoshotya »

Dokładnie tak. Sprawdzałem na krótko akumulator i działa na dwóch biegach. Czujnik nowy mam i pewnie dzisiaj będę go wymieniał o ile znajdę dobry klucz bo niestety mój nasadowy jest za płytki ze tak powiem i nie sięga gwintu czujnika..dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

U mnie wentylator nie załączał się, po ręcznym zwarciu przewodów w kostce od czujnika też, podpięty na krótko do akumulatora się włączał. Klimy nie mam, sterownika wentylatora więc nie znalazłem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Winiacz, może masz upalone kable

[quote="ChaosVego"]
Masz rację :) Ale kolega napisał, że sprawdzał na krótko wentylator i działa on na obydwu biegach :)
[/quote]
no rzeczywiście, musiałem to przeoczyć
Awatar użytkownika
whoshotya
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2015, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: whoshotya »

to jeszcze raz ja. Niestety problem się troszkę pogłębił. Mianowicie termostat nie puszcza płynu na chłodnice. Teraz mam takie pytanie bo planuje dzisiaj kupić króciec i czy wystarczy ze kupie sam króciec czy muszę z termostatem razem?!po 3km na blacie jest 90c. no i wiadomo ze jak nie puszcza to po chwili robi się 100 i więcej bo wiatrak się nie załącza(czujnik w chłodnicy wymieniłem) ale jak włączę ogrzewanie to wraca na 90c i stoi w miejscu. Tak więc termostat jest tez zepsuty czy tylko króciec??! planuje kupić to w vw i niestety sam króciec kosztuje tam 80zl a termostat 110. W intercarsie maja tylko toprana a w innych sklepach są na zamówienie te wahlery czy jak to się tam nazywa. Wiadomo ze chodzi o kasę ze chce się to zrobić jak należy ale chciałbym jak najtaniej. W każdym razie nie chciałbym żeby stary termostat połamał mi nowy króciec czy coś w tym stylu. Co myślicie na ten temat?!pozdr
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie raz było pisane, że oszczędność na tym jest tylko pozorna, bo za chwile się okaże, że podróba toprana cieknie, albo beleczka się ułamała i termostat nie pracuje jak powinien.
O termostacie i króćcu tematów było sporo.
Awatar użytkownika
whoshotya
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2015, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: whoshotya »

ale ja nie mam zamiaru kupić podróby toprana!!!pisze chyba jasno i wyraźnie ze kupię króciec oryginalny w ASO!moje pytanie brzmi czy muszę kupić też termostat?!?!czytać wyżej dokładnie jaki mam problem i proszę o jakieś sensowe rady. pozdr
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jeżeli nie załącza się obieg na chłodnice to winny jest temu termostat więc musisz go wymienić
Awatar użytkownika
whoshotya
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2015, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: whoshotya »

[quote="konrado85"]Nie koniecznie Marcin, termostat może pracować dobrze, ale gdy polanie się obudowa to i tak nic to nie daje bo termostat wtedy jest cały czas zamknięty, ja na twoim miejscu wymienił bym komplet żeby nie rozbierać tego kilka razy. Bo termostat może być dobry ale równie dobrze mógł się zaciac stąd pękł kruczek i zamknął obieg.

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka[/quote]

i na takie odpowiedzi liczyłem. Dzięki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”