[6n] obrobiona sruba od zacisku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[6n] obrobiona sruba od zacisku

Post autor: Anonymous »

Dzis kupilem sobie nowe klocki ,zabrałem sie za wymianę wkladam imbusa i kreci sie na obkolo , co mam zrobić w jaki sposób odkręcić ta cholerna śrubę żeby ściągnąć zacisk i klocki wymienić ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

masz zaciski VWII czy Girling/Lucas?

imbus sie kręci w łbie śruby?
jeżli to VWII (tam były imbusy na pewno) i klucz krci się w łbie śruby to masz chłopie duży problem bo rozwaliłeś srubę i nie bedzzie łatwo tego odkręcić

rozwiązania są dwa:
a) naspawać nakrętkę 6-kątną na łeb śruby i tak to odkręcić
b) naciąć łeb tak aby czymś go złapać i odkręcić
c) jechać do mechanika i dać mu to do roboty jak nie umiesz zrobić wersji a) i b)
B
Ben
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 23 maja 2011, 15:43
Lokalizacja: Wąpielsk/Toruń

Post autor: Ben »

Też obrobiła mi się śruba, ja poradziłem sobie tak: nabijasz nasadkę trzpieniową torx coś takiego Obrazek Musi być większa delikatnie ale na pewno dopasujesz sobie.

Zasada działa na wszystkich śrubach imbusowych i nie raz uratowała życie :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

To nie ja obrobilem lebek ,jak wlozylem to juz się krecila , no wiem big problem spróbuje sposób z nabiciem tej gwiazdki
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

widocznie jak ktoś dokręcał to przesadził

kup sobie od razu komplet nowych śrub (normalnie w sklepie metalowym)
o twardości 10.9 oczywiście
długość i średnicę sobie zmierzysz (mogą być lekko dłuższe bo VW stosuje nietypowe rozmiary np 52mm a nie 50 czy 55)
końcówkę zeszlifuj lekko w stożek, będzie łatwiej wkręcić
możesz wkręcać na smar miedziany lub grafitowy to się nie zapiecze
Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

Post autor: Lemur_6n »

Nie dawno miałem ten sam problem :) śruba na imbus obrobiona na okrągło wyciągnolem cale piasty i nabijałem torxy lecz były tak zapieczone ze niestety w jedynej piaście urwały się :) druga na noc zapiskalem wd-40 i przy pomocy klucza zaby udalo sie je odkrecic nie urywajac na te ktore sie ukrecily naspwywane byly nakretki na klucz plaski i po ok godzinie udalo sie je odkrecic . Oczywiscie zakupilem nowe sruby koszto ok 50 zl na dwie strony :)
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

to żeś zabulił grubo O.o
ja kupiłem normalne śruby 10.9 w sklepie metalowym
Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

Post autor: Lemur_6n »

NA ja kupiłem cały zestaw naprawczy do zacisków śruby ślizgi gumki . Bo tez to nie było w najlepszej kondycji .
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Tez miałem taką samą sytuacje. Ten zestaw jest do 6n kupowałem taki sam ale były tam też teflonowe ślizgi. Samą śrubę ciężko wymienić bo lubią się ostro zapiec w tulejce.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przemo92

wszedzie na allegro sa te same , nie ma zadnych slizgow
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

bo ślizgi kupisz tylko od ATE i tanie zestawy ich nie mają

zbliżony zacisk (chyba VWI, g40 miało VWII) miałem w 86c2f i wymieniałem te ślizgi teflonowe, tanie nie są
Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

Post autor: Lemur_6n »

[quote="marcc_Jr"]Lemur_6n

kupiles cos takiego ?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-hamu ... 64367.html[/quote]


Dokładnie w zestawie miałem to sam :)
Obrazek
s
stew40
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 06 cze 2015, 13:20

Post autor: stew40 »

Ma ktos może srube odpowietrzajaca hamulca z przodu polo 1.9D, 97r
a
alcest
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2015, 8:50

Post autor: alcest »

Hej
już widzę, że w dziale dot. nr. części w ASO niepotrzebnie wrzuciłem zapytanie, bo cały problem opisany jest tutaj.
No właśnie mam ten sam kłopot, górna śruba od strony kierowcy - otwór na torksa rozgiełdany jak ta lala. Nawet nie zdążyłem się przybrać. Powalczę z nabiciem torksa o którym mowa wcześniej a jak nie to czeka mnie mechanik, bo spawanie ćwiczyłem wczoraj ale bez rezultatu (bez wyciągnięcia tego wszystkiego na zewnątrz bałem się, że śrubę przyspawam do zacisku - słaby ze mnie spawacz). To jeszcze raz panowie jaka to śruba (długość?) - czy jak w metalowym powiem 10.9 długość 55mm to będą wiedzieć o czym mówię? Przy okazji rozwaliłem gumę ale to chyba ogarnę na allegro.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”