[6R] 1.2 TSI 105kM Brak płynności podczas zmiany biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

[6R] 1.2 TSI 105kM Brak płynności podczas zmiany biegów

Post autor: waldi511 »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jestem z okolic Nowego Targu.

Auto jak w temacie z przebiegiem 27000 km z roku produkcji 2013 kupione u dealera około miesiąca temu.

Jeździłem różnymi samochodami ale w żadnym nie zauważyłem problemu z brakiem płynności przy zmianie biegów bądź wcześniej nie zwracałem na to specjalnej uwagi, a mianowicie:

Jak zmieniam bieg z 1 na 2 to w momencie wciskania pedału sprzęgła (nie zależnie czy pedał wcisnę wolniej czy szybciej) pojawia się szarpnięcie, nie jest to jakieś silne szarpnięcie ale wyraźnie odczuwalne, w momencie puszczania sprzęgła jest podobnie lecz z mniejszą siłą.

Bardzo proszę o poradę czy wasze pola zachowują się podobnie, czy to normalne ("energiczny silnik") czy jest jakiś problem np. z poduszką pod silnikiem czy przykładowo ze skrzynią.

Tak jak pisałem nie jestem pierwszym właścicielem lecz samochód ma autentyczny przebieg i jest bezwypadkowy - wszystko dokładnie sprawdziłem.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Użytkuje Polo 4 lata. Problem również u mnie czasem wystąpi. Z jazdą na 1 biegu np. w korku czasem po odpuszczeniu gazu szarpnie samochodem. Bardzo sporadycznie ale występuje.
Co do zmiany z 1 na 2, również czasem szarpnie. Ale mam taki objaw, że po wpięciu 2 biegu przy odpuszczaniu sprzęgła czasem szarpnie.
Myślę, że nie pozostaje nam nic innego jak tylko przyzwyczaić się.
w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

Post autor: waldi511 »

Byłem dziś w aso. Auto mam jeszcze na gwarancji więc sprawdziłem.

Powiedzieli, że z samochodem jest ok a takie zachowanie jest normalne.

Mam nadzieje, że się to więcej nie powiększy.

Swoją drogą dziwne, że samochód nie zachowuje się płynnie gdzie w innych markach w tej klasie szarpania niema.
w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

Post autor: waldi511 »

Witam po przerwie.

Jak już wcześniej pisałem moje polo nie zachowuje się płynnie podczas wciskania sprzęgła gdy zmieniam biegi.
Byłem w ASO ale i tak uważam, że coś jest nie tak.

Teraz już wiem doķładnie kiedy to się dzieje - nie tylko jak ja prowadzę polo ale i inne osoby...

Szarpnięcie występuje wtedy kiedy płynnie i spokojnie wciskam sprzęgło jak chcę zmienić bieg, jak na ironię gdy szybko wciskam sprzęgło by zmienić bieg to nic nie szarpie.

Np. gdy ktoś inny jedzie moim polo i spokojnie wciska sprzegło by zmienić bieg to szarpie ale jak powiem by zrobił to szybko to problemu nie ma.

Moim zdaniem jest to nie normalne abu auto się tak zachowywło, że aby płynnie jeździć to trzeba z impetem wciskać sprzęgło.

Dziwne, ASO twierdzi że samochód jeździ poprawnie.
w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

Post autor: waldi511 »

Witam ponownie.
Troche mieszam w moim temacia ale trapi mnie to okropnie.

Bardzo proszę o przeczytanie mojego postu.

Obserwuję zachowanie braku płynności podczas wciskania sprzęgła od dłuższego czasu.

Tera już na 100% wiem dokładnie kiedy szarpnięcie występuje.

Wrzucam 1 bieg i ruszam, jak mam nie całe 2tys obr i wciskam sprzęgło aby wrzucić 2 bieg to nagle coś puknie i auto szarpnie. Natomiast jak wrzuce 1 bieg i ruszam jak mam wyższe obroty ok 2.5 tys obr i wtedy naciskan sprzęgło aby wrzucić 2 bieg to puknięcia i szarpnięcia nie ma.

Bardzo proszę o ratunek...

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Ewenrualnie może umówił bym się z kimś kto ma 1.2 tsi 105km i sprawdził bym czy jest tak samo.

Okolice Nowy Targ.
w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

Post autor: waldi511 »

Widzę, że zainteresowania moim tematem wielkiego nie ma ale jeśli chce ktoś wiedzieć to mogę się podzielić informacjami co było nie tak z moim samochodem.

Problem rozwiązany definitywnie.

ASO VW AUTO R....... OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Możesz coś więcej opisać? Będę wdzięczny
w
waldi511
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2015, 19:34

Post autor: waldi511 »

U mnie do wymiany były poduszki silnika. Jedna nad skrzynią (pod akumulatorem) oraz koło zbiorniczka wyrównawczego (ta okrągła olejowa).

Zdiagnozowanie było banalne i oczywiste.

Zwykły mechanik szarpnoł rękami silnik i od razu było wiadomo że poduszki do wymiany (miały zbyt duży luz mimo to że ich stan wzrokowo był ok).

Po założeniu nowych silnik znacznie się usztywnił i problem znikł.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”