Problem z chlodzeniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Problem z chlodzeniem

Post autor: wiszi »

witam, mam taki problem...
w sobote ok wieczora zapalila mi sie lampka od temperatury, zajzalem pod maske i zobaczylem, ze brak plynu. wiec kupilem 5l plynu chlodniczego Syper Glykol na stacji STATOIL ( dobry plyn czy do niczego?). wlalem ok 4l i w niedziele wieczorem ponownie lampka mi sie zapalila, znowu zajzalem pod maske patrze a tam nie ma wogole splynu :scratch: ?

pytanie co moze byc powodem? niby nic nie wycieka nie ma zadnych plam po nocy. ile wchodzi plynu do 6N z 98 roku 1.9 SDI?
i jeszcze takie pytanie moze poprostu sie wszystko zapowietrzylo? znajomy mowil mi, ze mozna odpowiedszyc caly uklad tylko, ze ani ja ani on nie wiemy jak.

pomozecie ?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

5,6 L wchodzi.
Jeżeli na pewno nic nie ucieka - na glębę i pod silnik - oblookaj. Sprawdź wszystkie połączenia węży, pompę, chłodnicę i termostat. Najczęściej cieknie na połączeniach. Zależnie od użytego płynu będzie różowy nalot.
Niby nic a potrafi wykapać.
Ja to robiłem w ten sposób. Odkręcasz korek wlewu i włączasz silnik. Niech sobie pracuje a Ty obserwuj i dolewaj aż poziom płyny się nie ustabilizuje między min-max. W momencie włączenia wiatraka płyn potrafi momentalnie zniknąć. :grin:
Co do płynu to używam HEPU G12 koncentrat - trzeba go rozcieńczać z wodą destylowaną.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Post autor: wiszi »

[quote=""Artpolo""]W momencie włączenia wiatraka płyn potrafi momentalnie zniknąć.[/quote]

przy jakiej temperaturze wlacza sie wiatrak ? w czwartek jade do mechanika na wymiane paska rozrzadu oraz olejow to mi wszystko zobaczy... na razie nie potrzebuje samochodu do jazdy, wiec sobie stoi i czeka.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Wiatrak z reguły włącza się przy 90*C.
Używaj czasami opcji szukaj na forum bo to są stałe problemy i tematy :grin:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Post autor: wiszi »

no i niestety, wjechalem na kanal i niestey jest gdzies dziura, ale nie wiem czy na chlodnicy czy moze jakis waz zaraz kolo chlodnicy jest zly :/ nie moglem zobaczyc bo wszystki zabudowane.

jutro dzwonie do mechanika i umawiam sie na czwartek... moze sie ktos orientuje ile naprawa chlodnicy ?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Jeśli masz dziurawą chłodnicę to nie ma sensu jej naprawiac, lepiej kupić sprawną używkę ... :) było na forum z 3 dni temu o tym :)
w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Post autor: wiszi »

nie wiem czy jest dziurawa czy nie moze tylko jakis wezyk poszedl, ale jest tak zabudowana, ze nic nie widac.

umowilem sie juz z mechanikiem i wtedy bede wiedzial czy to chlodnica czy moze co innego i zdecyduje czy kupic nowa :)

a z innej beczki, nie bede zakladal 2 tematu. jezeli jade autem i przy wrzuceniu 5 po raz pierwszy jest wszystko ok, gdy zwalnia redukuje bieg, a nastepnie przyspieszam i chce wrzucic 5 to slysze jakis zgrzyt? co to moze byc? jakas zebatka, lozysko czy sprzeglo nie docisniete ?
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

nie jestes w stanie sam ściągnac chłodnicy i jej sprawdzic? :) w innym temacie napisałem jak sciagnac samemu. bardzo łatwo. sam wymieniałem wczoraj. trzeba bylo wyciagnac i zaniesc do naprawy chlodnic. oni Ci powiedzą ile wyjdzie naprawa i czy się opłaca naprawiac (jesli to wogóle chłodnica cieknie a nie przewody). u mnie sie nie opłacało. a jesli chcesz uzywke za ok 100zł to za 150zl są nowe na gwaracji. ja wybrałem nowa bo wiem że juz do końca żywotności samochodu nie bede miał z nia problemu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”