Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""korzenio""]Też właśnie nad akumulatorem się zastanawiam, tylko czy ten 54AH się bezproblemu miesci ?[/quote]

Na luzie ;) Ja u siebie miałem Boscha 62Ah ;)
Katalog Boscha przykładowo dla 1.4 APQ podaje 3 propozycje:
45Ah 400A,
52Ah 470A,
54Ah 530A

Trzeba pamiętać, że akumulator ma 100% swojej pojemności w temp +25 stopni. Przy 0 stopniach już 80%.
Dlatego warto wziąć mocniejszy aku, który ma też większy prąd rozruchowy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

krzychu mogłeś podać całe modele i czy prawy czy lewy (-) bo kolega może nie wiedzieć
wymiary tez bywają różne
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

statystyki podaja ze Polacy robia coraz mneijsze odcinki i coraz mniej jedza autami. W zaiazku z tym zaleca sie zakladanie wiekszego aku niz przewiduje producent i przede wszystkim dolaodwywanie aku co pewien czas np co miesiac lub jesli jest mozliwosc np co dwa tygodnie. Uniknie sie przez to sytuacji ze aku wytrzyma 2-3 lata. Poza tym zaden producent nie uwzgledni gwarnacji jesli aku jest notorycznie niedoladowywany z racji wlasnie jazdy na odcinkach np po 5 km.
b
bodziocm
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 10 maja 2012, 11:44

Post autor: bodziocm »

Miał ktoś do czynienia z akumulatorami firmy KOZAK ??? Ciekaw jestem opinii bo cena przyznam dobra i przy 44Ah prad rozruchowy az 480 A co przy takiej cenie to chyba super.

Tu link -> http://allegro.pl/akumulator-kozak-ko44 ... 86889.html

Przy moich małych trasach 480 A na prad rozruchowy byloby super jak za taka cene.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

zalezy w jakiej normie to podane jest. Bo przy niemieckiej DIN to bzedzei gdzies polowa albo i nie tego wyniku co pdoales. Zreszta napisac to sobie kazdy moze.
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Stoję przed wyborem nowego akumulatora. Polecone zostały mi Varta Silver bądź Blue, albo ukraińska Westa. Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

do benzyniaczka polecam blue ale daj jakis neico wiekszy a nie w oklicach 40 Ah. Daj jakiegos 60 Ah.
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Nie za duży? Robię bardzo krótkie trasy. Boję się, że 52Ah będzie niedoładowany ciągle.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

jesli robisz brdzo male tray to i akumulator od komarka bedzie niedoladowany i taki od tira tez. Alternator nie ma informacji jaki akumulatro laduje. Poza tym cala ideologia dzialania akumualtorów polega na tym ze ma byc caly czas naladowany w 100% lub prawie w 100%. Czyli aku jest naladowany, nawet jak auto stalo cala noc to utracilo zaledwie pare procent swojego ładunku. Odpalasz auto i altek przywraca ten prad co utracil aku podczas odpalania i tego postoju nocnego. Gdyby stosowac akumulatory o pojemnoci powiedzmy 180 Ah to akumulator bys wymienial co 15 lat albo i wiecej. Stosujac akumualtro bardzo mały niszczysz szybko akumulator.
b
bodziocm
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 10 maja 2012, 11:44

Post autor: bodziocm »

[quote=""wesol""]zalezy w jakiej normie to podane jest. Bo przy niemieckiej DIN to bzedzei gdzies polowa albo i nie tego wyniku co pdoales. Zreszta napisac to sobie kazdy moze.[/quote]

jest napisane przy 480 A "EN" czyli to chyba wg tej normy - jest rowniez napisane 500 i "SAE" cokolwiek te oznaczenia znacza.

A powiedzcie mi bo rowniez robie male trasy i w zasadzie zero elektryki w aucie - muzy tez jakos nie slucham itp. Moze zamiast 44 Ah kupic po prostu 40 Ah ? Czy to bedzie lepsze rozwiazanie ? Prosze o opinie bo na dniach szykuje zakup :)
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Ja jednak zamówiłem 50Ah żółtą Weste Forse. Jutro jadę odebrać. Niby mieli 45 ale trochę zapasu na rozruch przyda się, 50Ah - 480A.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""bodziocm""]A powiedzcie mi bo rowniez robie male trasy i w zasadzie zero elektryki w aucie - muzy tez jakos nie slucham itp. Moze zamiast 44 Ah kupic po prostu 40 Ah ? Czy to bedzie lepsze rozwiazanie ? Prosze o opinie bo na dniach szykuje zakup [/quote]

Zawsze ale to zawsze im wiekszy aku tym lepiej. Jak dasz nawet akumualtor z tira np 180 Ah bo taki sobei np zapkujesz do bagaznika i przedluzysz kable to tez bedzie spokojnie dawal rade i wytrzyma gdzies ze 12-15 lat. Kiedys kolegi ojciec tak zrobil bo mial dosyc tego wiecznego kombinowania w aucie zimowa porą. Zapodal taki duzy akumualtor do bagaznika i podpial kable i po sprawie. Trzeba trzeżwo tez myslec i chyab kazdy wie ze nowy aku moz ei trzyma te parametry i z tych deklarowanych 45Ah moze i ma te 45Ah a prad rozruchiwy bedzie moze i nawet po 20-30 amper wiekszy jak deklarowany. Z tym ze po 2 latach bedzie gdzies 20-30% mniejszy jak poczatkowy. Czyli akumualtor musi byc juz na wstpeie nie wystarczajacy a duzo przewyzszajacy nasze zpoatrzebowania w aucie. To czy masz elektryczne zyby czy nie to nie ma znaczenia. I tak nie jedzisz autem i nie podnosisz i nie opouszczasz tych szyba caly czas a pewnei nawet nie raz dziennie tylko ze dwa razy w tygodniu.
k
krzychu9412
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:34

Post autor: krzychu9412 »

Zostałem zmuszony do kupna akumulatora do mojego Polo. Czy na dzień dzisiejszy może mi ktoś polecić jaki kolwiek sprawdzony? Silnik AKV 1.4 44kw 60km. Zalecany to 74ah? Autkiem robię około 20 tyś rocznie. Dziennie średnio 5-50km.
Wyposażenie: Central zamek, elektr szyby, ogrzewane elektr lusterka oraz tył szyba. Alarm, Nagłośnienie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 10:42 przez krzychu9412, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Panowie, pilna sprawa. Muszę zmienić aku w moim pololocie. Aktualnie siedzi centra chyba 53Ah. Altek w moim polo ma 70A. Teraz pytanie, mogę założyć aku o pojemności około 60Ah? Posiadam ele szyby, audio o sporawej mocy, i kilka innych dupereli. Jeśli założę aku 60, to chyba altek będzie go na spokojnie doładowywał? Dodam, że to polo 1.4 aex. Z góry dzięki za odpowiedź :)
s
shael
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 17 wrz 2018, 8:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: shael »

Witam. Mam polo z absem, klimą manualną, elektrycznymi szybami i lusterkami, dobre radio do tego dobre głośniki odseparowane z wzmacniaczem i tubą, jaki akumulator zamontować? Tuba i wzmacniacz nie są jakieś super, na moje potrzeby wystarczające
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”