polowka nie chce odpalić

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

polowka nie chce odpalić

Post autor: tomkil78 »

Witam wszystkich na forum i chce przedstawic swoj problem. Mianowicie zdarzylo sie ze polowka zgasla mi pare razy bez powodu az pewnego razu po duzej ulewie odpalila, przejechalem pareset metrow i zgasla juz na amen. Do domu na holu sie dostalem.Sprawdzilem napiecie na cewce i jest, wymienilem kopulke i palec rozdzielacza, swiece i kable maja pare miesiecy, napiecie na czujniku polozenia walu(hall) jest a mimo to nie odpala. VAG pokazal blad 00515 czyli 515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor a VWTool 515 camshaft position sensor (G40) no signal. Przeczytalem ze taki blad moze wystepowac jesli silnik nie pracuje a moj nie odpala wiec nie wiem co o tym myslec. I teraz prosze o podpowiedz co zrobic: probowac przeczyscic czujnik czy go wymienic i jesli tak to jak to zrobic. Jak rozebrac aparat zaplonowy? Moj VW polo to 1043cc, 1996, kod silnika AEV. Dziekuje z gory za pomoc i pozdrawiam.
Tomasz
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Piszesz, że jest napięcie na Hallu. Pytanie czy są też impulsy na wyjściu?
Sprawdź, czy jest iskra. Jak będzie to znaczy, że nie Hall.
Jeśli nie - Hall.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
grendolf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2008, 20:07
Lokalizacja: Nysa

Post autor: grendolf »

Ale iskra gdzie? Na świecy?
Rano mam dać mechanikowi auto i on stawia na 2 powody problemów z autem, hall oraz moduł zapłonowy.
Dlatego też szukam sposobów wykluczenia lub potwierdzenia halla.
Spotkałem się z postem na jakimś innym forum dotyczący polo 6n1, że w momencie problemów można odłączył wtyk halla i zewrzeć przewód oznaczony 0 i coś to oznacza ale nei wiem dokładniej.....
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

[quote=""Cooyon""]Piszesz, że jest napięcie na Hallu. Pytanie czy są też impulsy na wyjściu?
Sprawdź, czy jest iskra. Jak będzie to znaczy, że nie Hall.
Jeśli nie - Hall.[/quote]

Napiecie na zlaczu dochodzacym do Halla jest ale czy sa impulsy to nie wiem-jak to sprawdzic?
No i co z ta iskra? Gdzie ma byc bo na swiecy jej nie ma-probowalem do pokrywy zaworow przylozyc swiece i nic.
Pozdrawiam

-- Śro Wrz 16, 2009 10:58 am --

Iskra z cewki jest-sprawdzilem podpinajac swiece do cewki. Wyciagnalem na szrocie rozdzielacz ale okazalo sie ze zly, ledwo siegal kabel do halla. Mam juz dobry, taka przynajmniej mam nadzieje-po numarze sprawdzilem. Jutro podlacze i zobaczymy co z tego wyniknie. Mam nadzieje ze juz wszystka bedzie dobrze i odpali i bedzie chodzil.
Pozdrawiam

-- Czw Wrz 17, 2009 11:35 pm --

Wymienilem cewke i aparat zaplonowy i samochod odpalil.
W sumie to nie wiem co bylo powodem awarii-cewka lub aparat, cewka dawala iskre jak sprawdzalem po podlaczeniu bezposrednio przewodu ze swieca ale auto nie palilo nawet na nowym ( ze szrotu) aparacie a po wymianie cewki odpalilo.

Aha i jeszcze jedno-jak ustawic zaplon bez uzycia lampy strobo?
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”