[6n] Problem z odkreceniem zacisków

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

[6n] Problem z odkreceniem zacisków

Post autor: Lemur_6n »

Witam :) Problem jest takie . Dziś montowałem gwint i przy okazji chciałem wymienić łożyska z przodu chciałem wykręcić cala piastę zęby można było wprasować łożysko i zabrałem się za odkręcanie zacisków wyczyściłem zapsikalem wd-40 ale niestety śrubki od zacisków (Imbusowe) nie były w najlepszym stanie w miejsce imbusa próbowałem nabić torxa jedna śrubka niestety się ukręciła reszta ani drgnie. Teraz pytanie jak to odkręcić ? I gdzie można kupić nowe śruby ? bo nie mogę znaleźć w necie może dlatego ze nie wiem jak one się dokładnie nazywają .
Z góry dziękuje za pomoc

Chodzi o te śrubki które są zaznaczone na czerwono na rysunku poniżej

http://www2.zippyshare.com/v/gVWEvCYA/file.html#
Obrazek
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Mi kiedyś wyrobila się jedna śruba tak że imbus w ogóle nie łapał. Naciełem łeb śruby tak aby pasował pod klucz płaski 10 albo 11 juz nie pamiętam i dało rade odkręcić.
Nowe śruby dostaniesz tylko w zestawie naprawczym do zacisków. W 6n będą długie śruby a do tego metalowa tulejka.
Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

Post autor: Lemur_6n »

Tez wlasnie tak myslalem zrobic . albo dospawac jakas srobe na plaski klucz do tych imbusowych i moze sie udaa ale czy spaw wytrzyma to nw . Dzis wd-40 nie zalowalem na te sruby to moze jutro puszcza. A co zrobic z ta co sie ukrecila? bo ukrecila sie przy samym jarzmie.
Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nowe śruby można kupić w dobrym sklepie metalowym (nie castorama). Klasa 8.8 (ale możesz odczytać ze swojej śruby - jest napis na główce). Natomiast każda śruba jest w takiej metalowej tulejce i ona jest dostępna w zestawie naprawczym. Taki zestaw od ATE kupowałem bodajże za 30 zł na jedno koło (w tym zestawie są już też śruby). Ogólnie to będzie mnie czekać to co Ciebie. Pamiętaj jak będziesz chciał pozostałość śruby rozwiercić i ewentualnie gwintować, że wiertło dobiera się zgodnie ze skokiem gwintu. Odsyłam tu do googla, bo nie pamiętam jak się dobiera, aby nie rozwiercić za bardzo otworu. Polecam zaczynać od małych wierteł i sprawdzać czy może "już" się odkręci.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Lemur_6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 31 sie 2012, 0:00
Lokalizacja: KMI

Post autor: Lemur_6n »

Z moich raczej juz nic nie odczytam taki szrot ze masakra. Mam zdjecia poglądowe jutro bd jedzil i szukal po sklepach z czesciami samochowowymi. Ale pierw musze sie uporac zeby to odkrecic wszystko .
Obrazek
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Dospawanie do starej śruby inną śrubę tez jest rozwiązaniem, dodatkowo pod wpływem ciepła powinny puścić i dać się odkręcić.
Awatar użytkownika
jasny93
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 19 mar 2013, 15:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jasny93 »

Miałem to samo ze śrubami, ktoś kiedyś wkręcil tak śrubę że była okrągła w środku, tak jak kolega pisał wyżej kupiłem taki zestaw naprawczy ATE śruby + tulejki w intercars mieli takie rzeczy. A do starych wyrobionych dospawalem nakrętki na klucz 13 i po dospawaniu pod wpływem ciepła odkrecily się jak nowe :)
Polo 86c2f 1.4D

ObrazekObrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""tomsson""]Klasa 8.8[/quote]

10.9 powinny być
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

[quote=""Marcin86c""][quote=""tomsson""]Klasa 8.8[/quote]

10.9 powinny być[/quote]

Trzymam w ręce ori śrube z mojego 6n2 i jest klasy 8.8.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Dwunastokątny wielowpustowy bit + młotek, podziałało tam gdzie imbus i torx się poddały.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”