[9N3]Błąd "bit tea dre ssu" Pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kpton
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:02

[9N3]Błąd "bit tea dre ssu" Pomocy

Post autor: kpton »

Witam od niedawna posiadamy VW polo 2005 r. po lifcie 1,2 ben do wczorajszego ranka było wszystko ok z autem .Rano samochód nie zapalił , nie zakręcił w ogóle rozrusznikiem .Myślałem że słabe aku bo już kiedyś miałem z tym problem bo nie jeżdżę w trasy nim tylko po 5 km do pracy .Naładowałem aku i dalej nic ani nie zakręci silnikiem .Podłączyłem vag i były błędy z niskim napięciem - wykasowałem ale pozostał błąd brak komunikacji z immobilizerem -- bit tea dre ssu oraz błąd czujnika parkowania ale to nie działało od początku jak go kupiłem .Może ktoś już miał ten sam błąd i wie co mu dolega .Czytałem na innych forach że jak uszkodzony jest immobilizer to auto zapali i po kilku sekundach gaśnie .
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

A jaki ten błąd ma numer?
k
kpton
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:02

Post autor: kpton »

Nie było żadnego nr błędu tylko ten napis ---bit tea dre ssu--- , a mam pytanie czy jak by się okazało że wysiadł rozrusznik to będzie pokazywało jakiś błąd czy nie.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W tym modelu immo jest w zegarach i tam należny szukać błędów od niego. Adres 17 lub najlepiej Auto scan wszystkich dostępnych modułów.
Lenistwo drogą do postępu
k
kpton
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:02

Post autor: kpton »

Witam dziś powalczyliśmy z polówką .Na zapych zapala , po wyjęciu rozrusznika i podłączeniu go pod akumulator bendyks zaskakuje i rozrusznik kręci po włożeniu na swoje miejsce ani dygnie.Po włączeniu kluczyka na rozruch w kablu sterującym dochodzącym do rozrusznika pojawia się napięcie a on nie chce zakręcić.Poradźcie co dalej robić , w VCDS - Lite nie wyszukała żadnych błędów .Mamy kabelek KKL od Viakena .
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja w takich sytuacjach podpinam kable rozruchowe na plus aku i bezpośrednio na śrubę plusową rozrusznika (konkretnie cewki) i drugi kabel minus aku do obudowa (najlepiej śruba mocująca) rozrusznika. Jak zakręci normalnie i aku sprawne to problem w rozruszniku lub jego cewce załączającej..
Lenistwo drogą do postępu
k
krzychobal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 wrz 2010, 11:59

Post autor: krzychobal »

Witam.Jeśli do cewki rozrusznika dochodzi prąd a rozrusznik nie kręci,to problem leży w cewce.Pod wpływem przepływu prądu cewka jest elektromagnesem, który przyciąga trzpień ze zworą załączający główne styki rozrusznika.Być może ten trzpień zardzewiał i nie chce się przesuwać pod wpływem siły elektromagnetycznej,po włączeniu zapłonu.Należało by to rozebrać i oczyścić.
k
kpton
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:02

Post autor: kpton »

Dzięki wszystkim za odpowiedź okazało się po ponownym wyjęciu rozrusznika i rozebraniu go że szczotki są do wymiany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”