[6n/6n2] problemy z wchodzeniem biegów (1/2/3/4/5/R)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
StefanTG
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2012, 20:58

Post autor: StefanTG »

Mam problem ze skrzynią - dokładniej z 1 biegiem, który czasami lubi nie wejść, tzn wrzucam 1, chce ruszać a nagle okazuje się że bieg nie został wrzucony i trzeszczy tak jak przy zmianie biegów bez sprzęgła. Ponadto, 1 i 3 wchodzą bardzo głeboko w stosunku do 2 i 4, przy których lewarek wystarczy lekko pchnąć w dół. Nie wiem czy ma to znaczenie ale muszę bardzo delikatnie operować pedałem gazu przy ruszaniu bo auto zaczyna wyć..
s
sholler
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:30

Post autor: sholler »

Podpinam się pod temat. Nie znalazłem mojego problemu, mianowicie. Wszystko jest ok dopóki nie wrzucam wstecznego. Wsteczny wchodzi normalnie, bez zgrzytu itd. Wrzucam wsteczny, cofam i potem chce wrzucić cokolwiek i się nie da jest opór na każdym biegu. Muszę wtedy wrzucić jeszcze raz wsteczny i wtedy słychać zgrzyt. Następnie go wyrzucam na luz i wtedy już wszystkie biegi chodzą normalnie. Wygląda tak jakby wsteczny nie wyskoczył do końca czy co. Problem pojawia się średnio co 2,3 użycie wstecznego.
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

Witam

mam dziwny problem. wszystkie biegi R1234 wchodzą elegancko (są na swoim miejscu) jedynie problem jest z "5" przesuwam lewarek max w prawo i czuć ze jeszcze za mało:/ ten plastikowy łącznik jest ok(sprawdzałem)
jest też taki problem ze jak lewarek jest na "luzie" to czuć sprężynę jak się przesuwa w lewo a w prawo pierw idzie swobodnie a dopiero potem czuć sprężynę.

co to może być?? bo nie ukrywam ze jest to bardzo denerwujące:/

z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Gdzie zakupić zestaw naprawczy wybierają sa do wszystkich aut oprócz 6nki , czy z golfa 3 to to samo ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

w sklepie z częściami zwykle sie takie rzeczy kupuje, ale warzywniaku też możesz spróbować ;)

PS Tak głupio napisałeś to pytanie, że nie byłem pewny czy pytasz o to gdzie kupić, czy czyw 6n i golf mają taki sam...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Marcin86c
to kup cwaniaku taki zestaw bo juz pytalem w 4 sklepach moto i nie ma do polo 6n ,sa do golfa III dlatego zapytalem czy bedzie pasowac
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Tak szczerze, to trochę nie miło się zrobiło. Jeśli nie ma w sklepach z częściami zmiennymi to do serwisu trzeba się zwrócić.
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

w sumie może nie występować jako zestaw naprawczy... możliwe że musisz kupić element który się wyrobił po prostu..
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

jeżeli chodzi o kólke przy skrzyni to jest osiągalna z topranu, i chyba febi w katalogach intercars, chyba ze chodzi Ci o coś innego
Awatar użytkownika
qoocam
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:09
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: qoocam »

Witajcie. W moim 6n2 1.4 mpi też skrzynia się buntuje. Może nie jest to przpadek z tych, które opisujecie, ale drążek zmiany biegów rusza się jakby był zanużony w beczce z zastygnietą smołą. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""qoocam""]Witajcie. W moim 6n2 1.4 mpi też skrzynia się buntuje. Może nie jest to przpadek z tych, które opisujecie, ale drążek zmiany biegów rusza się jakby był zanużony w beczce z zastygnietą smołą. Jakieś pomysły?[/quote]

Mechanizm wybieraka, ten co jest przy skrzyni do przeczyszczenia i przesmarowania na 90% ;)
Awatar użytkownika
qoocam
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:09
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: qoocam »

dziękuję :) Czy jest jakiś manual dla tej czynności? Ewentualnie krótka podpowiedź, jak się za to zabrać?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""qoocam""]dziękuję :) Czy jest jakiś manual dla tej czynności? Ewentualnie krótka podpowiedź, jak się za to zabrać?[/quote]
Wjeżdżasz na kanał i włazisz pod auto.
-Odpinasz linki od mechanizmu (jedna zawleczka i sruba na klucz 13)
-Odkręcasz srubę trzymającą wybierak (wkręcana od dołu na kluczyk 10) Uwaga! tym miejscu mozesz poruszac mechanizmem, który przesuwa wybierak do przodu i do tyłu i sprawdzic czy ciężko pracuje- jak tak to przechodzisz do nastepnych kroków
-Odpinasz kostkę od czujnika prędkosci
-Odkrecasz czujnik prędkosci(czarna plastikową część)
-Odkręcasz mechanizm wybieraka - 2 sruby na klucz 13

Obrazek

Na ponizszym zdjęciu masz pokazany wyjety mechanizm i zaznaczone dwie osie.
Dźwignie są zabezpieczone zawleczkami- zdejmujesz je, wyjmujesz osie dźwigni, czyscisz i smarujesz, po czym składasz w odwrotnej kolejnosci.
Obrazek
Patrząc od lewej masz wspomnianą wczesniej srubkę na kluczyk 10 trzymającą wybierak.

Myślę, że wszystko już jasne.
Pozdrawiam :hello:
n
nox
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 cze 2014, 13:35

Post autor: nox »

Witam,
w moim vw polo 6n 1.7 sdi rocznik 98 hatchback mam problem ze zmianą biegów podczas jazdy tj. z 2 na 3 i z 3 na 4. Podczas jazdy żebym mógł wybrać bieg 3 lub 4 muszę w obu przypadkach skierować drążek z wyczuciem w prawą stronę tak jakbym miał wrzucić bieg 5 gdy tak nie zrobię jest opór. Od tego czasu odczuwa się trochę tak jakby był luz na wybieraku wrzucając 1 i 2. Najlepsze jest to że przy wyłączonym silniku jest wszytko OK. Dodam że ok. 3 m-sc temu miałem wymianę sprzęgła (mechanik zamontował Valeo).
W związku z powyższym zajrzałem wewnątrz auta do wybieraka i nic nie dostrzegłem. Mam możliwość wprowadzenia auta na kanał tylko proszę o poradę - pomoc jak do tematu się zabrać. Proszę o pomoc. Auto służy głównie żonie i małej. Z góry dziękuję.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”