[9N] Silnik AXR - przed zakupem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
elm0
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2015, 9:40

[9N] Silnik AXR - przed zakupem

Post autor: elm0 »

Uszanowanie Forumowiczom :)

Przyszedł czas na zakup miejskiego auta i wybór padł na Polo. Silnik o symbolu AXR - 1.9 TDi, 101KM.
Mam parę pytań o to autko przed zakupem:
1. czy sprzęgło jest z kołem dwumasowym (na necie znalazłem info, że nie ma 2masy, jednak w FOTA podano mi, że jest 2masa),
2. czy w tych motorach występował DPF - zakładam, że nie, ale wolę się upewnić,
3. kontrolka ABS zapalona - ponoć padł czujnik w prawym kole - czy można to zweryfikować VAG-iem? W moim Passacie B5 też świeci się ABS, ale to kwestia braku komunikacji ze sterownikiem ABS;
4. nie opuszcza się szyba kierowcy - standardowa dolegliwość modelu, czy obawiać się awarii np. wiązki elektrycznej?
5. co szczególnie powinno zwrócić moją uwagę (mechanicznie) przy oględzinach auta? Mam VAG,a podpinanego do laptopa (doraźna diagnostyka własnego auta), ale nie jestem znawcą VAG-a, aby natychmiast zdiagnozować problem.

Pozdrawiam serdecznie
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Najlepiej podpiąc VAG/VACS i pelny scan automatyczny. Będziesz miał pełną listę problemów elektrycznych w aucie. Druga sprawa to silnik. Można niby Vagiem sprawdzić korekcje i BIP w blokach pomiarowych. Ja jednak wolę. Pomęczyć auto. Czuli najlepiej długa górka 3 lub 4 bieg 2000 rpm i gaz do oporu tak by można było potrzymać go wciśniętym z 10 s jak jest jakiś problem to utnie nagle moc. Druga sprawa to czy kopci podczas jazdy (przydał by się kolega do jazdy za wami ). No i jak odpala na zimnym czy równiutko czy telepie zanim odpali i ile trzeba chechłać.
Lenistwo drogą do postępu
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Zapalona kontrolka ABS może świadczyć o wielu problemach. Najczęściej jednak to drobiazgi typu nieoryginalny czujnik itp. Warto jednak naprawić, bo jak się świeci to nie mamy ABSu. Szyba kierowcy standard. A DPFu w AXR nie ma.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
e
elm0
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2015, 9:40

Post autor: elm0 »

Panowie,
serdeczne dzięki za podpowiedzi.
Wolga85 - sądzę, że ten sposób sprawdzenia (dynamiczny) jest całkiem niezły. Jutro go przetestuję :)
Tomek001 - pocieszające info. Wiesz może, co tam potrafi sprawić problem i ew. jaki jest koszt naprawy (zakres)?
e
elm0
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2015, 9:40

Post autor: elm0 »

Panowie,

Mam jeszcze jedno pytanie - tym razem co do wyboru auta:
1. j/w VW Polo z 2003 r., 1.9 TDi 101KM przebieg 230.000 km, - 8.000zł
2. Skoda Fabia z 2009 r., 1.4 TDi 80KM @ chipTuning do 100KM - 90.000km (od znajomego) - 17.000zł

Nie wypowiadam się co do moich przesłanej za wyborem któregokolwiek z aut, aby Wasze zdanie nie było "skażone" moim poglądem :)
Jakie jest Wasze zdanie?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja jestem już uczulony na 3 cylindrowe diesle kultura ich pracy nie jest na moje nerwy. Dlatego brałbym polo. Ale jak dla mnie to wszystko zależało by od rzeczywistego stanu obu pojazdów. Jeżeli polo byłoby w dobrym stanie to je bym wziął i za kasę z różnicy w cenach doprowadził do ideału lekki chip na 130 KM.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote="elm0"]Panowie,

Mam jeszcze jedno pytanie - tym razem co do wyboru auta:
1. j/w VW Polo z 2003 r., 1.9 TDi 101KM przebieg 230.000 km, - 8.000zł
2. Skoda Fabia z 2009 r., 1.4 TDi 80KM @ chipTuning do 100KM - 90.000km (od znajomego) - 17.000zł

Nie wypowiadam się co do moich przesłanej za wyborem któregokolwiek z aut, aby Wasze zdanie nie było "skażone" moim poglądem :)
Jakie jest Wasze zdanie?[/quote]

bierz polówkę.

Tak jak kolega wyżej, ja również mam już dość swojego klekota. 3 cylindry to wg mnie porażka . Pali tyle co 1.9 tdi a mocy jest mało. Jeżeli oryginalny przebieg to bierz polo
e
elm0
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2015, 9:40

Post autor: elm0 »

Koledzy,

Dziękuję za Wasze zdanie, z którym w pełni się identyfikuję - też wybrałem polówkę. Niestety, argumenty moje i Wasze nie zostały wzięte pod uwagę i moja luba wybrała Renault Megane II 1.6 (115KM) z 2008 r. Patrząc na pozytywy tego wyboru - będzie możliwość zweryfikowania opinii o jakości aut (elektryki) "made in france".
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

No cóż, jak ktoś lubi to czemu nie ;)

A z francuzami to bywa przeróżnie - mnóstwo upierdliwych problemów, ale da się z tym żyć :P

Podejrzewam jednak, że wzięła górę kobieca logika, że im młodsze tym lepsze. A tu niestety nie zawsze się to sprawdza.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
e
elm0
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2015, 9:40

Post autor: elm0 »

Tomek001 - niestety Masz rację :P Rocznik auta był kluczowy. Niemniej, jak na razie - auto nie sprawia problemów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „9n / 9n3”