Witam was klubowicze chcę kupić ww ale nie wiem jakie i z jakim silnikiem jest leprze myślałem o ww LUPO 1.4 TDI 75 km 2000rok ale widzę że można kupić w cenie podobnej ww POLO z 2000r tylko nie wiem jakie mają silniki chodzi mi o TDI 1.4 lub 1.7 z jak najwięcej koni proszę was o porade dzieki śliczne
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Ja z kolei mam problem taki - wiem, że Polo 6N (3d), ale nie wiem z jakim silnikiem... Tzn. w grę wchodzi 1.4 60 KM, 1.4 75 KM i 1.6 xxx KM (był jeszcze 1.9 SDI, ale doczytałem, że słabizna). Ogólnie z 1.4 mam na bieżąco do czynienia (prawdopodobnie 60 KM) i jeździ całkiem sprawnie (opinia jako pasażera), jednak nie wiem jak się zachowują pozostałe, a w szczególności 1.6. Obydwa 1.4 dość popularne i nietrudno znaleźć fajny egzemplarz, inaczej niestety ma się sytuacja w przypadku 1.6; wiadomo, jak mocniejszy silnik w niewłaściwych rękach... Dlatego też mam do Was prośbę o pomoc w wyborze najlepszej opcji.
Dodam jeszcze, że mam zamiar zmieścić się w +/- 5 tys. zł (w grę wchodzą Niemcy). Szału nie ma, ale da się coś znaleźć. I przy okazji druga sprawa - warto przy tym budżecie szukać Polówki czy może lepiej patrzeć na coś innego?
co szybsze czy 1,4 101 kucy czy 1,6 75 kucy - na tym forum się nie dowiesz, ile właścicieli tyle opinii
1,4 60koni to taka średnia, przeciętna
1,9 d/sdi 64 kuce to diesel - ze startu tragedia, ale jak już się jedzie to człowiek płakać przestaje, radości nie ma ale tragedii też nie
[quote="mmmarcin"]1,4 75 kucy nie ma w 6N[/quote]Na necie widziałem kilka ogłoszeń z takimi silnikami. Oprócz tego, Wikipedia twierdzi, że 1.4 jest w wersjach 60, 75 i 100 KM, a 1.6 w 75, 100, 120 i 125 KM. Tylko nie wiem czy wierzyć w takim razie.
[quote="mmmarcin"]jest 1,4 101 kucy[/quote]Z tym z kolei spotkałem się chyba raz...
Z diesla już zrezygnowałem. 1.4 TDI nie mieści się w moim budżecie, a SDI nie ma sensu.
6n - do 99 roku:
1,4 60KM i 101KM
1,6 75KM i 120KM (GTI),
1,0 nie wiem ile
1,7SDI, 1,9d, 1,9SDI 64KM
6n2 - lata 99-01 albo 02 wprowadzili :
1,4 75KM
zmienili GTI ze 120 na 125
nie wiem jak reszta silników
w kombi i classicach były też 1,6 100 koni i 1,9 tdi 90 koni (nie wiem w jakich latach)
Reasumując, czy popularny 1.4 60 KM jest na tyle dobry (względnie małopalący, ale i elastyczny, zrywny i szybki kiedy potrzeba), że nie trzeba szukać innego, czy jeśli będzie taka możliwość, to brać 1.6 75 KM? Ewentualnie jeszcze ten 1.4 100 KM, ale wydaje mi się, że ciężko będzie znaleźć zadbany.
Auto raczej na pewno będzie sprowadzane z Niemiec.
Wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie. Nie chodziło mi konkretnie o pojemności tych silników. Tak jak nadmieniłem wcześniej, minimum za jakim się rozglądam to 1.4. Chodziło mi o wygląd zewnętrzny obu. Ten z oznaczeniem litrarzu na pokrywie jest nowszy od tego drugiego. I rozchodzi się o to, czy koniecznie patrzeć za tymi nowszymi, czy nie przejmować się, bo różnica między tymi generacjami (silnikami różniącymi się wyglądem zewn.?) nie jest tak duża, a zwracać uwagę standardowo na stan techniczny.
to jest 1.4 (starszy) - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6889484
i to też (ale nowszy) - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6757330
dla porównania jeszcze 1.6 (nowszy) - http://moto.allegro.pl/item495369339_po ... 1997r.html
Generacje tych silników o których pisałeś różnią drobnymi zmianami konstrukcyjnymi... Silnik nowszy ma 50 KM starszy 45 KM.. w żadnym wypadku 1.0 nie jest silnikiem 3 cylindrowym w samochodach z tamych lat.. nie wiem skąd takie rewelacje.. Osobiście polecałbym szukać wersji 75 / 100 KM.. 1.4 60 KM nie ma za dużo różnicy w dynamice do 1.0 50 KM a pali więcej... 75 KM w takim aucie to już jest jakiś tam komfort.. Jeszcze rozwijając Twoje pytanie.. wygląd zewn silnika czy ma on oznaczenie pojemności na obudowie czy nie raczej jest mało ważny.. kwestia różnego umieszczenia filtru powietrza.. Zmiany są ale nie jest napewno tak że można powiedzieć że starszy albo nowszy silnik jest z zasadt dużo mniej awaryjny czy oszczędny.. Wszystko zależy od użytkowania..
[quote="Lipson"]Jeszcze rozwijając Twoje pytanie.. wygląd zewn silnika czy ma on oznaczenie pojemności na obudowie czy nie raczej jest mało ważny.. kwestia różnego umieszczenia filtru powietrza.. Zmiany są ale nie jest napewno tak że można powiedzieć że starszy albo nowszy silnik jest z zasadt dużo mniej awaryjny czy oszczędny.. Wszystko zależy od użytkowania..[/quote]I właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki
Reasumując - szukać 1.4 w wersji więcej, niż 60 KM?
Mógłbyś jeszcze napisać jak wygląda sytuacja z 1.6?
[quote="mmmarcin"]1,0 jest trzygarowy co wiąże się z pewnymi konsekwencjami[/quote]
pierwsze słusze...
sa dwa rodzaje 6n z 1.0 silnikem i obie 4 cylindrowe
AER ma 50 km
drugi jest slabszy ma 45 km ale nie pamietam oznaczenia(nie wysytepowal w 6n2,tylko 6n i starsze)
[quote="arti89"]Mógłbyś jeszcze napisać jak wygląda sytuacja z 1.6?[/quote]
co do 1.6 to sa 8 zaworowe 75 konne oraz 1.6 16v model gti 125km,tyle ja wiem...moze ktos cos ma do dodania...... :?:
Z 1.6 sytuacja wygląda tak że są trzy silniki tj.
1.6 AEA 8V 75 km na monowtrysku (Mono -motronic)
1.6 AEE (jeszcze chyba ALM ale takiego nie spotkałem) 8v 75km na wielopunktowym wtrysku
1.6 AJV 120 KM na też na wielopunkcie