Wyciek 1.4 16v BKY

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Wyciek 1.4 16v BKY

Post autor: Iceman »

Witam, prośba o pomoc.

Zauważyłem u siebie zapocenie w miejscu wskazanym na zdjęciach. Po przetarciu szmatką i ponownej jeździe powiedzmy 20km sytuacja wraca do początkowej.

Konsystencja jest raczej rzadka i nie przypomina oleju, również zapach słabo wyczuwalny.

Będę wdzięczny za sugestie.

Nie ubywa płynu chłodniczego, płynu wspomagania, oleju. Z czego to może być ?

Obrazek

Obrazek

i tu marne foto z bliższej odległości

Obrazek

Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A płyn hamulcowy? Zaraz nad tym masz pompę sprzęgła i wygląda jakby od spodu była zapocona.
Lenistwo drogą do postępu
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tez bym stawiał na pompę sprzęgła
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

Dzięki za sugestię, sprawdzę dziś ten płyn hamulcowy bo szczerze mówiąc nie zaglądałem tam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tym bardziej ze to chyba jest coś tłustego sądząc po tym ze nie odparowuje i przykleja się do tego syf, a płyn hamulcowy właśnie taki jest
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

płyn hamulcowy na full

co pozostaje ? magiel, pompa :angry: ?

czytałem, że to elektrohydrauliczne wspomaganie lubi padać w 9n/9n3

Edit :

Sprawdziłem, pompa wygląda na suchą

Obrazek

jednak wyciek ewidentnie jest, kapie nawet na osłonę

Obrazek

czyli co..magiel przy 107 tys. :? ?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Cześć
To w takim razie sprawdź poziom płynu wspomagania...

Pozdrawiam
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

Witam,
Pompa sprzęgła to jest przy pedale sprzęgła, na zdjęciu jest siłownik sprzęgła. Z racji tego, że jest mokry od dołu to jest najlepszym podejrzanym i dalej bym nie szukał. Odkręć dwie śrubki i go odsuń a zobaczysz czy cieknie z osłonki gumowej. Skoro płyn trzyma poziom, to pewnie świeża sprawa i nie dużo jeszcze leci.

Magiel? pompa? No a gdzie to masz? Pompa przy podłużnicy pod akumulatorem, a przekładnia poniżej za skrzynią, więc na pewno nie, bo jak widać leci po skrzyni.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nie wiem jak jest to wykonane w Twoim aucie, ale jeżeli gdzieś w okolicy masz poduszkę silnika to sprawdź czy nie jest olejowa i czy przypadkiem nie skończyła się. U mnie w 6n2 jak pękła poduszka olejowo-gumowa to myślałem, że mi rozrządem olej wywaliło, bo wszystko było oleju (jak się później okazało z poduszki).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

dzięki za wskazówki

magiel z pompą też raczej wykluczyłem, bo po pierwsze pompa jest sucha, po drugie jak pisze Pioterek magiel jest na samym dole za skrzynią i też jest czysty.

odnośnie poduszki, to po lewej stronie są dwie, jedna to podpora (łapa skrzyni) i jest ona na samym dole pod skrzynią a druga ta w okolicach akumulatora, czyli w pobliżu miejsca wycieku i wygląda tak http://www.autodilycz.cz/zbozi/l-silent ... ac/167902/ pytanie tylko czy jest olejowa ? ten trop nie byłby zły bo w ostatnim czasie słychać było lekkie pukanie na nierównościach a w zawieszeniu zero jakichkolwiek luzów

wracając jeszcze do słownika sprzęgła to też bym go wykluczył, płyn hamulcowy ma specyficzny zapach, a to co wycieka raczej nim na pewno nie jest, stwierdzam po testach organoleptycznych :grin:
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

problem rozwiązany, siłownik sprzęgła powiedział goodbye

szajs jak nie wiem te 9n3, przebieg 107 tyś. potwierdzony a już po wymianie kompletnego sprzęgła i tego nieszczęsnego siłownika :angry:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A nie mówiłem że pompa sprzęgła (dokładnie to pomocnicza pompa sprzęgła główna jest przy pedale). Tak się to fachowo nazywa nie żaden siłownik.
Lenistwo drogą do postępu
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

Fachowo to się nazywa wysprzęgnik, nie żadna pomocnicza pompa sprzęgła :P
Potocznie jak powiesz "pompa sprzęgła" i "siłownik sprzęgła" to każdy średnio zdolny szympans zrozumie co mamy na myśli, no ale fachowo napisałem j/w.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak coś to wysprzęglik. A i wysprzeglik ma inną budowę (jest zintegrowany z łożyskiem oporowym) to jest wg mądrych książek i katalogów pomocnicza pompa sprzęgła.
Lenistwo drogą do postępu
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

Jak coś to też mówię wysprzęglik, ale koledze czepialskiemu podałem wysprzegnik za katalogiem ETKA, żeby się nie czepiał. No ale jak widać musisz mieć ostatnie słowo.
Zobacz Katalog ETKA VW, Polo, grupa 7 dźwignie i pedały, rysunek 721-25 pozycja na rysunku 30, nr części 6R0721261 - wysprzęgnik
BTW Nie wiem co tam masz za mądre książki i katalogi, ale ETKA mówi też, że ten wysprzęglik z inną budową zintegrowany z łożyskiem oporowym to łożysko wyciskowe z uruchamianiem hydraulicznym, a w nomenklaturze sklepowej np. InterCarsu to łożysko hydrauliczne koncentryczne.
Pozdrawiam i z mojej strony EOT, bo taka dyskusja do niczego nie prowadzi i przede wszystkim nic już nie wnosi do tematu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”