Ogólnie w takich autach bywa tak, ze trzeba je zamknąć i poczekać koło 20 minut. Wówczas dopiero elektronika, moduły komfortu itp przechodzą w stan uśpienia.
Sorry ze tak z marszu, bez przywitania się itp, ale pisze w sprawie ojca.
Jemu rownież rozladowywuje akumulator. Pobor pradu na bezpieczniku 30 to ponad 200mA, niestety wiekszy zakres mam uszkodzony na mierniku i dokladnie nie wiem. Poza tym tylko na bezpieczniku 28 jest 25mA i na 29 ~ 2mA. Akumulator potrafi mu sie rozladowac w kilka dni wiec raczej bezp. 30 jest za to odpowiedzialny.
I teraz tak w oryginalnej instrukcji jest napisane ze bezpiecznik 30 to: Przekładnia automatyczna. O co chodzi? Ojciec ma 1.2 benzyne ze skrzynia manualna. Tutaj piszecie ze to oswietlenie wnetrza, ktore w ojca instrukcji jest z kolei oznaczone jako numer 28. Moze mnie ktos poprawnie poinformowac jak to z tymi bezpiecznikami jest?
Wg VividWorkshop bezpiecznik nr 30 to zabezpieczenie jednostki sterującej sieci pokładowej J 519. /tak też jest w n-rze 129 AutoElektro - bardzo dobrym i pożytecznym piśmie dla elektryków i elektroników samochodowych/. Zeby sprawdzić czy naprawdę ten bezpiecznik czy w ogóle auto pobiera z akumulatora zbyt duży prąd w tzw. uśpieniu, to należałoby odpiąć minusową klemę akumulatora, szeregowo do niej wpiąć jakiś magnetoelektryczny amperomierz np. o zmiennym zakresie/ideał/, do niego podpiąć dość długie przewody aby mogły wystawać poza maskę, zamknąć auto, maskę, poczekać co najmniej 20 minut i dopiero odczytać pobór prądu z akumulatora. A tak a propos to bardzo ciekawy artykuł na ten temat jest w n-rze 12/2013 r Serwisu Motoryzacyjnego. Czytanie fachowych informacji jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Pierwsza sprawa to taka że trzeba odczekać 15-20 min po podłączeniu aby dokonać pomiaru (moduły muszą przejść w stan uśpienia. Ja dokonuje pomiaru miernikiem cęgowym na prąd stały (wystarczy zatrzasnąć zamek maski bez jej faktycznego zamknięcia. Co do pomiaru przez mierzenie na bezpiecznikach fajna sprawa tylko że za każdym razem trzeba odczekać 15-20 min aż prąd spadnie czyli moduł przejdzie w stan uśpienia.
Jest to mój pierwszy post na forum więc na początek dzień dobry.
Chciałem zapytać czy dysponuje ktoś opisem bezpieczników do 9n 2002r. 1.4, mam problem ze światłami cofania (oba nie świecą), miałem przepalone obie żarówki - wymieniłem, ale niestety nic to nie pomogło więc w kolejnym kroku chciałem sprawdzić bezpiecznik. Niestety nie mam pewności, który jest za to odpowiedzialny (na forum znalazłem informacje, że 19 ale widzę, że może się to różnić w zależności od modelu), próbowałem szukać informacji na własną rękę ale wszystkie screeny/linki wygasły. Przy okazji jeśli już ciągnąć dalej temat (może ktoś wie), jeśli finalnie okaże się, że bezpiecznik jest ok i będzie konieczności wymiany czujnika przy skrzyni biegów, gdzie w warszawie można nabyć takowy z pewnego źródła za godziwe pieniądze. Wiem że większość pytań niezgodna z tematem jednak jeśli ktoś zechciałby podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny.