Czy były dawane takie silniki do 86c2f?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Czy były dawane takie silniki do 86c2f?

Post autor: Tabakuss »

Witam kolegów, mam pytanie odnośni silnika w mojej poli. Mianowicie czy do polówki 86c2f były dawane silniki 1.0 na gaźniku? :niewiem: Jakiś czas temu kupiłem go i z tego co zdążyłem wyczytać to chyba powinien być mono-wtrysk. Ponadto mam skrzynię piątkę co już zupełnie wygląda mi na kombinację alpejską. ;-) Zastanawiam się nad zmianą silnika, bo mi mało trochę i zastanawiam się czy jeżeli się zdecyduję na jakiś(1.3, 1.6) na mono to czy dużo bym musiał w elektryce grzebać, a może są jakieś charakterystyczne punkty świadczące o tym czy był jakikolwiek wtrysk przedtem?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki :beg:
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

podaj oznaczenie swojego silnika, a powiemy Ci, kim jesteś... ;)
a skąd Ci się wzięło, że to gaźnik? wielu ludzi myli gaźnik z monowtryskiem, więc ktoś mógł Cię źle poinformować...
daj zdjęcie silnika i sprawdź oznaczenie, wtedy pomyślimy. bo w 86c2f chyba nie były motowane gaźniki. ja wiem o 1.0 (AAU) i 1.3 (AAV) w monowtrysku, potem 1.3 (NZ) na pełnym i 1.3GT (3F) na pełnym. no i oczywiście G40 ^^
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

[quote="endriu"]podaj oznaczenie swojego silnika, a powiemy Ci, kim jesteś... ;)
a skąd Ci się wzięło, że to gaźnik? wielu ludzi myli gaźnik z monowtryskiem, więc ktoś mógł Cię źle poinformować... ^^[/quote]
jeżeli chodzi o takie kwestie to mam trochę pojęcia nie chwaląc się skromnie ;-) dokładnie oglądałem cały dolot i wiem właśnie, że tak na dobrą sprawę na wygląd mono od gaźnika nie wiele się różnią ale z każdej strony zaglądałem i nie mogłem doszukać się wtrysku. :niewiem: Zasugerowałem się także wpisem w dowodzie, że jest to składak i pomyślałem, że komuś zdechła oryginalna jednostka i wrzucił to samo z 86c zostawiając skrzynie piątkę. Poszukam później symboli i wrzucę zdjęcie maszynerii :grin:
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="endriu"]bo w 86c2f chyba nie były motowane gaźniki[/quote]
były - np w silniku 1,05 o oznaczeniu HZ produkowanym w latach sierpień 1985 - luty 1992
gaźnik o oznaczeniu 1B3
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote="Tabakuss"] Zasugerowałem się także wpisem w dowodzie, że jest to składak i pomyślałem, że komuś zdechła oryginalna jednostka i wrzucił to samo z 86c zostawiając skrzynie piątkę.[/quote]

Często gęsto w taki sposob sprowadzało się samochody. Oddzielnie buda, oddzielnie silnik. Moja Polówka w taki sposob wlasnie przybyła do kraju nad Wisłą.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
p
polityk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:20
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: polityk »

Silnik 1.3 o oznaczeniu 2G ma gaźnik Pierburg 2E.

Wiem, bo sam taki mam :)

86C2F '94!!
pozdrawiam
polityk

VW Golf III GTI 1.8Turbo AUQ 220+ Mulberry Edition
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Więc poniżej zamieszczam obiecane zdjęcia, maszynerii. Sorki za ten zapocony silnik ale nie mogę dokładnie zlokalizować wycieku.... :angry: :oops:
Obrazek
Obrazek

nie mogłem niestety doszukać się na silniku symbolu, a szukałem tam, gdzie wyczytałem-nad alternatorem. Na tabliczce znamionowej był taki symbol 87c/HZ2
Ale z tego co pisał VAGfan to wkładane były silniki 1.05 na gaźniku do 92 a ja mam 94... :lol:

-- Pią Wrz 11, 2009 8:14 pm --

A w którym miejscu powinien znajdować się sterownik gaźnika/komputer do wtrysku? Bo tak jak wielu forumowiczów pisało, jednostka 1.05 nie należy do oszczędnych no i ta ilość mocy... przy tej wadze bolidu to trudno tym dynamiczniej jeździć :grin: dlatego planuję wrzucić mu małe co nie co :piwo:

-- Pią Wrz 11, 2009 8:18 pm --

Odnośni tego wycieku nieszczęsnego... jakby miał ktoś jakieś propozycję to bardzo proszę :grin: ja podejrzewam uszczelkę pod głowicą ale wtedy raczej odczuł bym to po mocy, a raczej ciągnie jak należy...
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

komputer do sterowania wtryskiem jest zawsze kolo dmuchawy, a do wtrysku idą 3 kable od kompa ale u Ciebie ich nie widzę
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
Awatar użytkownika
zioło
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 79
Rejestracja: 27 lis 2008, 21:04
Lokalizacja: Legnica (DL)

Post autor: zioło »

co do wycieku, to identycznie mi się lało spod głowicy. Na mocy tez tego nie odczuwałem :)
www.palace-zamki.pl - strona prowadzona przeze mnie i przez żonę hobbystycznie :)

Polo 6N2 - marzenie :)
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Aha... czyli tak jak się spodziewałem, goły gaźnik - prymityw. Za dużo to ja z tym nie porzeźbię w kwestii swap-u... :niewiem: a co do wycieku to zioło dzięki, utwierdziłeś mnie w moim przekonaniu :oki: trzeba będzie zainwestować z uszczelkę, bo aż wstyd maskę podnieść przy ludziach hehehe...
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

jak otworzysz klape bagaznika masz tam pod bolcem zamykania klapy nalepke z danymi samochodu... mozesz zamontowac wtrysk ale jest troche roboty... zmiana baku, montaz pomp paliwa, zmiana czesci instalacji elektrycznej i takie tam duperele... ale wg mnie warto sie w to pobawic bo wieksze mozliwosci w podnoszeniu mocy
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

co do wycieku to uszczelka pod głowicą w tym miejscu biegnie kanał olejowy
co do silnika
to na drugim zdjęciu jak byk widać pompke paliwa która występuje tylko przy gaźniku
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Dzięki za udzielone odpowiedzi :oki:

-- Pon Wrz 14, 2009 10:36 pm --

Jeszcze tak tylko formalność. Udało mi się rozszyfrować zarówno silnik jak i skrzynie która u mnie siedzi. Oznaczenie które podawałem z tabliczki znamionowej (87c/HZ2) jest jak najbardziej zgodne z rzeczywistością i oznacza właśnie silnik 1.05 NZ(na gaźniku) i był montowany w polówkach w wersji Coupe Peppermint(czy jakoś tak) i właśnie fabrycznie ze skrzynią 5 biegową :) była to przejściówka ze starego silnika GL na ten na mono wtrysku i były one krótko montowane, bo chyba tylko dwa lata (za ewentualne omyłki przepraszam) :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”