Moje polo 1.4 AEX przedlift było w rodzinie od nowości, kupione w polskim salonie, kupę osób nim jeździło, a ostatnio trafił się mi po dosyć długim pobycie od chmurką. Padła decyzja o małej renowacji, i zachowaniu samochodu na przyszłość.
Sprawa prezentuje się tak, że ojciec wtopił się z kupnem drugiego polo z niemiec, polifta 1.0 ALL, gdzie rzekomo miała być walnięta uszczelka pod głowicą, a walnięty był cały rozrząd, tłoki zastane w bloku, porysowane gładzie cylindrów, ogółem silnik na złom.
W nowszym polo za to jest wspomaganie kierownicy i ABS, jak i również skrzynia z mechanizmem na linki.
I tutaj pada pytanie o kompatybilność części:
-mechanizm ręcznego
-sztywne przewody hamulcowe przód (w AEX rdza się rzuca)
-przełożenie wybieraka na linki bądź całych skrzyni biegów (jeśli druga opcja tylko, to uzupełnię posta o kody skrzyni biegów w obydwu samochodach)
-klapa bagażnika z 3 światłem stop i spoileropodobnym przetłoczeniem
-mechanizm wspomagania (głównie pytanie o pompę i alternator)
-fragmenty wiązki elektrycznej potrzebne do założenia poliftowych zegarów (jeśli nie ma opcji, to robić będę przejściówkę)
-konsola środkowa
-ABS (jeśli duża rzeźba to nie będę robił)
-ewentualne pierdoły które się po lifcie zmieniły, nie wymieniłem, a warto zrobić.
Na wypadek gdyby odzywały się głosy - po prostu przełóż silnik do polifta, odpowiem z góry - nie wchodzi to w grę. Raz że kupa sentymentów, w końcu od dziecka w tym samochodzie jeździłem, dwa że zarejestrowanie polifta wyjdzie więcej niż jest on wart.
No to tak:
-mechanizm recznego? to jest to samo
-to samo
- nie wiem czy sam wybierak da sie przełozyc w co watpie a jak nawet to musisz tez zmieniac mechanizm w tunelu gdzie jest lewarek, moim zdaniem gra nie warta swieczki jak ta chodzi to lepiej ta na linki wyciagnac razem z mechanizmem i zostawic
-klapa jest ta sama tyle ze jest przetłoczenie, w przedlifcie mozesz nie miec kabla w wiazce klapy do trzeciego stopu ale to pociagniesz z lampy
-wspoma bedzie pasowac tylko jest z tym troche roboty ale wszystkie czesci do swapa masz
-do zalozenia zegarów po lifcie oprocz przejsciowki muszisz miec pompe paliwa blende licznika czujnik cisnienia oleju z polifta, poczytaj o tym jest manual na forum
-konsola ta sama
-wydaje mi sie ze z abs duzo rzezby ale niech inni sie wypowiedza
-
Napiszę co można byłoby w takim przypadku:
-wspomaganie (przekładasz dosłownie wszystko razem z łapą - bez rzeźby)
-tylna klapa (może być, nie wiem tylko czy u ciebie jest odpowiednia wiązka przygotowana - będzie trzeba ją dłubnąć )
-deska (pasuje plug&play; z jaśkami musisz uważać, żeby nic strasznego się Tobie nie stało)
skrzynią i ABS bym się nie przejmował i zostawiłbym tak jak jest. Chyba, że masz duże parcie i chcesz wszystko zmieniać, to skrzynia na pewno ma krótszą przekładnię główną, a z ABS to trochę trzeba się pobawić. Przewody hamulcowe tylko i wyłącznie nowe, żadnych przekładek. Pewnie i tak wszystkich byś nie uratował, a auto budujesz dla siebie. Więc dla własnego bezpieczeństwa lepiej nowe
Osobiście spełniłbym tylko dwa pierwsze myślniki, ale jeśli masz większe aspiracje, to do Ciebii tak należy decyzja.
Pozdrawiam
Jaśków nie mam, wersja wyposażeniowa dla twardogłowych, skrzynie jeśli to możliwe przerzucę w takim razie całą, krótsze przełożenia to dodatkowa zaleta dla mnie, to nie będzie samochód na autostrady.
Przewody hamulcowe wlecą nowe, pytanie padło na wypadek awarii aktualnych, choć pewnie szybciej uzbieram na miedziane.
Co zostanie z samochodu pójdzie na sell, może się na gwint uzbiera.
No to nic tylko czekać aż się zagoi moja poparzona ręka, i będzie grzebanie udokumentowane w temacie.
[quote=""Winiacz""]skrzynie jeśli to możliwe przerzucę w takim razie całą, krótsze przełożenia to dodatkowa zaleta dla mnie, to nie będzie samochód na autostrady.[/quote]
Krótsza skrzynia= większe spalanie i mniejszy komfort jazdy.
Na skrzyni z 1.4 przy 100km/h silnik ma niecałe 2900 obrotów
Na skrzyni z 1.0 przy 100km/h silnik ma ~3200obr lub 3800, w zależności od skrzyni
Witam
Też zmieniłem zegary poliftowe i mam problem z czujnikiem ciśnienia oleju, jak odpalę kontrolka gaśnie, jak dodam obrotów to jest sygnał i miga kontrolka, na jaki czujnik powinienem zmienić, silnik 1,4 8V
Przestroga dla wykonujących podobny zabieg u siebie.
ALL z aluminiowym blokiem ma odrobinę dłuższe śruby mocujące łapę alternatora/wspomagania.
Wkręcanie ich na siłę bez skracania kończy się dziurą w bloku silnika, co sprawdziłem na swoim AEX'ie.