[6n] Lekkie drgania w aucie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

[6n] Lekkie drgania w aucie

Post autor: zazi1983 »

Witam.

Zauważyłem ostatnio że na postoju lub niskim biegu odczuwalne są lekkie drgania w aucie :-( ( na fotelu czuć drgania).
Tłumik końcowy do katalizatora mam nowy. Jaka może być przyczyna?
Obrazek

One LOVE
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Podaj jeszcze jaki masz silnik :oki:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

drganie mogą byc spowodowane tym że któreś ucho wydechu jest nie przymontowane albo poduszka silnika albo skrzyni
albo najczęściej przy wymianie uszkadzane są osłony termiczne wydechu
Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: zazi1983 »

[quote=""webak""]Podaj jeszcze jaki masz silnik :oki:[/quote]


silnik 1.0. Myślałem właśnie o poduszkach. Drgania czuć najbardziej jak wbijam bieg i się rozpędzam.
jak się rozbuja to już nie drży.
Obrazek

One LOVE
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

poduszka silnika jak i skrzyni najczęściej przy ruszaniu daje znać o sobie
poduszkę skrzyni łatwo zdjagnozować przytrzymać na luzie na ok 3 tyś obrotów na ok 5-7 sek i puścić na wolne obroty jeżeli wystąpią drgania to napewno poducha do wymiany
Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: zazi1983 »

[quote=""vwkas18""]poduszka silnika jak i skrzyni najczęściej przy ruszaniu daje znać o sobie
poduszkę skrzyni łatwo zdjagnozować przytrzymać na luzie na ok 3 tyś obrotów na ok 5-7 sek i puścić na wolne obroty jeżeli wystąpią drgania to napewno poducha do wymiany[/quote]


Dzięki za podpowiedź. Dziś sprawdzę. Orientujesz się ile w przybliżeniu kosztuje wymiana?
Obrazek

One LOVE
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

wymienia się samemu wystarczy kanał pare kluczy i tyle
poduszka to ok 35 zł a wymiana w warsztacie to jakieś 50-60 zł
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""vwkas18""]wymienia się samemu wystarczy kanał pare kluczy i tyle
poduszka to ok 35 zł a wymiana w warsztacie to jakieś 50-60 zł[/quote]

Variant 98 1,9 tdi AHU
Miałem podobny problem. Na 1 i na wstecznym podczas ruszania miałem drżenia. Po miesiącu także podczas jazdy drżenie było słychać w drzwiach kierowcy tak gdzieś do 50 km/h. Po następnym miesiącu drżenia nasiliły się. Mechanik orzekł że poduszki pod silnikiem wybite. Jedna mocniej druga słabiej. Doradził też bym kupił poduszki minimum ze średniej półki, bo młody mechanik z jego warsztatu do swego VW wstawił najtańsze i po kilku miesiącach rozleciały się. Kupiłem SWAG. Z dwóch w pudełku jedna okazała się FEBI. Po wymianie szok. Auto jak atomowy wibrator od wolnych obrotów do 80 - tki ( szybciej nie próbowałem) wydawało się że buda rozleci się a silnik odfrunie. Mechanik rozłożył ręce i zasugerował spróbować wymienić i tą pod skrzynią biegów lub wrócić do starych. Zdecydowałem się na to drugie gdyż szykuje się mi wymiana sprzęgła więc wtedy zaryzykuje dokupić tą trzecią i wszystkie wymienić. Po powrocie do starych poduch o dziwo zostało tylko lekkie drżenie przy ruszaniu z 1. Wyczytałem w jakiejś instrukcji od innego modelu VW że śruby w poduszkach dokręca się kluczem dynamometrycznym i to każdą w określonej kolejności i z inną określoną siłą. Wątpię by mój mechanior za często posługiwał się takim narzędziem i znał te zasady. Jak chcesz zrobić lepiej i taniej patrz byś nie zrobił jeszcze gorzej. Tanie mięso to psy jedzą. Jak już zdecydujesz się na wymianę to popytaj w swojej okolicy gdzie niedrogo i dobrze to robią i maja o tym pojęcie. Proponowałbym też wymianę wszystkich trzech poduch. Będą miały jednakową twardość i wysokość.
j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

na bank jest to pduszka pod silnikem i skrzynią
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Variant 98 a z jakią siła się dokeca ???
bo z tego co wiem to wszsytkie z dokładnością 55 Nm
a jak zrobić żeby drgania na chwilę ustały....
idziesz do sklepu kupujesz małą butelkę płynu do naczyń i smarujesz poduchę... tak samo się wciska elementy gumowe w tuleje czy też nakłada węże wodne w celu uszczelnienia
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""vwkas18""]Variant 98 a z jakią siła się dokeca ???
bo z tego co wiem to wszsytkie z dokładnością 55 Nm
a jak zrobić żeby drgania na chwilę ustały....
idziesz do sklepu kupujesz małą butelkę płynu do naczyń i smarujesz poduchę... tak samo się wciska elementy gumowe w tuleje czy też nakłada węże wodne w celu uszczelnienia[/quote]
Variant 98 1,9 tdi 90 kM AHU
Smarujesz płynem przed założeniem poduchy? I co nie będzie atomowego wibratora? Czy smarujesz po założeniu? Chciałbym wiedzieć to spróbuje jak będę montować komplet. Uważam że nie po to układ napędowy oparto na 3 punktach że to jest ładna liczba ale dlatego że minimalnie 3 punkty tworzą płaszczyznę. Jeśli wymieni się tylko dwie a trzecia jest poważnie zużyta to zatraca się tę płaszczyznę. A to jest to co znalazłem w mądrej instrukcji o momentach dokręcania podpór (literki oznaczają poszczególne śruby na rysunku - rysunku brak) .
PODPORA ZAWIESZENIA SKRZYNKI
PRZEKŁADNIOWEJ
A - 80 N • m; B - 20 N • m i obrócić dalej o V8 obrotu;
C - 50 N • m
PODPORA ZAWIESZENIA WAHLIWA
A - 50 N • m, dokręcając nakrętkę; B - 35 N • m • 5
PODPORA ZAWIESZENIA SILNIKA
A - 50 N • m; B - 50 N • m; C - 20 N • m i obrócić dalej
o V8 obrotu

Dane o oryginale:
Hans-Riidiger Etzold
So wird's gemacht, Band 97 VW Polo 45-125 PS u. Diesel 57-110 PS 9/94 bis 10/01

Variant 98 1,9 TDI 90 kM AHU
Przepraszam koledzy że pociągnę dalej ten temat.Otóż "vwkas18" rzucił mi temat o laniu płynu do naczyń i na tym temat zgasł. Podrążyłem trochę temat na naszym forum, gdyż w swoim polo jeszcze go nie zlikwidowałem (jeżdżę wciąż na starych poduchach) i doszedłem do wniosku, że ktokolwiek wymieniał poduchy pod silnikiem czy skrzynią miał problem z jeszcze gorszymi drganiami niż przed wymianą. Jednemu mechanik kazał pojeździć aż się ułożą innemu inny podmieniał śruby na dłuższe by poluzować poduchę a tym samym dokręcić śrubę by nie wykręcała się :yahoo: i z tego wszystkiego doszedłem do wniosku, że chyba wina leży w nieumiejętnym wymianie poduch czy metodą chałupniczą czy też w warsztatach w których mechanicy nigdy nie zajrzeli do książki serwisowej. Po tych "studiach" doszedłem do wniosku, że książka w której wyczytałem (mowa wyżej), że przy wymianie poduszek obowiązuje nie tylko kolejność ich wymiany, gdy się wymienia wszystkie, ale także obowiązuje kolejność i odpowiednia dla każdej śruby siła jej dokręcania - jest zasadne i żadne lanie płynu czy losowe luzowanie śrub metodą na chybił trafił tu nie pomoże. :assasin:
Może w tym temacie zechce zabrać głos jakiś praktykujący mechanik z serwisu samochodów z grupy VW?
Awatar użytkownika
grinch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grinch »

Witam
odkopie wątek troche
pytanie do kolegi Zazi1983 czy udalo mu sie ogarnąc temat z drganiami w polo 1.0?
Pytam bo mam tez 1.0 AER 37Kw/50KM 98r i u mnie drgania wystepują przy dodawaniu gazu na luzie podczas postoju i podczas rozpedzania sie na biegu. Jak jedzie na luzie to nie czuc drgan wogole. Pierwszy raz zaczelo drgac po przejechaniu ok 80 km przy ruszaniu ze swiatel (auto uzytkuje mama od paru lat)
Jak podnioslem maske to przy lewej łapie poduszki (stojąc przed silnikiem) sruba mocująca od góry byla poluzowana i dokrecilem ile moglem zwyklym oczkowym kluczem, ze srednim skutkiem ustapienia drgan ale cos lepiej bylo. Pomoże ktos cos? Którą poduszke obstawicie do wymiany?
.: Rowy Drink Team :.
www.rowy-rescue.pl
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Także podepnę się pod temat, mam identyczny problem jak kolega wyżej.
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
Awatar użytkownika
grinch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grinch »

Witam
ma ktos moze jakis konkretniejszy pomysl? mechanik podmienial wszystkie 3 poduszki, nawet wydech wymontwal i lipa. Moze skrzynia biegow?
Objawy jak wyzej pisalem:
na luzie (obojetnie czy zimny czy cieply silnik) auto ladnie pracuje, daje gaz na luzie zaczyna latac buda,
w czasie jazdy: na kazdym biegu trzęsie, puszcze auto luzem jest OK
.: Rowy Drink Team :.
www.rowy-rescue.pl
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

VW Polo Variant 98 1,9 tdi 90 kM AHU

Jeśli chodzi o poduchy, to raczej żadnych zamienników nawet tych najlepszych. Szkoda kasy i nerwów. Przerobiłem to.Cóż w skrzyni to raczej takie drgania może dawać jedynie sprzęgło, nie wiem jakie masz lub poducha skrzyni biegów. Ale proponowałbym zasięgnąć rady innego mechanika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”